به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۲۰۱۱۷۳

بولتون: آمریکا از تغییر حکومت ایران حمایت کند

بولتون: آمریکا از تغییر حکومت ایران حمایت کند
گروه بین‌الملل: مشاور امنیت ملی سابق آمریکا ضمن انتقاد از سیاست خارجی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور خواستار اعمال فشار بیشتر بر ایران شد.

به گزارش یورونیوز، جان بولتون، که تا ماه سپتامبر (شهریور) گذشته در کاخ سفید حضور داشت روز دوشنبه در دانشگاه دوک در ایالت کارولینای شمالی گفت: «فکر نمی کنم که در حال اجرای فشار حداکثری علیه ایران باشیم.» وی همچنین خواستار حمایت صریح واشنگتن از «تغییر حکومت» در ایران شد. او هر چند تحریم های کنونی آمریکا علیه ایران را متفاوت از «فشار حداکثری» ارزیابی کرد اما در عین حال از «تاثیر بسیار چشمگیر» این تحریم ها سخن گفت. بولتون در بخش دیگری از سخنانش سیاست دولت دونالد ترامپ در قبال کره شمالی را محکوم به شکست توصیف کرد. وی گفت: «کاملا مشخص است که این [سیاست ترامپ در قبال کره شمالی] شکست خواهد خورد.» مشاور امنیت ملی سابق ایالات متحده افزود: «هیچ سند و مدرکی در دست نیست که نشان دهد کره شمالی تصمیمی راهبردی برای صرف نظر از سلاح های هسته ای گرفته باشد.»

انتقادهای جان بولتون از سیاست خارجی دونالد ترامپ در حالی مطرح می شود که رئیس جمهوری آمریکا در بحبوحه بررسی استیضاحش در مجلس سنا در مورد جان بولتون گفته بود: «بی رودربایستی اگر به حرف او گوش داده بودم ما اکنون در جنگ جهانی ششم بودیم.» کاخ سفید همزمان با فشار دموکرات ها برای شهادت جان بولتون در جلسه محاکمه دونالد ترامپ در مجلس سنا با ارسال نامه ای به وکیل مشاور امنیت ملی سابق آمریکا نسبت به انتشار کتاب جدید او هشدار داده بود. شورای امنیت ملی آمریکا کتاب جدید جان بولتون را «حاوی اطلاعات محرمانه» دانسته بود. جان بولتون روز دوشنبه در اولین اظهارنظر خود پس از استیضاح دونالد ترامپ از «سانسور» کتابش انتقاد کرد. او با این حال ابراز امیدواری کرد که آنچه رئیس جمهوری آمریکا در مکالماتش با او بیان کرده بود روزی منتشر شود. کتاب جدید جان بولتون قرار است ماه مارس منتشر شود.
 
برچسب ها: جان بولتون