به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۱۹۰۶۲۴

همه صفرهای لیگ برتر فوتبال

گروه ورزشی: با وجود گذشت ۷ هفته از لیگ نوزدهم، هنوز ۱۰ صفر مقابل نام تیم‌ها قرار دارد و بعضی تیم‌ها و بازیکن‌ها را در آستانه رکوردشکنی قرار داده است.
همه صفرهای لیگ برتر فوتبال
هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته و با انجام پنج بازی به اتمام رسید تا در ۶۰ روزی که از لیگ نوزدهم گذشته است شاهد ۵۶ بازی باشیم.سه تیم سپاهان، تراکتور و شهرخودرو خود را به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی مطرح کرده‌اند و دو تیم تازه لیگ برتری شده شاهین بوشهر و گل‌گهر سیرجان خیلی زود در منطقه سقوط قرار گرفته‌اند.در این بین و با توجه به جدول لیگ برتر، هنوز ۱۰ صفر مقابل نام تیم‌ها قرار دارد و بعضی تیم‌ها و بازیکن‌ها را در آستانه رکوردشکنی قرار داده است.

تراکتور و سپاهان؛ بدون باخت و گل و خورده
اولین صفرهای جدول لیگ نوزدهم را می‌توان مقابل نام تیم‌های تراکتور و سپاهان دید. ۲ تیم شکست‌ناپذیر ۷ هفته ابتدایی لیگ، هنوز دروازه‌شان باز نشده است و دروازه‌بان‌های ملی‌پوش این تیم‌ها یعنی پیام نیازمند و رشید مظاهری در آستانه رکوردشکنی قرار گرفته‌اند. عملکرد خوب دفاع تراکتور و سپاهان باعث شده این دو تیم ضمن قرار گرفتن در رده‌های اول و دوم جدول، با اطمینان بیشتری مقابل حریفانشان حاضر شوند و چهار عدد از ۱۰ صفر جدول را به خود اختصاص دهند.همچنین پیام نیازمند، دروازه‌بان سپاهان تنها به ۶۷ دقیقه گل نخوردن در دیدار هفته بعد تیمش با سایپا نیاز دارد تا رکورد طولانی‌ترین مدت بسته نگه داشتن دروازه به صورت متوالی را در اختیار بگیرد.

غریبه‌ترین تیم بدون باخت
اگر قرار بود در ابتدای فصل پرسیده شود که کدام تیم‌ها می‌توانند تا پایان هفته هفتم شکست‌ناپذیر باشند، نام نفت مسجدسلیمان جزو آخرین گزینه‌هایی بود که به ذهن می‌رسید. شاگردان تارتار علی رغم تمام مشکلات این تیم و قهر و آشتی‌هایی که سرمربی تیم داشته است، یکی از سه تیم بدون باخت لیگ نوزدهم هستند و با دو برد و ۵ تساوی در رده هفتم قرار دارند؛ عملکردی که برای تیم خوزستانی قابل تقدیر و غیرقابل انتظار است.

پرسپولیس؛ رومی روم، زنگی زنگ
شاگردان کالدرون تنها تیم لیگ نوزدهم هستند که عدد صفر در قسمت تساوی‌شان دیده می‌شود. پرسپولیس در ۷ دیدار برگزارشده خود در لیگ برتر مساوی نداشته و ۴ بار به پیروزی رسیده است. نکته جالب، سه بازی آخر سرخ‌هاست که نتایج آن در دقایق پایانی تغییر کرده است؛ این تیم در دیدار با سپاهان و شهرخودرو در دقایق آخر بازی را واگذار کرد و در دیدار با پیکان نیز در ۱۰ دقیقه پایانی موفق شد تساوی را با پیروزی عوض کند.

تفنگداران پوشالی
۳ تیم لیگ برتری با وجود ۷ بازی هنوز موفق نشده‌اند بردی به دست آوردند و تعداد پیروزی‌هایشان در عدد صفر متوقف شده است. تعجب‌برانگزترین تیمی که این رکورد منفی را تا به اینجا در دست دارد، ذوب‌آهن، تیم علیرضا منصوریان است که علی رغم درخشش در اواخر سال پیش و همچنن لیگ قهرمانان آسیا، با جدا شدن ستاره هایی چون رشید مظاهری و سیدحسین حسینی در کسب پیروزی عاجز مانده است.همچنین دو تیم تازه لیگ برتری شده یعنی شاهین شهرداری بوشهر و گل گهر سیرجان نیز هنوز بردی را کسب نکرده‌اند و به دنبال اولین پیروزی هستند. هر دو تیم مربی خود را تغییر داده‌اند و امیدوار هستند که این تغییرات در کادر فنی بتواند راه تیم‌شان را عوض کند.

شاگردان کالدرون؛ خنثی‌ترین تیم لیگ
دیگر صفر جدول لیگ نوزدهم باز هم به پرسپولیس اختصاص دارد. تیمی که نه صاحب بهترین خط حمله است و نه بهترین خط دفاع. ضعف سرخ‌ها در خط حمله باعث شده مهاجمان این تیم مانند سال‌های گذشته زهردار نباشند و پرسپولیس یک خط حمله خنثی را در اختیار داشته باشد. همچنین نقطه قوت سرخ‌ها در سال‌های قبل که منجر به قهرمانی این تیم در لیگ برتر شد، عملکرد خوبی نداشته و خط دفاع پرسپولیس تا هفته هفتم پذیرای ۵ گل بوده است تا تفاضل پرسپولیس صفر باشد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: لیگ برتر فوتبال