به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۱۸۵۸۲۰

خودروسازان اجازه کاهش قیمت را نمی‌دهند!

گروه اقتصادی: عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران اتوموبیل گفت: اگر مسئولین به دنبال این هستند که قیمت خودرو در بازار واقعی شود باید شرایطی را به وجود آورند که خریدار و فروشنده به این نتیجه برسند که بازار به ثبات رسیده و دیگر تنش‌های سال گذشته رخ نخواهد داد.
خودروسازان اجازه کاهش قیمت را نمی‌دهند!
علیرضا عبدی عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: رکود در بازار تشدید شده و انتظار داریم که قیمت‌ها بیش از این کاهش پیدا کند.وی ادامه داد: در حال حاضر خریدار در بازار کم است و مردم امید دارند که در ماه‌های آینده قیمت‌ها کاهش یابد از سوی دیگر با سرعت گرفتن روند تحویل خودروهای ثبت‌نامی، افرادی که با هدف حفظ ارزش پول و کسب سود خودرو ثبت نام کرده بودند و اکنون به دنبال فروختن خودرو خود هستند که با توجه به عدم وجود خریدار، قیمت‌ها روند نزولی به خود گرفته است.عبدی تصریح کرد: اکنون این اتفاقات سبب شده که این افراد متضرر شوند و آنهاییکه در ماه‌های آینده نوبت دریافت خودرو آنها می‌رسد بیشتر متضرر خواهند شد این درحالی است که ما آن زمان هم هشدار دادیم که این التهابات مقطعی است.اکنون وضعیت بازار به گونه‌ای شده است که قیمت فروشنده به قیمت شرکت نزدیک شده و دیگر مانند قبل سود کلان ندارد.

عبدی در خصوص کاهش قیمت‌ها و تداوم روند آن گفت: شرکت‌های خودروسازی تمام تلاش خود را می‌کنند که قیمت‌ها بیش از این کاهش پیدا نکند. از طرف دیگر صاحبان خودرو با در نظر گرفتن بازار سال گذشته، هنوز امیدوارند که یک شبه صد میلیون تومان قیمت خودرو افزایش پیدا کند. من به شخصه افرادی را می‌شناسم که پژو ۲۰۰۸ را ۳۱۰ میلیون خریدند و آن را به امید آنکه ۵۰۰ میلیون بفروشند در پارکینگ گذاشته‌اند.وی تصریح کرد: اگر مسئولین به دنبال این هستند که قیمت خودرو در بازار واقعی شود باید شرایطی را به وجود آورند که خریدار و فروشنده به این نتیجه برسند که بازار به ثبات رسیده و دیگر تنش‌های سال گذشته رخ نخواهد داد.عبدی در خصوص بازار خودروهای خارجی گفت: این بازار در رکود مطلق است و معمولاً معاملات در حد ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان صورت می‌گیرد و معاملات با قیمت‌های بیشتر از این، به صورت انگشت‌شمار است. با توجه به افزایش قیمت ارز و عدم واردات خودرو، قیمت‌ها هیچ منطقی ندارند و فقط در هنگام معامله قیمت مشخص می‌شود.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: خودروسازان