به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۲ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۱۹۶۲۱۷

قیمت طلا در بازار جهانی برعکس شد

گروه اقتصادی: قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار و بازنگری سرمایه گذاران در ریسک شیوع بیماری جدید در چین بر رشد اقتصادی، کاهش پیدا کرد.
قیمت طلا در بازار جهانی برعکس شد
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۵۵۱ دلار و ۱۳ سنت رسید.در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، در ۱۵۵۱ دلار ایستاد.بازارهای سهام آسیایی با اقدامات چین در خصوص گسترش ویروس کرونای جدید که نگرانیها نسبت به احتمال اپیدمی جهانی آن را اندکی تخفیف داد، از کاهش دست برداشته و اندکی بهبود پیدا کردند با این حال نگرانی‌ها نسبت به آسیب دیدن تقاضای داخلی و گردشگری به قوت خود باقی ماند.عامل دیگری که قیمت طلا را با فشارهای کاهشی روبرو کرد، رشد ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای رقیب بود که این فلز ارزشمند را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "اکسی تریدر"، با جو مثبتی که در بازار سهام وجود دارد، طلا برای رشد قیمت به مانع برخورد کرده است. صندوقهای پوشش ریسک در حاشیه مانده‌اند و تقاضای فیزیکی برای خرید طلا در آستانه تعطیلات سال نوی چینی ضعیف است.

بر اساس گزارش رویترز، چین تا چند روز دیگر به استقبال سال نوی چینی خواهد رفت که فرصت مناسبی برای خرید طلا به شمار می‌رود اما سرمایه‌گذاران نگران تهدید گسترش بیماری با سفر صدها میلیون چینی در طول تعطیلات سال نو هستند.شمار تلفات بیماری جدید در چین تا روز چهارشنبه به ۹ نفر افزایش پیدا کرده و ۴۴۰ مورد ابتلا تایید شده است.مقامات چینی با جلوگیری از اجتماعات عمومی در استان هوبی، تلاش کردند شیوع این بیماری را کنترل کنند.وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح ۱۵۳۵ دلار و ۶۳ سنت را دوباره بیازماید.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۴۱۵ دلار و ۲۵ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۷ دلار و ۷۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۹۹۷ دلار و ۳۰ سنت معامله شد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت طلا