به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب : ۱۹۶۳۳۷

ویروس کرونا ۱۱ میلیون چینی را قرنطینه کرد

گروه بین‌الملل: دولت چین از بامداد امروز مردم دو شهر پرجمعیت این کشور را قرنطینه کرد تا از شیوع ویروس کشنده کرونا پیشگیری کند. همزمان مسئولان فرودگاه بین‌المللی ابوظبی اعلام کردند مسافران ورودی از چین تحت معاینات دقیق قرار می‌گیرند.
ویروس کرونا ۱۱ میلیون چینی را قرنطینه کرد
به گزارش دویچه‌وله، همزمان با هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع ویروس کرونا در چین، مقامات پکن شهر ووهان با ۱۱ میلیون نفر جمعیت را قرنطینه کردند. این اقدام دولت چین با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا انجام گرفته است. خبرگزاری‌ها امروز پنج‌شنبه سوم بهمن (۲۳ ژانویه) گزارش کردند که مسئولان همه راه‌های ارتباطی با شهر ووهان را مسدود کرده‌اند و مردم قرنطینه هستند.  به گزارش خبرگزاری فرانسه، تردد همه قطارها و پرواز هواپیماهای مسافربری از شهر ووهان ممنوع شده است.
در پی وخامت وضعیت در ووهان، مقامات اعلام کردند که شهر هووان گانگ، واقع در ۷۰ کیلومتری ووهان نیز تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته و تردد همه وسایل نقلیه در آن با محدودیت مواجه است.مراکز تفریحی و فرهنگی در این شهر که بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد نیز تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است. جشن‌های سال نوی چینی هم در این مناطق لغو شده است.مسئولان این دو شهر اعلام کردند ساکنان این شهرها بدون دلایل موجه نمی‌توانند شهر را ترک کنند.
در همین حال گزارش شده که از امشب، حرکت قطارها در راه آهن شهر Ezhou که سومین شهر نزدیک به ووهان است و بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد نیز متوقف می‌شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است و اعلام کرده قرنطینه‌های انجام شده برای جلوگیری از شیوه این ویروس "خطرناک" است. تا کنون مواردی از ابتلا به این ویروس در تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و ایالات متحده نیز گزارش شده است. این ویروس در آخرین روزهای سال ۲۰۱۹ و ابتدا در شهر ووهان در چین مشاهده و گفته شد که مبتلایان به این ویروس در کشورهای دیگر، افرادی بودند که پیشتر به این شهر سفر کرده بودند.
شناسایی بیماران در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی
به دنبال وخامت اوضاع، برخی فرودگاه‌های بین‌المللی نیز مقررات سلامتی و ایمنی وضع کردند. رویترز به نقل از مقامات فرودگاه بین‌المللی ابوظبی گزارش کرد که همه مسافران ورودی از مبدا چین باید هنگام ورود به این فرودگاه، تحت معاینات دقیق سلامتی و ایمنی قرار گیرند. این مقامات همچنین در توئیتر نوشتند که فرودگاه بین‌المللی ابوظبی برای اطمینان از سلامتی و ایمنی همه مسافران خود، روند "غربالگری (بیماریابی) مسافران ورودی از چین" را شروع کرده است.
کنترل مسافران ورودی از چین جهت بررسی علائم ابتلا به کرونا در ایران
همچنین دکتر محمد مهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ایران، روز پنجشنبه از کنترل مسافران ورودی از چین در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران برای بررسی علایم ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. به گفته او "اگر علائمی از بیماری مشاهده شود، اقدامات لازم برای مراقبت از این افراد انجام می‌شود." در همین حال وزیر بهداشت بریتانیا امروز با ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا به کشورهای دیگر، احتمال داد که تعداد موارد ابتلا به این ویروس و تلفات انسانی آن بیش از موارد تاییدشده باشد. رویترز از لندن به نقل از مت ‌هانکوک گزارش داد که مقامات بهداشت بریتانیا انتظار دارند این ویروس با شیوع در مناطقی از جهان، تعداد کشته‌ها را افزایش دهد.  برخی گزارش‌ها تعداد تلفات انسانی ابتلا به ویروس کرونا را نزدیک به ۵۰۰ نفر اعلام کردند.سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا را در فهرست ویروس‌هایی قرار داده که شامل ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس می‌شود.
برچسب ها: ویروس کرونا