به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۱:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : ۱۹۴۲۵۸

آمریکا دو قاضی دادگاه انقلاب را تحریم کرد

آمریکا دو قاضی دادگاه انقلاب را تحریم کرد
گروه بین‌الملل: وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: رهبران ایران روش غلطی رفتند. ما از آنان می‌خواهیم با احترام با مردم برخورد کنند. امروز دو قاضی ایران را تحریم می‌کنیم: محمد مقیسه و ابوالقاسم صلواتی. بنابر قانون اساسی ایران اعتراض حق مردم است اما افرادی که اعتراض می کنند کشته می‌شوند!
چکیده اظهارات مایک پمپئو را بخوانید:
در اعتراضات اخیر هزاران نفر را کشتند و اینترنت را قطع کردند تا اتفاق مخوفی که افتاده را پنهان کنند. برای رهبران حکومت این پیام را دارم که اگر به دنبال احیای کشور هستید باید به حقوق بشر احترام بگذارید. حکومت، مردم ایران را از کرامت انسانی ابتدایی محروم می‌کند و مردم علیه این اعتراض می‌کنند. یکی از معترضان پویا بختیاری بود. مهندسی که آهنگ الویس پریسلی را دوست داشت. او با مادرش به تظاهرات رفت و قرار بود دست یکدیگر را گرفتند. اما شلوغ بود و ناهید، مادر پویا، با بزرگترین کابوس ممکن مواجه شد و پویا کشته شد. اما ناهید امروز می‌گوید آرمانهای پویا آرمانهای من است. رهبران ایران که ریشه خشم را در این کشور ساختند باید رفتارشان تغییر کند. برای زنانی که روز زن بدون حجاب به مردم گل می‌دادند بیست سال زندان دادند. ایرانیان انسان‌هایی هستند که آزادی دوست دارند. رژیم حقوق بشر و قوانین خودش را نقض می‌کند. قانون اساسی خودشان را هم نقض می‌کنند. رو دادن به این حکومت جواب نمی‌دهد. در زمینه دادن ویزا، مسئولان ایرانی و کسانی در سرکوب مخالفان کاری انجام داده باشند، ورود خود و خانواده‌شان را به آمریکا محدود می‌کنیم.
ناراحتیم که می‌بینیم مردم ایران به‌خاطر حاکمانشان به فقر دچار شده‌اند، اما ایالات متحده آمریکا و دونالد ترامپ در کنار مردم ایران است و حمایت اخلاقی ما از مردم ایران، مهم است. ما از مردم ایران خواستیم برای ما شواهدی از سرکوب‌ها بفرستند. نقض حقوق بشر در ایرانی فراتر از غیرقابل قبول است. حکومت ایران، آزادی مذهبی را در آن کشور نقض کرده است و ما امروز قاضی مقیسه و قاضی صلواتی را تحریم می‌کنیم. قاضی مقیسه، نسرین ستوده را به ۳۳ سال زندان محکوم کرده و صلواتی صدها زندانی سیاسی را راهی زندان کرده است.
 
برچسب ها: مايك پمپئو