به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۱۸۹۸۵۷

نارضایتی مخترع اینترنت از استفاده نادرست از آن

گروه فناوری: در آستانه پنجاهمین سال اختراع اینترنت، لئونارد کلاین راک، از پیشگامان اینترنت، گفت که این اختراع باید به گسترش دموکراسی و برابری در جوامع کمک کند، درحالیکه به ابزاری در خدمت نفرت‌پراکنی و پخش اطلاعات غلط بدل شده است.
نارضایتی مخترع اینترنت از استفاده نادرست از آن
در آستانه پنجاهمین سالگرد اختراع اینترنت، لئونارد کلاین راک، مهندس آمریکایی و یکی از مبتکران اینترنت، از جنبه‌های منفی اینترنت انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مهندس ۸۵ ساله گفت اینترنت در واقع اختراعی بود که می‌بایست به دموکراسی خدمت می‌کرد. کلاین‌راک به خبرگزاری فرانسه گفت: «همان‌طور که می‌بینیم اینترنت تبدیل به ابزاری در خدمت نیمه تاریک بشریت شده است.» پروفسور کلاین راک افزود: «در شبکه‌های آنلاین گاه اعتدال و میانه‌روی پس زده می‌شود و به جای آن تندروی برجسته‌ می‌شود.»  کلاین راک ابراز نگرانی کرد که این طرز استفاده ناشایست از اینترنت به نفرت‌پراکنی، انتشار اطلاعات غلط و سوءاستفاده دامن بزند. این مهندس برجسته هم‌چنین گفت: «آن موقع ما مهندسان به جنبه‌های رفتاری ناشایست فکر نمی‌کردیم. من خیلی دلم برای ایجاد ارتباط اجتماعی تنگ شده است. من آن موقع فکر می‌کردم که اینترنت به یاری مردم می‌آید تا با کامپیوتر با هم صحبت کنند یا کمک می‌کند تا کامپیوترها با هم ارتباط برقرارکنند، نه اینکه آدم‌ها با آدم‌ها.» در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۹ پرفسور کلاین راک و تیم همکاران او در دانشگاه کالیفرنیای شهر لس‌آنجلس موفق شدند کامپیوتری بسازند که با ماشین ارتباط برقرار می‌کرد و به قول معروف با آن حرف می‌زد. این گام منجر به پیدایش شبکه‌ای شد که بعدها اینترنت نام گرفت که به گفته پیشگامانش به منظور "گسترش برابری و روشنگری" تولید شده بود.
برچسب ها: اینترنت