به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۲۰۱۶۸۸

جانی دپ از نقش جدیدش گفت

گروه فرهنگی: جانی دپ با حضور در جشنواره فیلم برلین همراه دیگر بازیگران فیلم «میناماتا» در کنفرانس مطبوعاتی فیلم شرکت کرد.
جانی دپ از نقش جدیدش گفت
به گزارش ورایتی، جانی دپ دیروز جمعه ۲۱ فوریه وارد برلین شد تا برای حمایت و معرفی فیلم جدیدش «میناماتا» در کنفرانس مطبوعاتی فیلم شرکت کند.وی در این فیلم در نقش دبلیو اوژن اسمیت عکاس مشهور جنگی بازی کرده است. این فیلم بر مبنای رویدادهای واقعی ساخته شده و داستان آن با تمرکز بر اسمیت ساخته شده است که در برابر شرکت قدرتمندی می‌ایستد که مسئول مسموم کردن مردم شهر میناماتا در ژاپن با جیوه در سال ۱۹۷۱ است.دیگر بازیگران این فیلم نیز در برلین حضور یافتند. مینامی از جمله این بازیگران است که در فیلم در نقش آیلین زن جوان ژاپنی بازی کرده که اسمیت را متقاعد می‌کند به این تلاش دست بزند. بیل نیگی نیز در نقش باب هیس بازی کرده که سردبیر مجله «لایف» و کارفرمای اسمیت است. هیویوکی سانادا که در نقش یک فعال محلی بازی کرده، بنویی دلوم فیلمبردار و اندرو لویتاس کارگردان فیلم نیز در این رویداد حضور داشتند.در کنفرانس مطبوعاتی فیلم جانی دپ گفت که کشش عجیبی به اسمیت و عکاسی او داشت و وقتی کمی درباره زندگی وی و تجربیاتش مطالعه کرد و دریافت او چه چیزهایی را قربانی کرد تا بتواند آن لحظات را در عکس‌هایش جاودان کند، این کشش خیلی بیشتر هم شد.در آغاز فیلم، شخصیت اسمیت در اثر مصیبت‌های اختلال پس از سانحه در تجربه‌های جنگی‌اش، کاملاً مختل است و الکلیسم و اعتیاد به مواد مخدر او را به ویرانی کشانده است.دپ گفت همه آن سروصداها، ایستایی و آشوب فرد را به انزوا می‌کشند و من مانند او کاملاً حس می‌کردم در درک خاص او از سرنوشت، گرفتار شده‌ام.

جانی دپ در پاسخ به سوالی درباره مسئولیت سیاسی بازیگران هم گفت: در مقاطع مختلف زندگی مان، درست مانند مردم، همه ما با مشکلات بزرگی روبرو می‌شویم.وی با اشاره به متن چینی «آی چینگ» یا «کتاب تغییرات» به سمبل زیبای «قدرت کوچک» در این کتاب اشاره کرد و گفت: وقتی با قدرتی یکپارچه مواجه می‌شوید در هر زمینه‌ای که می‌خواهد باشد از مسایل محیط زیستی تا بهداشتی یا اجتماعی یا سیاسی، مجموع قدرت های کوچک می‌تواند تغییرات بزرگی به بار آورد.در این کنفرانس گرچه سوالی از دپ درباره مشکلاتش با امبر هرد پرسیده نشد اما خبرنگاران با اشاره به جنبه‌های شخصیت آشفته خود اسمیت سعی کردند وی را به حرف درآورند. از جمله درباره رابطه سخت اسمیت با فرزندانش سوال شد که دپ گفت: ما سعی کردیم بر این فاجعه متمرکز شویم و کمتر به زندگی خصوصی این شخصیت پرداختیم.وی گفت رسوایی میناماتا داستانی است که باید روایت می‌شد و او تلاش داشت تا از قدرت رسانه یا سینما یا هنر برای باز کردن چشم مردم به روی واقعیت‌ها استفاده کند.جانی دپ امتیاز کتاب «میناماتا: داستان مسموم شدن یک شهر» را خرید. این کتاب سال ۱۹۷۵ توسط اسمیت و همسرش آیلین میوکو اسمیت نوشته شده بود. اندرو لویتاس نویسنده فیلمنامه همراه دیوید کسلر، استیون دوترس و جیسون فارمان بودند که سال ۲۰۱۸ به ژاپن سفر کردند و با بازماندگان این سانحه به گفتگو نشستند.این فیلم دیروز جمعه در بخش ویژه برلیناله ۲۰۲۰ که از پنجشنبه شروع به کار کرده، به نمایش درآمد.