به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۱۸۶۱۶

ریاست جمهوری مجدد اسد یعنی ادامه جنگ

گروه بين الملل: وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد، در صورتی که بشار اسد به عنوان رئیس‌جمهوری سوریه در سال 2014 انتخاب شود، جنگ در این کشور ادامه یافت.
ریاست جمهوری مجدد اسد یعنی ادامه جنگ
جان کری، در کنفرانس خبری مشترک با خالد العطیه، همتای قطری‌اش تصریح کرد: در صورتی که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 انتخاب شود، من به وی می‌گویم که این جنگ در صورت ابقای وی پایان نخواهد یافت. وی در ادامه با بیان ادعاهایی مبنی بر اینکه بشار اسد تاکنون به دلیل حمایت حزب‌الله و ایران پایداری کرده است، افزود: در صورتی که بحران سوریه از طریق راه‌های سیاسی حل و فصل نشود، بحران انسانی قریب الوقوعی در این کشور رخ خواهد داد. جان کری در خصوص نشست ژنو 2 گفت: دشوار است که بتوان زمان برگزاری نشست ژنو 2 را تعیین کرد، در نشست ژنو 1 در خصوص تشکیل دولت انتقالی توافق حاصل شد و هدف از ژنو 2 اجرای توافق‌های صورت گرفته در ژنو 1 است.
وزیر خارجه آمریکا در خصوص نقش ایران در ژنو گفت: ما مطمئن نیستیم که نقش ایران در نشست ژنو 2 از جمله در راستای حمایت از طرح دولت انتقالی در سوریه مثبت باشد. وی با بیان اینکه هیچ تغییری در سیاست آمریکا در قبال سوریه صورت نگرفته است، تصریح کرد: عدم حمله نظامی به سوریه به موافقت دمشق جهت امحای سلاح‌های شیمیایی این کشور انجامید. جان کری با بیان اینکه بحران سوریه از طریق راه‌کارهای نظامی حل و فصل نمی‌شود، گفت: ما بر کمک‌رسانی به مخالفان میانه‌رو در سوریه تاکید داریم.

وزیر خارجه آمریکا در خصوص روند صلح میان فلسطین واسرائيل نیز گفت: این روند به عادی سازی روابط میان کشورهای عربی با اسرائیل کمک خواهد کرد. وی تصریح کرد: دو طرف اسرائیلی و فلسطینی برای از سرگیری مذاکرات صلح شجاعت نشان داده و ما از فلسطین و اسرائیل برای تکمیل این روند صلح حمایت می‌کنیم. وزیر خارجه آمریکا عنوان داشت: ما خواهان حمایت اتحادیه عرب و مشارکت این نهاد در این روند هستیم و حمایت جامعه بین‌الملل را تایید می‌کنیم چرا که همکاری‌های مشترک به ما برای تحقق صلح در جهان کمک خواهد کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا با تاکید بر تلاش واشنگتن برای تشکیل کشور فلسطین، اظهار کرد: این امر بسیار مهم است که فعالیت‌های لازم برای موفقیت‌آمیز بودن مذکرات میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها صورت بگیرد.