به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۹۵۹۱۴

طلا هنوز برای افزایش قیمت فرصت دارد

گروه اقتصادی: در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران انتظار داشتند روند افزایشی قیمت طلا در معاملات هفته جاری ادامه پیدا کند.
طلا هنوز برای افزایش قیمت فرصت دارد
طلا دو هفته پیش تحت تاثیر تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه به بالاترین حد در هفت سال اخیر صعود کرده بود و هشتم ژانویه تا مرز ۱۶۱۳ دلار و ۳۰ سنت پیش رفته بود اما قیمتها متعاقبا با کاهش تنشها روند صعودی خود را معکوس کرده و به ۱۵۳۶ دلار سقوط کرده بودند.عامل دیگری که باعث شد رشد قیمت طلا در هفته گذشته محدود شود، امضای سند فاز اول توافق تجاری آمریکا و چین میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و لیو هی، معاون نخست وزیر چین در روز چهارشنبه بود که در کاخ سفید انجام شد و موقتا به مناقشه ۱۸ ماهه میان دو کشور که بازارهای جهانی را متلاطم کرده بود، پایان داد.طلا که در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن برای سرمایه گذاران تبدیل می‌شود، سال میلادی گذشته تحت تاثیر مناقشه تجاری آمریکا و چین ۱۸ درصد رشد قیمت داشت.

 در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۳ نفر شرکت کردند که ۱۰ نفر معادل ۷۷ درصد افزایش قیمت را پیش بینی کردند اما هیچ کس به کاهش قیمت طلا رای نداد و سه نفر معادل ۲۳ درصد نظری نداشتند.در این بین، ۸۲۰ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که ۴۷۵ نفر معادل ۵۸ درصد افزایش و ۲۰۸ نفر معادل ۲۵ درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند در حالی که ۱۳۷ نفر معادل ۱۷ درصد نظری نداشتند.برای نظرسنجی هفته گذشته، بزرگترین اکثریت کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. بهای معاملات آتی طلا در بازار آمریکا روز جمعه ۹ دلار و ۸۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۵۶۰ دلار و ۳۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۲۰ سنت بالاتر از قیمت نهایی جمعه هفته پیش بود.

باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" به کیتکونیوز گفت: تصور می‌کنم طلا تحت تاثیر اقدامات بانک مرکزی آمریکا و تصحیح قیمت معاملات سهام، روند صعودی پیدا خواهد کرد.ریچارد بیکر، یکی از دبیران نشریه "سون ریپورت ریسرچ" به این موضوع اشاره کرد که طلا همراه بازارهای سهام صعود کرده است. اگر شاخص اس اند پی ۵۰۰ هفته جاری به ۳۳۵۰ واحد برسد، طلا باید به ۱۵۸۰ دلار صعود کند تا روند افزایشی خود را حفظ کند. با توجه به ابهامات پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، درآمد شرکتها و رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۹ چنین اتفاقی ممکن است.از نقطه نظر نرخهای بهره هم فضای مساعدی برای داراییهای بدون سوددهی مانند طلا ایجاد شده است.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز پیش بینی کرد طلا ثابت یا رو به افزایش خواهد بود به خصوص که بالای میانگین قیمت ۱۰ روزه که در نزدیک ۱۵۵۸ دلار قرار دارد، بسته شد.جورج گرو، مدیرکل شرکت مدیریت دارایی "آر بی سی" نیز انتظار داشت طلا به دلیل نگرانیهای متعدد سیاسی، ژئوپلیتیکی و اقتصادی به سطح بالاتری صعود کند.کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA درباره روند قیمت طلا نظر خنثی داشت و گفت: طلا با کاهش تنشهای ژئوپلیتیکی یک تصحیح قیمت داشته و اکنون ممکن است در محدوده ۱۵۵۰ دلار تحکیم شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت طلا