به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۱۸۷۳۵

زنجيره انسانی در کنار رودخانه کارون+عکس

گروه جامعه: در پي فراخواني كه در شبكه‌هاي اجتماعي داده شده بود، عصر پنجشنبه هزاران نفر از مردم اهواز در حاشيه رودخانه کارون به انتقال سرشاخه هاي آب اين رودخانه و خشک شدن آن اعتراض کردند.
مردم پلاکاردها و تراکت‌هايی با اين مضامين حمل می کردند: «کارون برای خوزستان»، «ما کارون را نجات می‌دهيم»، «با نفس‌هايي پر از گرد و غبار ديگر طاقت تماشاي مرگ كارون را نداريم»، «من يک کشاورزم، يک قطره از کارون را نمی‌دهم»، «کارون شاهرگ ايران زمين»، «هوا را از من بگير، کارون را نه» و...{گزارش تكميلي متعاقبا در سايت منتشر خواهد شد}

سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۰:۴۴
درود بر مردم خوزستان . همیشه برای حق باید برخواست (153494)
بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۱:۴۸
اینجانب یک بختیاری هستم ساکن شهرکرد استان ما سرچشمه کارون و زاینده رود وتعدادی از سرچشمه های دز میباشد طی سالیان اخیر با ساخت سدهای متعدد و بدون کارشناسی که صرفا جهت حفظ رتبه کشور در سدسازی بوده و تغییر در سر چشمه های رودخانه ها جهت انتقال به اصفهان یزد و کرمان رودخانه های مذکور در معرض نابودی قرار گرفته اند جالب اینکه در یزد و اصفهان جلسه برگزار میشود وبا فشار مسئولین و نمایندگان و روحانیون که چگونه آّب سرزمین بختیاری را منتقل کنیم در حالی که در چهارمحال بختیاری بسیاری از روستاها با تانکر اب مصرفی خود را تامین میکنند در صورت اعتراض نیز به قومی گرایی متهم میشویم.در شهرکرد دما گاهی به منفی30میرسد و استفاده از زاینده رود در امور صنعت و جهانگردی ان متعلق به اصفهان است و استان ماامکانات اولیه ندارد ما مخالف استفاده سایر استانها به هیچوجه نیستیم اما باید امکانات عادلانه تقسیم شود نه اینکه مردم سرچشمه تشنه باشند و صدها کیلومتر پایین تر (بین یزد و اصفهان)دعوای مالکیت اب زاینده رود باشد. (153540)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۸:۲۹
زنجیره انسانی بود یا شوی لباس و بَزک؟ خواندن سرود ملی لب کارون فراموش نشود!!! (153586)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۱:۵۰
آخه یکی بگه اصفهانی ها شما یه دونه گز به کسی میدین که ما آب کارونو بدیم . (153729)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۳:۰۳
رودخانه کارون علاوه بر تاثیرات مهمی که بر حیات اجتماعی و اقتصادی مردم خوزستان دارد بخش مهمی از هویت تاریخی مردم این استان را تشکیل میدهد . همچنین کدام عقل سلیمی قبول میکند ابی که به طور طبیعی و بدون هزینه در مسیر خود جاریست را به خاطر بلند پروازی های عده ای معدود و با صرف هزینه های چند هزار میلیاردی از بیت المال منتقل کنیم درحالیکه اب کارون با ورود به استان خوزستان بخش قابل توجهی از غذای مردم ایران را تامین میکند. (153849)
محمدحسین بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۳:۴۵
از تمام مردم لر و عرب اهواز میخوام که اتحادشون رو حفظ کنن_آب دریاچه گهرلرستان روبردندواسه اصفهان و قم اسم طرحشو هم گذاشتن قم رود!!!شایدفرداکارون رو هم بگن اصفهان رود!!!بعید نیست_به وعده ها هم دلخوش نباشید که عاقبت هرکاری بخوان انجام میدن!به هوش باشید.یاحق یاعلی (153907)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۲۰:۲۸
به هر حال قم هستش دیگه. کسی که نباید مخالفت کنه اشکال شرعی پیدا میکنه . قم رود که سهله، ایران هم باید بشه قمیران!! (154315)
هدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۹:۴۱
خوزستان همیشه سپر بلاست. اجازه نمیدیم ته مانده آب کارون از دست بره (154270)