به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۳۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۱۹۰۲۳

خرما​مشتری​ندارد​؛ درخواست ​کمک ​از​وزیر

گروه اقتصادي: دبیر انجمن خرما گفت: خرمای زاهدی استان فارس که سال گذشته کیلویی 3500 تومان خرید و فروش می‌شد امسال به دلیل فعال نبودن صنایع خرما، این محصول را کیلویی 2000 تومان هم از نخلدار نمی‌خرند.
خرما​مشتری​ندارد​؛ درخواست ​کمک ​از​وزیر
علی‌اصغر موسوی  کارخانه‌های فرآوری و بسته‌بندی خرما با مشکل کمبود نقدینگی و اعتبار مواجه شده‌اند این درحالی است که سال‌های گذشته اعتباری برای فعال‌سازی این کارخانه‌ها در نظر گرفته می‌شد.وی افزود: ستاد خرما سالانه اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان برای فعال‌سازی صنایع خرما از محل منابع هدایت شده بانکی وزارت تجارت در نظر گرفته بود اما طی سه سال اخیر این اعتبار پرداخت نشده است.

دبیر انجمن خرما ادامه داد:‌ دولت به جای این که منتظر بماند تا بازار خرما آن قدر وخیم شود که مجبور به خرید تضمینی این محصول باشد با اختصاص این اعتبار که پیش از این در ستاد خرما تصویب شده بود، کارخانه‌های خرما را در سراسر کشور فعال کند تا بازار این محصول بیش از این با بحران مواجه نشود.موسوی گفت: انجمن خرما نامه‌ای مبنی بر مشکلات نخلداران به وزیر جهاد کشاورزی ارسال کرده تا این وزارتخانه به عنوان متولی تولید به کمک نخلداران بیاید تا محصول روی دستشان نماند اما تاکنون خبری از پاسخ این نامه نشده و اقدامی در جهت کمک به تولیدکنندگان صورت نگرفته است.درحالیکه ایران دومین تولیدکننده خرما در جهان بود به دلیل ثابت ماندن میزان تولید طی سال‌های اخیر و روند افزایشی تولید این محصول در کشورهای رقیب، اکنون در جایگاه سوم تولید این محصول صادراتی قرار گرفته است.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۳:۰۴
قیمت رو بیارید پایین تا مشتری صف بکشه. (155675)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۷:۳۳
اقا اینترنتی کم بفروشین من خودم 20 کیلو می خوام (155894)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۷:۴۳
اي بابا چطور مشتري نداره .خوب معلومه اين سال ها خيلي چيزها به علت قيمت بالا از سبد مصرف خانواده ها حذف شده است. (155911)