به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۱۸۹۹۵۷

تملک یکی از پادگان‌های تهران توسط شهرداری

گروه جامعه: شهردار تهران با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر وزارت بهداشت برای کنترل پسماند‌های بیمارستانی گفت: امروز ۷۰ درصد یکی از پادگان‌های بزرگ تهران برای شهر تهران گرفته شد.
تملک یکی از پادگان‌های تهران توسط شهرداری
پیروز حناچی در همایش پوشش همگانی سلامت با بیان اینکه سلامت و موضوع سلامت بسیار مهم است، گفت: آلودگی هوا، محرک‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی مثل گرد و غبار، طغیان آفت‌ها، کاهش فضای مناسب برای تحرک شهروندان، آلودگی صوتی و ... از مهمترین عوامل ایجاد آلودگی در شهرها هستند.وی افزود: در روند کیفیت هوای تهران بین سال‌های ۹۰ تا۹۷ با اقداماتی که انجام شد، تعداد روزهای خطرناک از نظر هوا در تهران کاهش یافت. تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس هم کمتر شد. تعداد روزهای تعطیل به علت آلودگی هوا هم تقریبا به صفر رسید. این دستاورد نتیجه چند موضوع مهم است؛ اول نزولات جوی، دوم زحمات همکارانمان در حوزه نفت که کیفیت سوخت تحویلی به تهران را بالا بردند و سوم تلاش عزیزانمان در حوزه حمل و نقل و ترافیکی راهور که کلیه مبادی ورودی شهر را به دوربین‌های کنترل کننده معاینه فنی مجهز کرده بودند.حناچی ادامه داد: به‌طوری که سال قبل بیش از دو میلیون معاینه فنی در تهران داشتیم که در کنترل ذرات معلق بسیار موثر بود.

وی با بیان اینکه وضعیت تهران از بسیاری از شهرهای جهان مانند کراچی، دهلی، قاهره، کلکته، پکن و شانگهای بهتر است، گفت: در عین حال از شهرهایی چون استانبول، سئول، بانکوک، مسکو، لندن و... وضعیت عقب‌تری در رده بندی‌ها داریم. از طرفی پایش کیفیت سوخت در تهران نشان می‌دهد که بعد از تحریم در برخی مناطق دچار وقفه شده‌ایم که آن را کنترل می‌کنیم.حناچی با اشاره به اینکه حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه در تهران داریم، اظهارکرد: ۸۰ درصد آن‌ها یعنی بالغ بر سه میلیون و ۳۷۰ هزار خودرو سبک هستند و ۱۸ درصد هم مربوط به موتورسیکت است. باید توجه کرد که موتورسیکلت‌های کاربراتوری تاثیر بسیار زیادی روی آلودگی هوا دارند همچنین در تهران ۲۲ درصد از وانت‌ها، ۹ درصد از خودروهای مسافری و پنج درصد از تاکسی‌ها دارای موتور کاربراتوری هستند که در آلایندگی تهران تاثیرگذارتر هستند.

شهردار تهران با بیان اینکه ما آلودگی صوتی شهر تهران را هم تحت کنترل داریم، گفت: در روز ۵۵ دِسی‌بل و شب ۴۵ دسی‌بل به‌طور متوسط آلودگی صوتی در تهران داریم که در حاشیه بزرگراه‌ها به ۷۰ تا ۸۰ دسی‌بل افزایش می‌یابد.حناچی افزود: موضوع پسماند در شهر تهران بسیار مهم است. در پایتخت به‌طور متوسط حدود ۷۰۰۰ تن زباله عمومی را حمل می‌کردیم که به ۶۵۰۰ تن به واسطه ایستگاه های تفکیک زباله‌ای که درمناطق تهران تعبیه شده، کاهش یافته است. خوشبختانه هفته گذشته دولت هم برای پروژه‌هایی مانند تولید برق از پسماند مصوبه‌ای داشت و قرار شد برای بخش خصوصی قیمت واقعی‌تری در این زمینه دیده شود.

وی با اشاره به پسماندهای بیمارستانی گفت: تلاش زیادی برای کنترل پسماندهای بیمارستانی شده اما کافی نیست. در این زمینه نیارمند همکاری‌های بیشتری از سوی وزارت بهداشت هستیم.شهردار تهران درباره برنامه‌های شهرداری تهران اظهارکرد: موضوع کاهش آلودگی هوا ، ترافیک و ... در دستور کار است. صیانت و توسعه فضای سبز نیز برایمان مهم است و در این دوره علی رغم اینکه از نظر اقتصادی به شدت تحت فشار و در وضعیت حادی بوده‌ایم اما از تخریب باغات در تهران جلوگیری کردیم.حناچی همچنین گفت: امروز اتفاق خوبی افتاد و حدود ۷۰ درصد یکی از بزرگترین پادگان‌های شهر تهران را در شورای عالی شهرسازی، در یکی از ارزشمندترین نقاط شهر با حمایت نیروهای مسلح برای شهر تهران گرفتیم که خبر بسیار مهمی است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: شهرداری تهران