به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۱۹۹۴۴
دور برگشت ليگ قهرمانان اروپا

منچستر،بايرن،رئال و سن‌ژرمن به‌دنبال‌صعود

گروه ورزشی: چهار تيم منچستر‌يونايتد، بايرن‌مونيخ، رئال مادريد و پاري‌سن ژرمن اميدوار هستند با پيروزي در بازي هاي خود در ليگ قهرمانان اروپا صعودشان را به مرحله بعد قطعي کنند. رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با برگزاري 8 ديدار در گروه هاي مختلف ليگ قهرمانان اروپا ادامه مي‌يابد.
منچستر،بايرن،رئال و سن‌ژرمن به‌دنبال‌صعود
گروه A
رئال‌سوسيداد- منچستر‌يونايتد
شاختار‌دونتسک- باير لورکوزن
منچستر‌يونايتد، صدرنشين اين گروه ليگ قهرمانان اروپا به اسپانيا سفر خواهد کرد تا برابر رئال سوسيداد به ميدان برود. پيروزي در اين ديدار شاگردان ديويد مويس را در آستانه صعود از اين گروه قرار خواهد داد. منچستر‌يونايتد چند بازي است که فرم مطلوب خود را بدست آورده است. آنها پس از صعود در جام اتحاديه انگليس موفق شدند فولام را شکست دهند تا به وضعيت خود در جدول سروسامان ببخشند.

منچستر‌يونايتد در بازي رفت موفق شد رئال سوسيداد را با يک گل در ورزشگاه اولدترافورد شکست دهند. پاتريس اورا که در بازي برابر فولام دچار مصدوميت جزئي شد مشکلي براي همراهي تيمش ندارد. منچستري ها خوشحال هستند که در آستانه بازي با رئال‌سوسيداد در ليگ قهرمانان اروپا، وين روني و روبين فان‌پرسي در شرايطي خوبي به سر مي‌برند. اين دو بازيکن در بازي برابر فولام نيز هر کدام موفق شدند يک گل به ثمر برساند.

شاختار‌دونتسک در ديداري حساس بايد در خانه به ديدار باير لورکوزن برود. دو تيم تلاش مي کنند تا با قرار گرفتن در رده دوم اين گروه همراه منچستر‌يونايتد به مرحله يک هشتم نهايي صعود کنند. لورکوزن در بازي رفت موفق شد جشنواره‌اي از گل به راه بيندازد و با 4 گل تيم اوکرايني را در هم بکوبد. در ديدار رفت استفان کيسلينگ 2 بار، سيمون رولفس و سيدني سام گلزني کردند. شاختار پس از ازدست‌دادن بازيکنان بزرگي نظير ويليان و فرناندينيو نسبت به فصل‌هاي قبل تيم ضعيف‌تري شده است. بازي دو تيم در اوکراين مي تواند تاثير زيادي براي مشخص شدن تيم دوم اين گروه داشته باشد.
جدول گروه
1- منچستر‌يونايتد 3 بازي، 7 امتياز
2- باير لورکوزن 3 بازي، 6 امتياز
3- شاختار‌دونتسک 3 بازي، 4 امتياز
4- رئال‌سوسيداد 3 بازي، يک امتياز

گروه B
يوونتوس- رئال‌مادريد
کپنهاگن – گالاتاسراي
حساس ترين بازي سه‌شنبه شب ليگ قهرمانان اروپا در تورين برگزار مي‌شود که يوونتوس در تورين ميزبان رئال‌مادريد است. دو تيم در شرايط کاملا متفاوت به ديدار هم مي روند. رئال مادريد با 3 پيروزي پي‌در پي در بازي هاي رفت موفق شده است 9 امتياز بدست آورد. پيروزي رئال‌مادريد در اين ديدار صعود رئال‌مادريد به مرحله بعد را قطعي خواهند کرد و يوونتوس را در آستانه حذف از ليگ قهرمانان اروپا قرار خواهد داد.

رئال مادريد در حالي در بازي رفت موفق شد يوونتوس را 2 بر يک شکست دهد که يوونتوس دقايق زيادي از بازي را با اخراج مدافع خود 10 نفره به بازي پرداخت. آنتونيو کونته پس از بازي رفت به انتقاد شديد از داور مسابقه پرداخت و تصميم داور براي اخراج مدافع تيم خود را خنده‌دار توصيف کرد. کونته درباره بازي برگشت دو تيم در تورين مي گويد يوونتوس مي تواند با حمايت هواداران خود رئال مادريد را شکست دهد و به بازي‌هاي ليگ قهرمانان اروپا برگردد. کريستيانو رونالدو مهاجم پرتغالي رئال مادريد که اين‌روزها در شرايط بسيار خوبي قرار دارد در اين فصل موفق شده است 7 گل در ليگ قهرمانان اروپا به ثمر برساند تا در صدر جدول گلزنان قرار گيرد.

