به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب : ۱۹۰۰۸۵
نخستین باخت ویلموتس در اولین آزمون جدی؛

طلسم بحرین شکسته نشد

گروه ورزشی: تیم ملی ایران در سومین بازی خود در چارچوب دور دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های ۲۰۲۳ به مصاف بحرین رفت و با یک گل شکست خورد تا همچنان طلسم نبردن این تیم در بحرین به قوت خود باقی بماند.
طلسم بحرین شکسته نشد
دیدار تیم‌های ملی فوتبال بحرین و ایران در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین از ساعت ۲۰ در ورزشگاه ملی بحرین آغاز شد و در پایان این تیم میزبان بود که موفق شد با یک گل به برتری برسد.
 
مارک ویلموتس در این دیدار تیمش را با ترکیب علیرضا بیرانوند، مجید حسینی، محمد حسین کنعانی زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، احسان حاج صفی، محمد محبی، مهدی طارمی، سردار آزمون و کریم انصاری فرد به میدان فرستاد. حسینی و ابراهیمی به جای پورعلی گنجی و نوراللهی نسبت به بازی برابر کامبوج در ترکیب اصلی جای گرفتند.

در دقیقه دوم بازی کریم انصاری فرد روی یک حرکت تیمی از سمت چپ به توپ رسید اما ضربهاش از پشت محوطه جریمه با فاصله‌ای زیاد به بیرون رفت. در ادامه بازی به تعادل کشیده شد. محبی ۲، سه ارسال روی دروازه بحرین داشت که هیچ کدام حاصلی نداشت.

در دقیقه ۱۸ پاس فوق‌العاده مهدی طارمی در پشت مدافعان به احسان حاج صفی رسید و کاپیتان ایران در شرایط نسبتا نامتعادل ضربه خوبی به توپ زد که با فاصله بسیار کم راهی اوت شد. این نخستین موقعیت جدی بازی به حساب می آمد.

در دقیقه ۲۳ بار دیگر پشت مدافعین بحرین، مورد هدف مهاجمان ایران قرار گرفت. پاس مهدی طارمی به سردار رسید اما در ادامه پاس مهاجم شماره ۲۰ تیم ملی به کریم انصاری فرد در نزدیکی محوطه ۶ قدم نرسید و مدافع بحرین ارتباط را قطع کرد تا همچنان حساب کار صفر بر صفر باقی بماند.

بازی از کیفیت خوبی برخودار نبود و ضریب اشتباهات بین بازیکنان ۲ تیم بالا بود. با این حال تیم میزبان توانست کمی بر بازی مسلط شود. آنها حدفاصل دقیقه ۳۳ تا ۳۵، ۲ موقعیت جدی خلق کردند. اولی با ضربه سر مدافع پیش تاخته به بیرون رفت و دومی روی یک حکت عمقی توسط سید سعید راهی اوت شد. همین مساله ملی‌پوشان را به خودشان آورد. سردار در دقیقه ۳۶ با یک شوت سرکش از پشت محوطه جریمه دروازه بحرین را با خطری نسبتا جدی مواجه کرد. با این حال همچنان بازی بدون گل باقی ماند. در ادامه اتفاق خاصی رخ نداد و والنتین کوالنکوی ازبکستانی، داور باتجربه مسابقه بدون احتساب وقت تلف شده در سوت خود دمید تا نیمه اول با تساوی بدون گل تمام شود.

تیم ملی ایران در نیمه دوم بدون ایجاد تغییر در ترکیب کار خود را آغاز کرد. در دقیقه ۴۹ پاس تو در عالی سردار انصاری فرد را در موقعیت خوبی قرار داد اما تعلل کریم باعث شد تا این فرصت از دست برود. ۲ دقیقه بعد حمله بعدی از سمت چپ ایجاد شد. پاس محبی به مرکز رفت و شوت مهدی طارمی روی قوس محوطه جریمه به جایی رفت که دروازه‌بان بحرین انتظارش را می‌کشید. شاگردان ویلموتس در نیمه دوم کار را بسیار هجومی آغاز کردند و به دنبال زدن گل برتری بودند.

