به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۱۹۸۰۱

پرايد دوباره 18 ميليوني شد / جدول قیمت​ها

گروه اقتصادي:​ بعد از اينكه وزير صنعت در جلسه مطبوعاتي خود اعلام كرد كه مردم منتظر كاهش قيمت خودرو نباشند و حتي زمزمه افزايش قيمت‌ها را هم سرداد، مديران عامل ايران خودرو وسايپا هم بيكار ننشستند و از احتمال افزايش قيمت برخي خودروها خبر دادند. به تبع اين اتفاقات مردم ترغيب به خريد شده و قيمت‌ها تا حدودي در بازارافزايش يافت. در اين خصوص رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو كشور از افزايش قيمت خودروهاي داخلي در بازار آزاد خبر داده است.
پرايد دوباره 18 ميليوني شد / جدول قیمت​ها
«حسن زماني‌افشار»، از افزايش دو ميليوني پرايد فول و همچنين افزايش يك‌ميليوني تيبا خبر داده و افزایش قيمت محصولات ايران خودرو را نيز بين پنج تا شش درصد اعلام كرده است. به گفته او، قيمت پرايد فول با رشد دو ميليون توماني از 16 ميليون و 300 هزار تومان به 18 ميليون و 300 هزار تومان و قيمت تيبا نيز با افزايش يك ميليون توماني از 20 ميليون و 200 هزار تومان به 21 ميليون و 200 هزار تومان افزايش يافته است. همچنين قيمت پرشيا با رشد دو ميليون توماني از 33 ميليون و 700 هزار تومان به 35 ميليون و 800 هزار تومان رسيده است. قيمت تندر 90 مدل E2 نيز حدود يك ميليون تومان يعني از 35 ميليون و 800 هزار تومان به 36 ميليون و 800 تومان رسيده است. البته به گفته رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو كشور، برخلاف خودروهاي داخلي هيچ افزايش قيمتي در خودروهاي وارداتي در هفته گذشته وجود نداشته است.

افزايش قيمت و تاخيرهاي طولاني در تحويل خودرو
با توجه به اينكه قدرت خريد مردم در حد قيمت‌هاي فعلي بازارنيست در نتيجه با وجود رشد قيمت‌ها، بازار همچنان در ركود به سر مي‌برد. شركت‌هاي خودروساز هم تعهدات عقب افتاده خود را عمل نكرده و همچنان تحويل محصولات‌شان با تاخير انجام مي‌گيرد. گفته مي‌شود خودروسازان تا آخر آذر فرصت دارند به تعهدات عقب‌مانده خود عمل كنند. در اين خصوص «محسن صالحي‌نيا» معاون اقتصادي و امور صنايع وزير صنعت با بيان اينكه مهلتي براي خودروسازان در اين مورد تعيين نشده است، گفته: خودروسازان سعي دارند با افزايش تيراژ توليد، تحويل خودروها را به مشتريان تسريع بخشند. در حال حاضر شركت ايران خودرو در تحويل برخي خودروها مانند رانا و پژو 206 با تاخير عمل مي‌كند و علاوه بر اين، تحويل تندر 90 نيز با مشكل روبه‌رو است.

به گفته اين مسئول، ظاهرا مشكل خودروسازان با شركت رنوپارس در زمينه تحويل قطعات برطرف شده و طبق اعلام مسئولان ايران‌خودرو، توليد تندر 90 از هفته گذشته روندي افزايشي گرفته و قراراست به روزانه 50 دستگاه برسد. همچنين تحويل برخي محصولات سايپا از قبيل «مگان» با مشكل روبه رو است. معاون وزير صنعت همچنين در پاسخ به اين سوال فارس كه چرا در شرايطي كه قيمت خودرو بالاست، شما و وزير صنعت تلاش كرديد بازار خودرو را تحريك كنيد و مردم را به خريد خودرو با قيمت‌هاي بالا تشويق كنيد؟ گفت:‌ ديدگاه من اين بود كه قيمت خودرو كاهش نمي‌يابد و با توجه به اينكه اين موضوع، سوال بسياري از مردم بود، به آن پاسخ داديم.

