به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۶ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۱۹۵۸۳۰

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

گروه جامعه: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی فردا (۲۷ دی ماه) خبر داد.
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا
صادق ضیاییان افزود: امروز (۲۶ دی ماه) غالب مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت و برای شهرهای صنعتی افزایش آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود. بعد از ظهر با عبور موج‌های کم‌دامنه ترازهای میانی جو در دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و شمال غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.وی در ادامه گفت: امروز (۲۶ دی ماه) برای نیمه غربی سواحل دریای خزر بارش باران و در ارتفاعات و بخش‌هایی از استان اردبیل بارش برف پیش‌بینی می‌شود.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: جمعه (۲۷ دی ماه) با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور بارش برف و باران در این مناطق آغاز خواهد شد و بتدریج گستره فعالیت این سامانه به دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب کشور نیز خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: شنبه (۲۸ دی ماه) با تقویت این سامانه گستره فعالیت آن مناطقی از جنوب و مرکز کشور را نیز در بر خواهد گرفت همچنین در این روز در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.ضیاییان افزود: شدت بارش در این روز در شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب ایلام، لرستان، جنوب استان مرکزی، شمال کرمانشاه، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود. بارش در مناطق جنوبی گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: یکشنبه (۲۹ دی ماه) با تداوم بارش در این مناطق در بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارش و افزایش نسبی دما رخ می‌دهد. دوشنبه (۳۰ دی ماه) این سامانه به‌جز در مناطق جنوب غربی و جنوب کشور در سایر مناطق فعال خواهد بود.وی افزود: از شنبه تا دوشنبه (۲۸ تا ۳۰ دی ماه) برای نوار ساحلی دریای خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود.ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۷ دی ماه) خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت شنبه (۲۸ دی ماه) با بیشترین و کمترین دمای درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سامانه بارشی