به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۲۰۱۱۱۰

متهمان، قتل را به گردن همدیگر انداختند

گروه حوادث: زنی که با همدستی دو مرد نقشه قتل شوهرش را طراحی و اجرایی کرده بود، صبح روز گذشته در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز محاکمه شد.
متهمان، قتل را به گردن همدیگر انداختند
16 شهریورماه سال 96 زن جوانی به‌نام سمانه به کلانتری واوان مراجعه و عنوان کرد: همسرم نادر پس‌از خروج از خانه برنگشته و هیچ اطلاعی هم از وضعیت او ندارم.پس‌از اظهارات این زن رسیدگی به این پرونده آغاز شد و مأموران در نخستین گام آخرین تماس‌های تلفنی نادر را مورد بررسی قرار دادند که مشخص شد او در شامگاه سیزدهم با مرد ناشناسی به‌نام مسعود در محدوده محمدشهر کرج قرار ملاقات گذاشته بود. با این سرنخ، مسعود ردیابی و بازداشت شد و در بازجویی عنوان کرد: مدتی است که با سمانه همسر مقتول ارتباط دوستی برقرار کرده و به هم علاقه‌مند شده بودیم. سمانه در صحبت‌هایش بارها گفته بود که نادر او را آزار می‌دهد. پس مدتی که از ارتباط‌مان گذشت روزی نادر متوجه ارتباط ما شد و از من خواست تا با هم ملاقات کنیم من هم با نقشه سمانه نادر را به باغی که متعلق به یکی از دوستان سمانه بود کشاندم و با همدستی پسرعمه‌ام فرید او را با چاقو کشتیم و جسدش را داخل چاهی در باغ انداختیم.با اعتراف مسعود تیمی از مأموران آگاهی به باغ مورد نظر رفتند و جسد نادر را از داخل چاه 10 متری کشف کردند و جسد به دستور بازپرس کشیک قتل به پزشکی قانونی منتقل شد و در ادامه هم فرید و سمانه دستگیر شدند.

فرید پس‌از دستگیری مدعی شد: من قصد دخالت در موضوع قتل را نداشتم اما پسردایی‌ام مسعود چند روز قبل به من گفته بود که موضوعی ناموسی برایم پیش آمده و من هم برای کمک به او وارد این قضیه شدم. شب حادثه من تنها با نوک چاقو ضربه‌ای به شکم مقتول زدم اما مسعود با چاقو ضربه‌ای به گردن نادر زد و پس از آنکه او فوت کرد او را با هم به داخل چاه انداختیم.سمانه هم پس از افشا شدن راز جنایت گفت: من هیچ اطلاعی از کشتن همسرم نداشتم و نمی‌دانستم که آنها قصد دارند او را به قتل برسانند فقط فکر می‌کردم قرار است با هم کتک کاری کنند. ارتباط من و مسعود هم در حد دوستی تلفنی بوده و هیچ ارتباط بیشتری باهم نداشتیم.به‌دنبال اظهارات 3 متهم پرونده و بازسازی صحنه جرم و صدور کیفرخواست، آنها صبح دیروز در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی قیومی محاکمه شدند.در ابتدای جلسه دادگاه پس از قرائت کیفرخواست متهم ردیف اول مسعود 25ساله متهم است به مشارکت در قتل و ارتباط نامشروع و زنا با همسر مقتول، متهم ردیف دوم فرید متهم به مشارکت در قتل و متهم ردیف سوم سمانه 34 ساله معاونت در قتل شوهر وهمچنین ارتباط نامشروع...
در ادامه دختر مقتول در جایگاه ایستاد و برای قاتلان پدرش درخواست قصاص کرد. او گفت: از حق قصاص مادرم می‌گذرم اما دو متهم دیگر باید به‌خاطر کشتن پدرم اعدام شوند. این دختر 14ساله گفت پدرم با ناجوانمردی این دو متهم کشته شده است.

پس‌از آن متهم ردیف اول در جایگاه قرار گرفت و درحالی که اتهام قتل را قبول نداشت، گفت: پسرعمه‌ام نادر را کشته است. وی در مورد اتهام زنا هم عنوان کرد: من درحد دست دادن با سمانه رابطه داشتم، او از من خواست که شوهرش را از سر راهمان برداریم.قاضی از متهم پرسید چند بار به خانه سمانه رفتی؟ متهم گفت: دو بار.
وقتی موضوع نقشه سمانه را به پسرعمه‌ام گفتم او از من خواست تا 3 میلیون تومان پرداخت کنم تا در ازای آن به من کمک کند.فرید نیز در دفاع از خودش گفت: من قاتل نیستم. ضربه چاقوی پسردایی‌ام به گردن مرحوم باعث مرگش شد. من هیچ دخالتی در فوت نادر نداشتم.سمانه هم به‌عنوان متهم ردیف سوم گفت: من اتهام معاونت در قتل را قبول ندارم و اتهام زنا را نیز نمی‌پذیرم.پس از پایان جلسه قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.
مرجع : روزنامه ایران
برچسب ها: قتل حوادث