وي افزود:‌ منطق اين است كه در شرايط فعلي، قيمت خودرو امكان كاهش ندارد و با توجه به قيمت‌هاي تعيين شده خودرو توسط شوراي رقابت، بايد هزينه 2-3درصدي اضافه شده به هزينه توليد خودرو را نيز در نظر گرفت. اين معاون وزير صنعت معتقد است كه ما با اعلام اينكه امكان كاهش قيمت در خودرو وجود ندارد، واقعيت را به مردم گفته‌ايم اما اين مشكل به مرور زمان و با افزايش تيراژ توليد برطرف خواهد شد. البته با گذشت چند روز از صحبت‌هاي نعمت زاده هنوز بازار خودرو به تكاپو نرسيده و كمتر مشتري در اين بازار وجود دارد. به اعتقاد فعالان بازار خودرو صحبت‌هاي وزير نگراني را در نزد مشتريان به وجود آورد و حتي خبرهاي ضدونقیض شركت‌هاي خودروساز مبني بر افزايش ۳۰ درصدي قيمت‌ها نيز بر حجم نگراني‌ها افزوده است.


1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۰:۱۰
متاسفانه باید گفت زمان احمدی نژاد با اینکه در مقابل غرب هم کوتاه نمیومدیم ولی قیمتها مناسب تر بود!!!!!!!!!!
چون احمدی نژاد فقط یه بهمنی رو داشت که به بازار جو بده ولی دولت روحانی بهمنیها داره!!!!!!!!!
اگه روحانی فکری به حال سیف میکرد وزیر صنعت جرات نمیکرد به بازار خودرو جو بده!!!!!!!!
ولی اگه الان فکری به حال وزیر صنعت نکنه شاهد خواهیم بود سبزی فروش سر کوچه هم جرات جو دادن پیدا میکنه!!!!!!!!!!! (161157)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۰:۱۴
قتیکه مدیریت ضعیف باشد هر کس هر کاری دلش میخواهد انجام میدهد و هیچ کس هم پیگیر نخواهد بود واقتصاد ما بگونه هایست که چند نفر برای آن تصمیم میگیرند و نهادها هم از آنها حمایت می کنند ومردم هم باید در زیر بار مشکلات له شوند که ارده ای برای برخورد با این بی نظمی ها وجود ندارد قیمتها بدون هیچ توجیهی بسرعت بالا میروند ولی هنگامی که تنها درصد اندکی قصد پائین آمدن داشته باشند مسئولین دست به کار شده و آن اندک را هم از مردم دریغ می کنند زیرا که صداقتی در کار نیست و ملت محکومند که با این وضع اسفبار بسوزند و بسازند که اطمینان کرده اند و در صحنه می باشند !!!!!! (161160)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۰:۳۰
دست آقای وزیر دررررررررررد نکند . (161187)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۱:۰۴
اولا" که قیمتها فرقی نکرده. ثانیا" رکود همچنان ادامه داره. ثالثا" این شگردها برای گرم کردن بازار توسط وزراء کاملا" نخ نما شده. اگر م دو تا مشتری توی بازار اومده فقط قیمت میکنند. تاپایان مذاکرات وضع به همین منوال خواهد بود. (161219)
saeid
United States
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۱:۲۳
مردم دستشان به جایی بند نیست اینهم دولت اعتدال همه از یک کرباس هستند مگر میشه پراید 19 میلیون باشد ما مردم ایران چقدر بدبخت و بیچاره هستیم خدا مارا از شر مدیران بی تخصص و افزاطیون سنگ انداز نجات ده (161247)
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۱:۳۰
به نظرم این اتفاقات از بغل تدبیر دولت در میاد,ولی شاید شما بگید از امیدش تراوش میشه. (161259)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۱:۵۷
مبارک باشه (161292)
با نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۲:۱۲
نوش جانمان! بازم بخرید ! پراید بشه 30 میلیون همه میرن صف میکشن !!!! (161310)
هر کی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۲:۲۷
به درک که چکار میکنه من که پراید و این ات و اشغالا رو نمی خوام (161328)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۳:۰۴
حیا کنین! رها کنین!
حیا نکردن! شما هم نمیکنید!
والسلام! (161354)