به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۱۹۵۸۹۴

تاثیرات درج آگهی استخدام در جذب نیرو

تاثیرات درج آگهی استخدام در جذب نیرو
گروه کسب و کار: با قاطعیت میتوان گفت که موثرترین راه ارتباطی میان کارفرما و نیروهای بالقوه آماده به کار در جامعه ، درج آگهی استخدام می‌باشد. یک آگهی مناسب همانند پُلی است میان صاحبان مشاغل و کارجویان آماده به کار. همانطور که میدانید ، در میان جمعیت جوان حال حاضر در کشور ایران (زن و مرد) افراد نخبه و متخصص در زمینه‌های مختلفی وجود دارند که بیکار هستند. از طرفی کارفرمایان بسیاری وجود دارند که کارشان امروز لنگ یکی از همین نیروهای خانه نشین است.
برای اینکه بتوان این دو را به یکدیگر رساند، یک راه اصولی وجود دارد و آن هم درج یک آگهی مناسب و جامع جهت استخدام می‌باشد. انتخاب یک نیروی مدنظر برای هر کارفرما و به دست آوردن کارجویان متخصص و کارامد، همواره جز اصلی ترین دغدغه‌های صاحبان مشاغل بوده است. این دغدغه حتی از مشکلات و چالش‌های تولید و فروش محصولات هم در نزد کارفرمایان از اهمیت بالایی برخوردار است.

کم نیستند صاحبان سرمایه و کار که فردی را استخدام کرده و پس از مدتی کوتاه (با وجود کلی هزینه جهت آموزش و کاراموزی و کسب اعتماد و غیره...) به این نتیجه میرسند که نیروی مورد نظر اصلا مناسب این شغل نیست. البته همین دیدگاه هم برای اشخاص متقاضی کار وجود دارد. مثلا فردی پس دو ماه رفت و آمد و هزینه ، تازه متوجه می‌شود این شغل مناسب وی نمی باشد. پس چاره کار چیست ؟
از جملات فوق می‌توان این نتیجه گیری را کرد که آگهی استخدام، مساوی است با جذب نیروی فعال به بنگاه‌های اقتصادی و همین امر برابر است با به گردش درامدن چرخ کار و تولید. به گردش درآمدن چرخ کار و اشتغال و بالطبع آن تولید هم به نوبه خود به معنای جلو رفتن کشور و رهایی از اقتصاد نفتی می‌باشد.
پس به سادگی می‌توان به این مفهوم پی برد که "درج آگهی استخدام برابر است با پیشرفت و رو به جلو رفتن اقتصاد کشور".

ویژگی‌های یک آگهی استخدام مناسب
یک آگهی می‌بایست به گونه ای طراحی شود که مشکلات برای کارفرما و ابهامات برای کارجو باقی نگذارد. یک آگهی نا مناسب تنها می‌تواند برای دو طرف هزینه ناشی را در پی داشته باشد. بقول معروف گره بر گره زده می‌شود تا اینکه گره از مشکلات باز گردد.
امر جذب نیرو و استخدامات به قدری مهم و تخصصی است که در ارگانهای بزرگ و کوچک ، یک واحد جداگانه برای این موضوع پیش بینی شده است. معاونت منابع انسانی یا همان نیرو انسانی هر شرکت و ارگان وظیفه درج آگهی استخدام و مصاحبه و جذب نیرو را بر عهده دارد. شرایطی که یک آگهی مناسب و جامع می‌بایست دارا باشد ، شامل موارد ذیل بوده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

درج موارد مهم و ضروری
در یک آگهی استخدام ، می‌بایست شرایط مشاغل به گونه ای بیان شود که دیگر جای هیچ ابهامی برای کارجویان باقی نگذارد. مواردی نظیر:
 محل و لوکیشن (مسافت کارجو با محل کار)
میزان دستمزد و بیمه به صورت شفاف
تخصص‌های لازم برای جایگاه شغلی مورد نظر
ساعت کاری
نوع کار و وظایفی که از کارجو طلب مینمایید (چارت وظایف)
تفسیر شرایط محیط کار و فضای محل شغل

