به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۷:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۲۰۵۲۴۵

عضو مجلس خبرگان بر اثر کرونا درگذشت

گروه سیاسی: آیت الله سید هاشم بطحائی گلپایگانی سحرگاه امروز دوشنبه به دلیل ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.
عضو مجلس خبرگان بر اثر کرونا درگذشت
آیت الله سید هاشم بطحائی گلپایگانی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری سحرگاه دوشنبه دار فانی را وداع گفت. وی از دو روز گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری شده بود.

سایت دیده بان ایران درباره بیوگرافی آن مرحوم نوشت: سیدهاشم بطحایی گلپایگانی متولد ۱۳۲۰ در گوگد گلپایگان است. او در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد اما صلاحیتش توسط شورای نگهبان رد شد. سیدهاشم بطحایی از اساتید دانشگاه تهران بود که با روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد مانند بسیاری از سایر اساتید دانشگاهی مخالف سیاست های او بازنشسته شد.
 
او پس از بازنشستگی در نامه ای خطاب به احمدی نژاد ضمن تاکید بر اینکه بادآورده نیست، از یک طرف از سوابق علمی خود گفته و از طرف دیگر هم تشریح کرده بود که او را بر اساس اغراض داخلی بازنشسته کرده اند. او نامه را به غلامحسین الهام داد تا به رئیس دولت برساند. اما بطحایی در مصاحبه ای اعلام کرد: «دکتر الهام هم گفت که حتما به دست دکتر احمدی نژاد می رسانم و چون وی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است موضوع را ترتیب اثر می دهد. اما گویا نامه در پست ماند و پستچی مرد و هیچ خبری و هیچ عکس العملی! دکتر الهام به من می گفت مدارک شما ارزش دارد و «تاج دارد»، مدارک ما آبکی است. چه شد؟ چرا جوابم را ندادند؟ بسیاری از عناصر دستگاه های قضائی، سیاسی و اداری کشور از شاگردانم بودند. بنده که معلم ناشناسی نبودم، پس چرا جوابم را ندادند؟». بطحایی در ۲۸ تیر ۱۳۹۰ ضمن انتقاد از تجدید نظر دیرهنگام محمود احمدی نژاد در بازنشستگی اجباری اساتید معتقد بود که رئیس جمهور خیلی دیر به یاد این موضوع افتاده است.
 
سیدعلی بطحایی، فرزند آیت الله هاشم بطحایی گلپایگانی، سال ۹۴ در آستانه انتخابات خبرگان فاش کرد که اصولگرایان برای انصراف بطحایی از فهرست خبرگان مردمی به او فشار آورده اند. او اعلام کرد: بارها از ستاد اصولگرایان با بنده تماس گرفتند و اصرار داشتند اگر آیت الله بطحایی از لیست خبرگان مردمی آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام انصراف کند، مورد حمایت لیست اصولگرایان قرار گرفته و کلیه هزینه های تبلیغاتی ایشان را نیز تقبل می کنیم. او گفته بود: «می خواهند این لیست را بشکنند. در واقع اینها می خواهند در این قضیه که بی بی سی و لندن حمایت این چنینی کرده، از آب گل آلود ماهی بگیرند. این لیست را خراب کنند تا لیست آنها (اصولگرایان) بالا بیاید. همه سعی شان این است که این لیست بشکند تا در افکار عمومی بپیچد که اینها با انگلیسی ها هستند. بعد اینهایی هم که آقای هاشمی حمایت کرده، اینها ابراز برائت کنند، (و ادعا کنند که) اصلا این لیست کسی توش نیست، این لیست را عقیم کنند».