به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۱۹۰۳۳۵

ماجرا‌های روح‌الله زم، شیرین نجفی و...

گروه سیاسی: جدیدترین اعترافات روح الله زم از تلویزیون منتشر شد؛ اعترافاتی که در آن محمد حسین رستمی روزنامه‌نگار اصولگرای سایت عماریون به عنوان یکی از منابع خبری آمد نیوز معرفی شده است. شیرین نجفی ادمین آمد نیوز یکی از چهره‌هایی است که پس از دستگیری روح الله زم زیاد از او صحبت می‌شود.
ماجرا‌های روح‌الله زم، شیرین نجفی و...
طی هفته اخیر سپاه در بیانیه‌ای از دستگیری "روح‌الله زم" سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب "آمدنیوز" در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد.روح‌الله زم فرزند محمد علی زم از روحانیون سرشناس است.  او که از منتقدین محمود احمدی‌نژاد محسوب می‌شد پس از اعتراضات سال ۸۸ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد. او مدتی به زندان اوین منتقل شد.پس از این بازداشت روح الله زم به تندرو‌ی‌های خود ادامه داد. زم پس از آزادی از ایران کشور را ترک کرد و به فرانسه رفت. او در فرانسه فعالیت ضدنظام خود را آغاز کرد. او مسئول سایت و کانال تلگرامی آمد نیوز است. سایت و کانالی که چند سالی است فعال شده و به انتشار مطالب ضد نظام می‌پردازد. این سایت و کانال با وجود ادعای مبارزه با فساد، به انتشار شایعات و اخبار دروغ درباره نهاد‌ها و شخصیت‌های سیاسی و غیر سیاسی ایران می‌پرداخت.کانال آمد نیوز با جوسازی به دنبال تهییج افکار عمومی علیه نظام بود. این سایت و کانال در جریان ناآرامی‌های زمستان سال ۹۶ نقش آفرینی موثری داشت. کانال خبری آمد نیوز بیش از یک میلیون دنبال کننده داشت.

در اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره بازداشت روح الله زم آمده است: نامبرده به رغم اینکه تحت هدایت سرویس اطلاعاتی فرانسه و حمایت و پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و مرتبط با سایر سرویس‌های اطلاعاتی قرار داشت و به صورت شبانه روزی با روش‌های پیدا و پنهان و در پوشش‌های گوناگون و چند لایه‌ای مورد حفاظت قرار می‌گرفت، در دام فرزندان ملت ایران در سازمان اطلاعات سپاه افتاد.برنامه ۲۰:۳۰ تلویزیون، فیلم کوتاهی درباره بازداشت و اظهارات روح‌الله زم، مدیر سایت «آمدنیوز» منتشر کرد. در این ویدئوی ۹۰ ثانیه‌ای، زم در حالی که چشم بند دارد، داخل یک خودرو به محلی نامشخص برده می‌شد. او همچنین در اظهاراتی کوتاه و خلاصه‌شده گفت از رفتار‌های رسانه‌ای‌اش در سال‌های اخیر پشیمان است و «عذرخواهی» می‌کند. او در ادامه از نظام هم عذرخواهی کرد.زم در این ویدئو همچنین تاکید کرد که اعتمادش به کشور فرانسه که قرار بوده از او محافظت کنند، اشتباه بوده است.او گفت: "اعتماد کردن به کشور‌هایی مثل آمریکا، فرانسه، عربستان، اسرائیل و ترکیه که نشان می‌دهند رابطه خوبی با جمهوری اسلامی ندارند، اشتباه است."

