به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۱۹۱۹۱

ساختار​متفاوت سفرهاي​استاني دولت​يازدهم

گروه سياسي: معاون اجرایی رییس جمهوری گفت که سفرهای استانی دولت یازدهم با ساختار و شیوه ای متفاوت از دوره های قبل انجام می شود و در این سفرها کرامت و جایگاه مردم به عنوان میزبان مسوولان اجرایی، مقدم شمرده خواهد شد.
ساختار​متفاوت سفرهاي​استاني دولت​يازدهم
محمد شریعتمداری تاکيد کرد:​ به طور قطع سفرهای استانی در دولت تدبیر و امید با اهداف و نگرش جدید انجام خواهد شد و تفاوت هایی از لحاظ محتوایی و شکلی با گذشته دارد.وی ایجاد رابطه منطقی تر بین مردم و مسولان اجرایی را از جمله ویژگی های سفرهای استانی در دولت یازدهم دانست و اظهار داشت: در ادامه اقدامات دولت های پیشین از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، دولت تدبیر و امید، رویه جدیدی را در سفرها اعمال خواهد کرد که امیدواریم این رویه برای پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم کاربردی تر از گذشته باشد.

معاون اجرایی رییس جمهوری ادامه داد: تقویت یکپارچگی ملی، اطلاع از آخرین وضعیت زندگی مردم در مناطق مختلف کشور و مشکلاتی که با آن مواجه اند، آشنایی نزدیک مسوولان با گرفتاری ها و گره های کوری که بعضا در حل مشکلات مردم پیش روی دستگاه های اجرایی در سطوح منطقه ای و در بخش های گوناگون وجود دارد، از جمله محورهای سفرهای استانی خواهد بود.وی با انتقاد از برخی روش ها که به ایجاد زحمت برای مردم خوب و نجیب کشور در برخی سفرهای استانی دولت های قبل منجر می شد، گفت: نحوه ارتباط با مردم در شهرستان ها، چگونگی حضور در میان آنها، بررسی مسایل و تصمیم گیری در این موارد به طور قطع با گذشته متفاوت خواهد بود.

معاون اجرایی رییس جمهوری، هر نوع استفاده ابزاری از مردم شریف شهرها و روستاها در هنگام سفرهای استانی و برخی شیوه های نامتناسب با کرامت و شان مردم از جمله دریافت نامه های مردم در حالی که بدنبال خودروها در حال دویدن هستند، ایجاد زحمت در زمان ورود و حرکت خودروهای مسوولان کشوری برای اطلاع از مشکلات آنها و نوع رسیدگی به درخواست های منطقی اهالی مناطق را رد کرد و گفت: شناسایی مسایل و مشکلات و ارتباط با مردم نقاط مختلف کشور راه های مطلوب تر و مناسب تری دارد که بدون ایجاد دغدغه و ایجاد زحمت برای آنها نیز حاصل خواهد شد.شریعتمداری، هدف تلاش همه مسوولان چه در اغلب دولت های گذشته و چه در دولت فعلی را حل مشکلات مردم و نزدیک کردن مسوولان و مردم به یکدیگر دانست و اظهار داشت: همه تلاشمان تحقق موارد ذکر شده است اما روش ها متفاوت خواهد بود.

معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان اینکه از سفرهای استانی چند برداشت مختلف صورت می گیرد، گفت: برداشت خوب و منطقی از سفرهای استانی، دیدار مسوولان با مردم از نزدیک و تلاش در ایجاد همبستگی و یکپارچگی ملی است، اما برداشت بدی که ممکن است در ذهن متبادر شود، ناکارآمدی ادارات دولتی در استان هاست که این امر موجبات تضعیف سازمانها و ادارات منطقه ای را فراهم آورده و آنها را از ارائه خدمات مطلوب تر و انگیزه مناسب برای ارائه آن تهی می سازد.وی با اشاره به برخی اخبار و گزارش های رسانه ها که در آنها مقاصد نخستین سفر استانی دولت یازدهم، تعیین شده، گفت: به محض آماده بودن مقدمات اجرایی و انجام هماهنگی های لازم برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده، برنامه سفرهای استانی دولت تدبیر و امید اعلام خواهد شد.
مرجع : ايرنا

سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۵:۱۰
این رسمی بود که دکتر احمدی نژاد بنا کرد وگرنه قبل از دولت ایشون کسی یک کیلومتر بعد از کاخی که توش نشسته بود رو هم نمیدید.... خدا خیرت بده مرد بزرگ (156538)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۶:۲۸
میخای بگی خاتمی و رفسنجانی سفر استانی نداشتند (156602)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۶:۴۱
عجب رسم خوشایندی بود دویدن دنبال ماشین محمود خان!!!!!!! چقدر کرامت و حرمت انسانها حفظ می شد!!!!! خدایا چرا محمود را از ما گرفتی؟؟؟ چرا؟؟؟؟ (156612)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۶:۴۸
دوست غزیز با سلام به شما. خوی کاخ نشینی آفت بزرگی برای هر حکومتی است. ولی این رسمی که شما از آن یاد میکنید نه از طرف آقای احمدی نژاد بلکه دهها سال قبل در شوروی برای ناآگاه و منفعل نگه داشتن مردم همراه با توهین به شخصیت آنها جهت پیشبرد منافع سیاسی به کار برده میشد.که احمدی نژاد ناشیانه میخواست از آن تقلید کند. (156617)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۷:۱۹
سفررؤسای جمهور سابق به استانها دردولت های قبل هم بوده اما نه بصورت فله ای و ریاکارانه بلکه بصورت کاملا کاری و هدفمند ضمن آنکه علاوه بر سفر فردی رؤسای جمهور قبل وزرا هم بصورت مداوم به تمام نقاط کشور و عمق روستاها سفر میکردندکه اتفاقا سفرهای آنها بدلیل داشتن قدرت تصمیم گیری واقعا برای مردم کارگشا بود اما در ۸سال گذشته تعداد سفر وزرا به زادگاه من سالی ۱نوبت بود که آن هم بخاطرنداشتن اختیارات کافی ، کاری صورت نمی گرفت / (156644)