درج آگهی در مکان مناسب
در گذشته و زمانی که هنوز دنیای الکترونیک و مجازی پا نگرفته بودند، آگهی‌های استخدام غالبا در کاغذ نوشته و به اطلاع رسانی می‌گردیده. روزنامه‌های کثیرالانتشار، چسباندن کاغذ به دیوار و پخش تراکت و دادزن‌ها از جمله این اقدامات می‌باشند. این اعمال جدای از هزینه بسیار بالا برای کارفرمایان، اغلب با مشکلاتی نیز همراه بوده است. مثلا این درخواست نیرو فقط برای جذب افراد بومی و محلی نزدیک محل کار موثر واقع میشد.
لکن امروزه با ورود اینترنت به زندگی انسانها، هم از هزینه‌ها بشدت کاسته شد و هم وسعت جذب نیرو در حد سطح شهر و کل استان و حتی کل کشور بالا رفت. مساله مهم در درج آگهی استخدام، انتخاب یک سامانه تخصصی استخدامی است که بتواند هم نیازهای کارفرما و هم نیازهای کارجو را برطرف کند.
انتخاب سایت‌های معتبر،از منظر تخصصی بودن و اینکه تمامی جویندگان کار و مشاغل به این سایت‌ها رجوع می‌نمایند، فرصت بسیار زیادی را در جهت غربال و گزینش نیروهای فراوان را مهیا می‌سازد.

گزینش و استخدام
هیچ رضایتمندی بالاتر از حق انتخاب و گزینش بالا برای منابع انسانی یک بنگاه اقتصادی نیست.اینکه صاحبان مشاغل اعم از کوچک و بزرگ و متوسط بتوانند از میان صدها متقاضی، گزینش و استخدام لازم را بعمل بیاورند، تنها به مدد سایت‌های کاریابی و جستجوی مشاغل معتبر امکان پذیر است. البته این نفع کاملا دو طرفه می‌باشد.

مزایای سامانه‌های استخدامی آنلاین
از مهمترین مزایای این سایت‌ها، قابلیت فیلتر کردن شرایط می‌باشد. به این صورت که با چند کلیک ساده نظیر "انتخاب شهر و محله"، نوع کار؛ جنسیت نیرو و از همه موارد مهمتر؛ عکس محل کار به همراه لوکیشن و.... انتخاب را بسیار راحت کرده است. این آپشن‌ها در درج آگهی استخدام به صورت دستی روی کاغذ و روزنامه، هیچگاه امکان پذیر نمی باشد.
از دیگر مزایای این سامانه‌ها، آپدیت ثانیه ای و اعلان آگهی‌های جدید حتی در ساعات شب و بامداد می‌باشد که کمک شایانی به کارجویان می‌نماید. همچنین وسعت بالای دیده شدن آگهی در این شیوه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای نمونه یک شرکت برای جایگاه شغلی حساس برنامه نویسی نیازمند یک نیروی بسیار ماهر در یک زبان برنامه نویسی خاص می‌باشد که شاید تعداد نفرات زیادی نباشند که به آن زبان برنامه نویسی کاملا مسلط باشند ولی با این روش آگهی مورد نظر با یک سرچ ساده در گوگل و یا مشاهده مستقیم آگهی داخل سایت قابت رویت است و کارفرمایان می‌توانند با توجه به رزومه‌های ارسالی نیروی مورد نظر خود را جذب کنند.
 
ثبت آگهی استخدام
سایت سی وی جاب مکانی مناسب برای ثبت آگهی استخدام در مشاغل مختلف است ما این را می‌دانیم که در دنیای کاسبی و تجارت از قدیم گفته اند "هر چه بیشتر جلوی چشم مشتری باشی؛ بیشتر فروش داری". صاحبان این قبیل سامانه بهتر از هرکس می‌دانند که برای موفقیت خویش باید بیشتر دیده شوند. این بیشتر دیده شدن رابطه مستقیم با رنکینگ سئوی آنها در نزد گوگل دارد.از همین رو، به جهت افزایش بازخورد و بیشتر در معرض دید قرار گرفتن سایت خویش، می‌توانید به ارتقاء سئو سایت توسط سئو یوزر، مبادرت فرمائید.