"آمد نیوز" ادعا‌ها و تهمت‌های بی پایه و اساس زیادی به همه مسئولان کشور وارد کرد که خسارت‌های فراوانی در پی داشت. به این ترتیب نمی‌توان پذیرفت که روح الله زم وابسته به سرویس‌های امنیتی ایران بوده و برای رسوخ در اپوزیسیون فعالیت کرده است.جدیدترین اعترافات روح الله زم از تلویزیون پخش شد؛ اعترافاتی که در آن محمد حسین رستمی روزنامه نگار اصولگرای سایت عماریون به عنوان یکی از منابع خبری آمد نیوز معرفی شده است. محمد حسین رستمی فردی است که مکالماتش با مدیر آمدنیوز پخش شد که به شکل مشمئز کننده ای در حال طلب کردن پول برای اخباری است که برای زم ارسال کرده است. «محمد حسین رستمی» جوان 34 ساله‌ای با هیبت کاملا حزب‌اللهی بود که چندی قبل خبر بازداشت شوک آورش به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی رسانه ای شد.رستمی چندی قبل با انتشار یک عکس جعلی مدعی شده بود که همسر دوم ظریف به جرم جاسوسی بازداشت شده است. خبری که به سرعت در فضای مجازی پیچید و البته مشخص شد که نه زن دومی در کار است و نه اتهام جاسوسی مطرح شده است.وی که در سال 96 چند مدتی به جبهه های سوریه رفته بود، ناگهان به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بازداشت شد.

در آن زمان آمد نیوز درباره رستمی نوشت: «او با اتهامات واهی به هشت سال زندان محکوم شده است. و به خاطر پیگیری یکی از سرداران ارشد سپاه پاسداران به زندان افتاده است. رستمی در پی نزاع‌های متعدد درون قدرت در جمهوری اسلامی و قربانی کردن نیروهای بی‌حاشیه و خدوم در ساختار حاکمیت توسط سرداران و نیروهای ارشد امنیتی ایران بازداشت شده است».محمد حسین رستمی مرداد ۹۰ به شرق گفته بود: من در سایت‌هایی مانند صراط و رجا و چند سایت دیگر خبرنگار بودم. در وزارت رفاه کار می‌کردم که سایت عماریون را راه انداختیم.رستمی که ظاهرا بین احمدی نژاد و مشایی تفکیک قائل بود و اخبار و پرونده های متعددی در مورد مشایی منتشر کرده بود. می‌گوید چون اسناد دقیق داشتم هیچ وقت از من شکایت نکردند اما بعدا ارتباطاتش با برخی افراد منتسب به جریان انحرافی سوال برانگیز شد.حالا مشخص شده است که وی از همدستان روح الله زم بوده است. ارتباطی که مانند جاسوسی برای موساد هیچ سنخیتی با ظاهر سازی های محمدحسن رستمی ندارد!هنوز مشخص نیست که وی از ابتدا هویت واقعی خود را پنهان می‌کرده و یا در مرور زمان دچار تغییر شده است.

شیرین نجفی ادمین آمد نیوز یکی از چهره‌هایی است که پس از دستگیری روح الله زم زیاد از او صحبت می‌شود.برخی گفته‌اند روح الله زم فریب شیرین نجفی [نیروی نفوذی سپاه] را خورده و به عراق آمده است و برخی می‌گویند روح الله زم به او اعتماد کامل داشته و فریب از سمت دیگری بوده است. چند شبکه فارسی زبان درباره شیرین نجفی یا سودابه خرسند گفته‌اند او یک ماه پیش در ترکیه بازداشت و به ایران منتقل شده است.اختلاف نظر درباره هویت واقعی و احتمال دستگیری او زمانی بیشتر شد که شیرین نجفی مصاحبه‌ای با یک شبکه فارسی زبان داشت. عده‌ای معتقد بودند این مصاحبه از داخل ایران انجام شده است.به جز موضوع بازداشت یا عامل نفوذی بودن شیرین نجفی، سوال‌های دیگری درباره او مطرح شده است.شیرین نجفی اسم دیگری هم داشته و مدتی با نام سودابه خرسند فعالیت می‌کرده است.همه این گمانه زنی‌ها در حالی مطرح شده که همسر روح الله زم که در فرانسه به سر می‌برد، می‌گوید به شیرین نجفی اعتماد کامل دارد. با این حال برخی می‌گویند مهسا رازانی همسر روح الله زم از پشت پرده ماجراها اطلاعی ندارد و حرفش در این باره سندیتی ندارد.سوال‌های مختلف درباره دستگیری روح الله زم، رستمی و شیرین نجفی مطرح شده است. که طبق اطلاعیه مسئولان مربوطه در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.
مرجع : برترین ها
برچسب ها: روح الله زم