به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ساعت ۲۰:۴۸
کد مطلب : ۱۹۲۲۹۲

شرکت نیشکر هفت‌تپه تا اطلاع ثانوی تعطیل شد!

گروه اقتصادی: مدیرعامل مجتمع نیشکر هفت‌تپه با صدور بخشنامه‌ای، این مجتمع را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد؛ اعتصابات کارگری دلیل این اقدام عنوان شد. 
شرکت نیشکر هفت‌تپه تا اطلاع ثانوی تعطیل شد!
به گزارش ایلنا، مدیرعامل مجتمع نیشکر هفت‌تپه با صدور بخشنامه‌ای، دستور تعطیلی موقت مجتمع را صادر کرده است. در این بخشنامه با اشاره به اورهال کارخانه و تعمیرات و همچنین اعتراضات کارگری، اعلام شده فقط نیروهای حراست حق ورود به مجتمع را دارند. برای بازگشایی مجتمع، زمان خاصی اعلام نشده است. سرپرست کارخانه با تایید این خبر گفت: اعتراضات و اعتصابات کارگران باعث شد کار انجام نشود و متاسفانه نتوانستیم تولید داشته باشیم از کارگران خواستیم بگذارید تولید صورت بگیرد بعد مزایا پرداخت شود اما متاسفانه یک عده‌ای نمی‌گذارند کار پیش برود. اسدبیگی تاکید کرد: تا زمانی که تولید صورت نگیرد، نمی‌توانیم حقوق بدهیم؛ حقوق‌ها به‌روز بود که اعتصاب شروع شد و نگذاشتند اورهال انجام شود؛ عدم اورهال کارخانه موجب شد نی‌ها روی زمین بماند؛ شکر تولید نشد و کار زمین ماند. او در پاسخ به این سئوال که چه زمانی تعطیلی به پایان می‌رسد، گفت: تا پایان اعتصابات و شروع اورهال، نمی‌توانیم کار را شروع کنیم. اگر کاری نباشد، حقوقی هم طبیعتاً نخواهد بود چون ما از تولید شکر است که سودآوری داریم و حقوق کارگران را می‌پردازیم. سرپرست کارخانه هفت تپه در پایان یادآور شد: کارگرانی که قصد کار کردن داشته باشند در شیفت‌ها به کار گرفته می‌شوند. 
کارگران:‌ ما فقط حقوق‌مان را می‌خواهیم
کارگران هفت‌تپه که در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند، تاکید کردند: توقع داریم خواسته‌های ما را با اعتراضات دیگری که در جریان است و بحث‌های جانبی، خلط نکنند؛ ما خواستار پرداخت حقوق و مزایای مزدی خود هستیم. کارگران نیشکر هفت‌تپه از اعتراض به عدم دریافت معوقات مزدی خود خبر دادند. کارگران می‌گویند مقابل فرمانداری شوش جمع شده‌ایم و خواستار پاسخگویی مقامات به شرایط خود هستیم. با احتساب آبان ماه، سه ماه معوقات مزدی پرداخت نشده داریم و مشخص نیست چه زمانی قرار است این مطالبات پرداخت شود. کارگران ادامه دادند: حتی روز جمعه نیز مقابل فرمانداری رفتیم؛ امروز هم جمعی از کارگران مقابل فرمانداری جمع شده‌اند. 
کارگران هفت‌تپه که مدت‌هاست در انتظار بهبود مزایای مزدی خود هستند، می‌گویند اداره کار خوزستان به ما وعده داده بود که بحث ارتقای مزایای مزدی ما را بررسی کند اما تا امروز هنوز هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است. این کارگران با تاکید بر اینکه مطالبات ما صد درصد صنفی و در راستای خواسته‌های قانونی خودمان است، افزوند: توقع داریم خواسته‌های ما را با اعتراضات دیگری که در جریان است و بحث‌های جانبی، خلط نکنند؛ ما خواستار پرداخت حقوق و مزایای مزدی خود هستیم. شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با ۲۴ هزار هکتار وسعت زمین‌های کشاورزی و کارخانه و حدود پنج هزار و ۵۰۰ نفر نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.