به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۱۹۶۷۷

پوکی استخوان در زنان ۳ برابر مردان است

گروه جامعه: نقش الگوی صحیح مصرف خصوصا مصرف شیر و مواد لبنی که منابع غنی کلسیم هستند در پیشگیری از پوکی استخوان موثر است.
پوکی استخوان در زنان ۳ برابر مردان است
یک کارشناس سلامت خانواده گفت: ارتقا آگاهی و ایجاد رفتارهای مناسب تغذیه ای در کاهش بروز بیماری‌های پوکی استخوان موثر است. وی در خصوص ایجاد بیماری پوکی استخوان عنوان کرد: احتمال بروز عارضه پوکی استخوان در زنان تقریبا ۳ برابر مردان است و یکی از عوارض مهم و شناخته شده سنین بالاست و این عارضه گاهی در افراد جوان نیز دیده می‌شود. وی دلایل ابتلا به پوکی استخوان را مواردی از جمله بی‌تحرکی و غیرفعال بودن‌، کمبود وزن‌، مصرف الکل، استعمال دخانیات‌، مصرف بیش از حد کافئین دانست.

کارشناس مسئول سلامت خانواده ارتقاء آگاهی و ایجاد رفتارهای مناسب تغذیه‌ای در کاهش بروز بیماری‌های تغذیه‌ای موثر دانست و بیان کرد: هر گونه اقدام در راستای روشنگری و آموزش تغذیه مناسب کمکی بزرگ به سلامت جامعه محسوب می‌شود.وی همچنین از عموم متصدیان ومدیران صنوف مرتبط با اقلام خوراکی‌، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی و همچنین هتل‌ها و مراکز اقامتی خواست تا ضمن نظارت کامل بررعایت ضوابط و مقررات بهداشتی در اماکن تحت مدیریت خود با بازرسین و کارشناسان این مرکز در هنگام بازدید همکاری لازم به عمل آورند.

دکتر رضانیا افزود: در خصوص اقلام خوراکی‌، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی متصدیان ‌باید توجه کافی در تاریخ انقضاء محصولات را به عمل آورند و در صورت کشف اقلام تاریخ گذشته در سطح عرضه‌، این مرکز به منظور حفظ سلامت جامعه طبق قانون مکلف به معرفی متصدیان به مراجع قضایی ضمن جمع آوری و معدوم سازی این اقلام است.
مرجع : ایسنا