به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۸۷۶۵۲

گوگل،تبلیغ درمان‌های تجربیِ پزشکی راممنوع کرد

گروه علم و فناوری: گوگل اعلام کرده است که قصد دارد تا تبلیغات برای درمان‌های پزشکی جعلی را ممنوع کند. این شرکت پس از آن این تصمیم را گرفت که شاهد افزایش کلاهبرداری‌ها از بیماران نا امید بوده است.
گوگل،تبلیغ درمان‌های تجربیِ پزشکی راممنوع کرد
بنابراین از این پس تبلیغات گوگل برای "درمان های تجربی پزشکی" ممنوع می شود.

خط مشی جدید تبلیغات گوگل
این شرکت روز جمعه خط مشی جدیدی را اعلام کرد. بر این اساس تبلیغات "تکنیک های پزشکی غیرمجاز یا آزمایشگاهی" ممنوع می شود. همچنین روشهای درمانی که "تحقیقات رسمی کافی برای توجیه استفاده از آنان به صورت گسترده" وجود نداشته باشد نیز ممنوع خواهد شد. از جمله این روش های درمانی می توان به ژن درمانی، سلول درمانی و درمان از طریق سلولهای بنیادی اشاره کرد.در این اطلاعیه آمده است: "اغلب اوقات"، این روشهای درمانی می توانند منجر به نتایج خطرناکی برای سلامتی شوند. از این رو احساس می کنیم که این روش ها جایی در پلتفرم ما ندارند.گوگل اعلام کرده است که: "اکنون" برای جلوگیری از این تبلیغات اقدام می کند. چرا که شاهد افزایش تبلیغاتی بوده است که در آنها "تلاش شده است تا افراد را به استفاده از درمان های فاقد آزمایش و اعتبار" ترغیب کنند.

خط مشی جدید تبلیغات گوگل در رسانه ها
واشنگتن پست، اولین خبرگزاری بود که این قانون جدید را اعلام کرد. در خبر منتشر شده آمده است: این سیاست گوگل در حالی آغاز می شود که کلینیک های سلول های بنیادی در حال تبدیل شدن به یک "صنعت ارتباط مستقیم با مصرف کننده" هستند. همچنین، برخی از این کلینیک ها اعلام کرده اند که درمان های آنها می تواند سبب درمان برخی بیماری ها از جمله:
بیماری های ریوی
ام. اس
ALS اسکلروز جانبی آمیوتروفیک
و تباهی لکه زرد (علت کوری در افراد مسن) شود
به گزارش سایت ویرلن به نقل از خبرگزاری واشنگتن پست: ممنوعیت تبلیغات در گوگل ، شامل تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ این شرکت از جمله تبلیغات در YouTube می شود. همچنین، این ممنوعیت در سایت هایی که گوگل به آنها خدمات تبلیغاتی کلیکی ارائه می دهد اجرا خواهد شد.در ماه ژوئن ، یک قاضی فدرال حکمی صادر کرده بود که براساس آن سازمان غذا و دارو این حق را پیدا کرد که درمان از طریق سلول بنیادی را ارائه دهد. این حکم، یک پیروزی علیه شرکتی در فلوریدا آمریکا بود. گفته می شود حداقل چهار نفر از بیماران این شرکت کور شده اند. این بیماران پس از آن بینایی خود را از دست داده بودند که "درمان" به چشمان آنان تزریق شده بود. این تصمیم حاکی از تلاش فزاینده دولت فدرال برای جلوگیری از رونق تجارت روغن مار اعلام شده است.

طبق اعلام گوگل، این پلتفرم تبلیغاتی همچنان به شرکت ها امکان را می دهد که تحقیقات و آزمایش های بالینی خود را تبلیغ کنند. این شرکت توضیح داده که معتقد است چنین فعالیت هایی می توانند منجر به پیشرفت پزشکی شوند.با این وجود ، گوگل راهی را پیش گرفته است تا بتواند گستره توصیه های پزشکی گمراه کننده را کاهش دهد.به عنوان مثال، این اطلاعیه در همان روزی اعلام شد که مدیرعامل گوگل اعلام کرد که گوگل مپ Google Maps افرادی را که به دنبال روش های سقط جنین هستند به کلینیک های طرفدار زندگی هدایت می کند.
مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: گوگل