کپنهاگن دانمارک نيز در خانه از گالاتاسراي ترکيه پذيرايي خواهد کرد. تيم ترکيه‌اي موفق شد در بازي رفت با نتيجه 3 بر يک کپنهاگن را شکست دهد. تيم دانمارکي در صورتي که نتواند 3 امتياز اين مسابقه را در خانه نگه دارد، بايد از ليگ قهرمانان اروپا خداحافظي زود‌هنگامي داشته باشد. روبرتو مانچيني سرمربي جديد گالاتاسراي نيز در حالي به ديدار کپنهاگن مي‌رود که يک چشم خود را به ورزشگاه تورين دوخته است و اميدوار است يوونتوس برابر رئال مادريد شکست بخورد تا با پيروزي برابر کپنهاگن در آستانه صعود از اين گروه قرار گيرد.
جدول گروه
1- رئال‌مادريد 3 بازي، 9 امتياز
2-گالاتاسراي 3 بازي،4 امتياز
3- يوونتوس 3 بازي، 2 امتياز
4- کپنهاگن 3 بازي، يک امتياز

گروه C
پاري‌سن ژرمن – اندرلشت
المپياکوس- بنفيکا
پاري‌سن ژرمن که در يکي از آسان‌ترين گروه هاي ليگ قهرمانان است در صورتي که بتواند در خانه تيم بلژيکي را شکست دهد، صعودي زود‌هنگام به مرحله بعد ليگ قهرمانان اروپا خواهد داشت. ياران زلاتان ابراهيموويچ در بازي رفت موفق شدند در بلژيک با 5 گل اندرلشت را شکست دهد و به پيروزي پرگل برسند.

زلاتان ابراهيموويچ در بازي رفت موفق شد 4 گل به تنهايي به ثمر برساند و به دهمين بازيکني تبديل شود که در يک بازي ليگ قهرمانان اروپا موفق شده است 4 گل يا بيشتر به ثمر برساند. پاريسي‌ها اکنون در بهترين شرايط خود قرار دارند. آنها اين هفته موفق شدند با برتري برابر لوريان جايگاه خود در صدر جدول را استحکام ببخشد. اندرلشت در صورتي که نتواند برابر پاري سن ژرمن به پيروزي برسد از ليگ قهرمانان اروپا حذف خواهد شد و 2 بازي آينده اين تيم تشريفاتي خواهد شد.

المپياکوس يونان نيز در خانه خود از بنفيکا پرتغال پذيرايي خواهد کرد. هر دو تيم با 4 امتياز کورس شديدي براي صعود از اين گروه گذاشته‌اند. اکنون تيم يوناني به دليل تفاضل گل بهتر در رده دوم قرار دارد و بنفيکا سوم است. در بازي رفت در پرتغال دو تيم به تساوي يک بر يک رسيدند.
جدول گروه
1- پاري سن ژرمن 3 بازي، 9 امتياز
2- المپياکوس 3 بازي، 4 امتياز
3- بنفيکا 3 بازي، 4 امتياز
4- اندرلشت 3 بازي، بدون امتياز

گروه D
ويکتوريا پلژن- بايرن‌مونيخ
منچستر‌سيتي- زسکا مسکو
مدافع عنوان قهرماني ليگ قهرمانان اروپا براي قطعي کردن صعود خود به جمع 16 تيم برتر ليگ قهرمانان اروپا بايد ويکتوريا پلژن را در کشور چک شکست دهد. بايرني‌ها در بازي رفت براي کسب پيروزي خانگي به درد‌سر نيفتادند و با 5 گل به پيروزي رسيدند. البته شاگردان پپ گوآرديولا در بازي اين هفته خود در بوندسليگا برابر هوفنهايم به سختي موفق شدند با نتيجه 2 بر يک به پيروزي برسند.ديداري که پپ گوآرديولا اعلام کرد از نمايش بازيکنان تيمش راضي نبوده است. تياگو آلکانترا اسپانيايي همچنان غايب اصلي بايرن مونيخ است.

منچستر‌سيتي نيز در خانه از تيم زسکا پذيرايي خواهد کرد.  منچستر‌سيتي در بازي رفت موفق شد در بازي رفت با نتيجه 2 بر يک زسکا را شکست دهد. در اين ديدار هواداران زسکا به يايا توره هافبک رنگين‌پوست منچستر‌سيتي توهين نژادي کردند که باعث شد بازي چند بار متوقف شود. يوفا نيز در واکنش به حرکت زشت هواداران تيم روسيه‌اي اين باشگاه را جريمه کرده است. به همين خاطر توره انگيزه زيادي در بازي برگشت برابر زسکا خواهد داشت. منچستر‌سيتي به جز شکست در بازي برابر بايرن‌مونيخ در بقيه بازي هاي خود موفق بوده است و در صورتي که بتواند زسکا را در انگليس شکست دهد در آستانه صعود از اين گروه قرار مي‌گيرد.
جدول گروه
1- بايرن مونيخ 3 بازي، 9 امتياز
2- منچستر‌سيتي 3 بازي، 6 امتياز
3- زسکا مسکو 3 بازي، 3 امتياز
4- ويکتوريا پلژن 3 بازي، بدون امتياز
* ساير بازي هاي اين هفته ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب برگزار مي‌شود.