در دقیقه ۵۴ ارسال رامین رضاییان از سمت راست با ضربه سر مهدی طارمی همراه شد اما این ضربه با فاصله‌ای کم به بیرون رفت تا بحرینی‌ها نفس راحتی بکشند. اولین تعویض ایران در دقیقه ۶۰ صورت گرفت و مهرداد محمدی به جای محمد محبی وارد زمین شد. روی یک غافلگیری نزدیک بود دروازه ایران باز شود. عبدالوهاب مالود با بیرانوند تک به تک شد اما ضربه او به خوبی توسط بیرانوند سیو شد و به کرنر رفت. در دقیقه ۶۲ احسان حاج صفی نخستین اخطاری بازی نام گرفت.

یک دقیقه بعد بی احتیاطی مجید حسینی باعث شد تا مهاجم بحرین سرنگون شود و داور ازبکستانی اعلام پنالتی کند. محمد الحردان در دقیقه ۶۵ پشت توپ ایستاد و برخلاف جهت حرکت بیرانوند گل نخست بازی را به ثمر رساند تا ایران اولین گل خود را در این بازی و این مرحله از مسابقات دریافت کند.

وحید امیری در دقیقه ۷۱ به عنوان دومین تعویض به جای کریم انصاری‌فرد وارد زمین شد تا طارمی یک خط جلو برود و در کنار سردار به عنوان مهاجم انجام وظیفه کند.بحرین نیز در دقیقه ۷۳ نخستین تعویض خود را انجام داد و الاسود، گلزن بازی مقابل عراق و کامبوج را وارد میدان کرد. مهدی الحمیدان زمین مسابقه را ترک کرد. بحرینی‌ها بعد از زدن گل، به لاک دفاعی فرو رفتند و بازی تاخیری را در پیش گرفتند.
احمد نوراللهی در دقیقه ۷۵ به عنوان آخرین تعویض جایگزین امید ابراهیمی شد تا مرکز زمین ایران طراوت بیشتری به خود بگیرد. حملات پراکنده ایران حاصلی به همراه نداشت و بحرینی‌ها با انداختن خودشان روی زمین، وقت بازی را تلف می‌کردند. سید رضا عیسی در دقیقه ۸۰ به عنوان دومین تعویضی بحرین جایگزین بوغمار شد. حملات ایران زهر آنچنانی نداشت و از برنامه خاصی برای رسیدن به دروازه حریف سود نمی‌بردیم.

سردار آزمون ۲ موقعیت خوب در دقایق ۸۴ و ۸۷ داشت که هر ۲ موقعیت با بی‌دقتی و بدشانسی از دست رفت تا بحرین به پیروزی نزدیک و نزدیک‌تر شود. فشار ملی‌پوشان در لحظات پایانی فوق‌العاده زیاد بود اما بحرینی‌ها در اوج خوش‌شانسی دروازه شان باز نشد. شوت فوق العاده احمد نوراللهی در دقیقه ۹۲ با فاصله‌ای ناچیز راهی اوت شد تا آه از نهاد ملیپوشان بگذرد. در لحظات پایانی توپ به دست مدافع بحریت خورد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. همین باعث شد تا سردار به شدت اعتراض کند و کارت زرد بگیرد. در نهایت بازی با همان یک گل به سود بحرین خاتمه پیدا کرد.

این نخستین باخت ایران با مارک ویلموتس بود. شکستی که باعث شد در گروه سوم ۶ امتیازی بمانیم و به رده سوم سقوط کنیم. بحرین نیز با امتیاز یکسان و تفاضل کمتر نسبت به عراق در رده دوم جدول رده‌بندی این گروه قرار گرفت. سرمربی بلژیکی در اولین آزمون رسمی خود نتوانست نتیجه خوبی را کسب کند. ایران نیز همچنان در حسرت بردن بحرین در خاک بحرین باقی ماند. ایران هیچ‌وقت در طول تاریخ نتوانسته این تیم را در بحرین شکست دهد.
 
مرجع : ایرنا
برچسب ها: فوتبال ایران