به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۱۸۹۶۶

قطع‌کامل‌غنی‌سازی‌حداقل‌خواسته‌اسرائیل

گروه سياسي: یووال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات و امور راهبردی اسرائیل، در دیدار با جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا، و چهره‌های بانفوذ در کنگره آمریکا اعلام کرد که قطع کامل غنی‌سازی اورانیوم در ایران «حداقل خواسته اسرائیل» است.
قطع‌کامل‌غنی‌سازی‌حداقل‌خواسته‌اسرائیل
به گزارش روزنامه اسرائیلی جروزالم پست، اشتاینیتز در این دیدارها تاکید کرد که ابقای غنی‌سازی اورانیوم ایران حتی در سطح سه و نیم درصد می‌تواند ایران را قادر سازد در سال اول نظامی شدن کامل برنامه اتمی‌اش در عرض چند ماه پنج تا هفت بمب اتمی بسازد. وزیر راهبردی اسرائیل به مقامات ارشد آمریکا همچنین گفته است که اسرائیل برای آن که اطمینان یابد حیاتش در صلح ادامه می‌یابد، نباید حتی ذره‌ای غنی‌سازی در ایران انجام شود. این درخواست در حالی مطرح است که در مذاکرات هسته‌ای تازه از سرگرفته شده احتمال موافقت آمریکا و سایر مذاکره‌کنندگان با غنی‌سازی ایران در سطح سه و نیم و حتی پنج درصد نیز رد نشده است.

یووال اشتاینیتز در دیدار روزهای گذشته در پایتخت آمریکا با جو بایدن و سایر مقامات ایالات متحده تاکید کرده است که تار و پود تحریم‌هایی که دور ایران تنیده شده باید سفت‌تر شود و در مقطع کنونی از هر گونه تسهیل در این تحریم‌ها خودداری شود. درخواست اسرائیل برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران در حالی است که رویترز از حضور روزهای آینده جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در سنا برای خودداری از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در طول مذاکرات هسته‌ای خبر داده است.
یووال اشتاینیتز در روزهای گذشته ریاست مذاکرات راهبردی با آمریکا را در واشینگتن برعهده داشته و در این راستا در نشست‌های طولانی با مقامات ارشد آمریکایی درباره ایران گفت‌وگو کرده است. گفت‌وگوهای راهبردی اسرائیل و آمریکا هر شش ماه یک بار انجام می‌شود.

(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۸:۳۵
این حرفهای اسرائیل برای نفع افراطیون داخلی ایران است زیرا که اسرائیل سعی می کند با درخواستهای زیاد خود(که هیچ وقت هم قابلیت عملی شدن ندارد)برای افراطیون داخلی ایران خوراک تبلیغاتی درست کند که پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات،افراطیون بگویند«مردم ایران ببینید:ما بر اسرائیل پیروز شدیم و افتخار و حماسه ای دیگر برای انقلاب اسلامی خلق شد!» (155216)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۳:۵۸
فکر کنم شریعت مداری از شنیدن این خبر خیلی خوشحال بشه.
بهر حال جون جونی شون خیلی به اسرائیل حال میداد.
البته ما به نتانیاهو میگوییم: مردی که به شما حال میداد رفته است........ (155457)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۳:۵۸
درود بر ایران و زنده باد زندگی........... (155459)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۸:۳۷
حداقل خواستش این باشه حداکثر خواستش چیه؟ (155217)
یه ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۸:۴۳
به قول دکتر ظریف اسراییل 22ساله که می گه ایران تا 6ماه دیگه بمب اتمی میسازه که این نشون دهنده دروغگویی اونهاست. (155227)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۹:۰۴
وقتی دو ا دکتر دادن حرف میزنن یه بچه نمیاد وسط ... (155242)