به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۲ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب : ۲۰۰۲۳۵

کرونا در کمین 60 درصد از مردم جهان است

گروه جامعه: یک اپیدمیولوژیست پیشرو در حوزه بهداشت عمومی اهل هنگ کنگ هشدار داد که در صورت عدم پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، حداقل دو سوم مردم جهان در معرض خطر ویروس کرونا قرار دارند.
کرونا در کمین 60 درصد از مردم جهان است
پروفسور گابریل لئونگ ، رئیس بخش پزشکی عمومی بهداشت در دانشگاه هنگ کنگ ، گفت که مهمترین مسئله این است که اندازه و شکل کوه یخ را بفهمید. اکثر کارشناسان تصور می کردند که هر فرد آلوده به انتقال ویروس به حدود 2.5 نفر دیگر انتقال خواهد داشت. اگر این فرضیه را در نظر بگیریم، بنابراین "نرخ حمله ویروس" 60 الی 80 درصد خواهد بود.لئونگ به گاردین در لندن گفت: "شصت درصد از جمعیت جهان بسیار زیاد است و می تواند برای همه ما نگران کننده باشد. حتی اگر میزان مرگ و میرعمومی پایین باشد اما نرخ ابتلا و در نتیجه نیاز به تجهیزات درمانی بسیار بالا خواهد بود. او با هدف شرکت در مجمع تصمیم گیری سازمان بهداشت جهانی به لندن سفر کرده است و می گوید افزون بر بررسی مقیاس رو به رشد همه گیرى بیماری در سراسر جهان اولویت دوم این است كه دریابیم آیا اقدامات شدید چین برای جلوگیری از گسترش ویروس كار كرده است یا خیر.

چین انتقال انسان به انسان ویروس جدید را مانند سارس تایید کرده است، اما وضعیت بیماری فقط به چین محدود نمی شود و از مرزهای این کشور فراتر رفته است.لئونگ  یکی از متخصصان جهانی در زمینه بیماریهای اپیدمی کرونا است، که نقش عمده ای در کنترل شیوع سارس در سالهای 2002 تا 2003 داشته و  با سایر دانشمندان برجسته در امپریال کالج لندن و دانشگاه آکسفورد از نزدیک همکاری کرده است.در اواخر ژانویه ، وی در مقاله ای در لنست هشدار داد كه احتمالاً شیوع کرونا در شهرهای مختلف چین روندی تصاعدی خواهد داشت و شاید صرفا یک الی دو هفته از ووهان عقب تر باشند. به نظر می رسد شیوع ویروس در شهرهای بزرگ جهان اجتناب ناپذیر است. به دلیل این که افرادی هستند که آلوده شده اند اما هنوز علائمی ایجاد نکرده اند.لئونگ می گوید: " برای کنترل مشکلات در شهرهای بزرگ و پر جمعیت محدودیت هایی وجود دارد بیایید فرض کنیم که روشهای درمانی ما کار کرده اند. اما برای چه مدت می توانید مدارس را تعطیل کنید؟ چه مدت می توانید کل شهر را قفل کنید؟ چه مدت می توانید مردم را از مراکز خرید دور نگه دارید؟ و اگر این [محدودیت ها] را حذف کنید ، آیا همه اینها به عقب باز می گردند و دوباره ویروس شیوع پیدا می کند؟ بنابراین این سؤالات بسیار مهم هستند. "

در حال حاضر ، اقدامات مهار ضروری است. لئونگ گفت دوره زمانی که افراد به این ویروس آلوده شده بودند اما هیچ علامتی از آن نشان نداد ، همچنان یک مشکل بزرگ است. قرنطینه ضروری بود ، اما برای اطمینان از اینکه افراد هنگام درمان ویروس هنوز ویروس را حمل می کنند یا خیر بسیار مهم است. برخی از کشورهای در معرض خطر، اقدامات احتیاطی را انجام داده اند.دانشمندان هنوز به طور دقیق نمی دانند که آیا انتقال ویروس از طریق قطرات سرفه یا احتمالاً ذرات موجود در هوا است یا خیر.لئونگ تاکید کرد همکاری مردم و دولت ها برای کنترل ویروس بسیار مهم است. وی گفت: " البته وقتی شما شبکه های اجتماعی دارید و اخبار جعلی و اخبار واقعی در آنجا مخلوط می شوند شرایط اعتماد مردم به برخی تصمیم گیری های دولتی سخت می شود."
برچسب ها: ویروس کرونا