به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۲۲:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۲۰۰۲۶

مداحان نبايد وارد مسائل سیاسی شوند

گروه سياسي: سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: لازم است تا با آن دسته از مداحانی که وظایف اصلی خود را نمی‌دانند و به توهین و افترا می‌پردازند برخورد شود.
مداحان نبايد وارد مسائل سیاسی شوند

سیدکمال‌الدین سجادی، با بیان اینکه "ماه‌های محرم و صفر فرصتی برای بیان معارف اهل بیت (ع) بوسیله سخنرانان چیره‌دست و آگاه است"، اظهار کرد: اهداف و فلسفه قیام امام حسین(ع) نیاز به روشنگری در هر عصر و زمانی دارد و باید با وسایل گوناگون انجام شود. وی افزود: در این راستا مداحان محترم در کنار بکارگیری اشعار وزین نباید وارد مسائل سیاسی و حزبی شوند، چراکه در این مورد تخصص ندارند و کارکرد عزاداری نیز ورود به مسائل سیاسی نیست. آنها باید بگذارند روشنگری‌ها بوسیله سخنرانان و واعظان روشنگر و کسانی که دارای اطلاعات لازم هستند، انجام شود.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه گفت: در سال‌های اخیر مسائلی از سوی مداحان مطرح شده که آن‌ها را به دادگاه هم کشانده است. بنابراین بهتر است مداحان وارد فازهای سیاسی نشوند چراکه اصلاً این موضوع جزو شرح وظایف آنها نیست و این کارشان موجب دلزدگی مردم بویژه جوانان از هیأت‌ها و جلسات مذهبی می‌شود.

سجادی با تاکید بر اینکه "مدیران مساجد، حسینیه‌ها و هیأت‌های مذهبی باید تذکرات لازم را به این افراد دهند"، گفت: همچنین لازم است تا با آن دسته از مداحانی که وظایف اصلی خود را نمی‌دانند و به توهین و افترا می‌پردازند برخورد شود، چراکه اصلا کار مداحان این نیست که وارد خطوط سیاسی شوند. آنها باید وظیفه اصلی خود را که تکریم اهل بیت(ع) است، به درستی انجام دهند.

 


۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۷:۲۲
مداحی که سیاسی نباشد مداح نیست

چطور دانشجو دخالت میکنه تو سیاست مداح دخالت نکنه؟؟؟؟ (162686)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۷:۴۱
برخورد شود
بله میشود 50هزارتومن جریمه میشن بعد برمیگردن باز توهین میکنن.
چمع کنید این حرفها را خون به جگر ما کردید همه شدن رئیس جمهور همه شدن سیاست گذار مملکت از به مداح گرفته تا. . . (162707)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۷:۴۱
راست میگه مداح که نباید فحاشی کنه
این وظیفه سخنران قبل از نماز و آنها یی که تخصص دارن (162708)
///
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۹:۰۱
اصلا کار مداحان این نیست که وارد خطوط سیاسی شوند. آنها باید وظیفه اصلی خود را که تکریم اهل بیت(ع) است، به درستی انجام دهند.

لایک (162763)