به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۹ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۲۰۷۲۴۱

۸۳۲ نفر دیگر در اسپانیا بر اثر کرونا جان باختند

گروه بین‌الملل: در حالیکه طبق گزارش مقام‌های چینی در شبانه‌روز گذشته در این کشور سه نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که شمار جانباختگان در اروپا و آمریکا سیر صعودی گرفته است.
۸۳۲ نفر دیگر در اسپانیا بر اثر کرونا جان باختند
از سوی دیگر ایالات متحده آمریکا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کووید ۱۹ را ثبت کرده در حالیکه رقم کل مبتلایان در سراسر جهان حدود ۶۰۰ هزار نفر گزارش شده است. مقام‌های وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کردند که شمار افرادی که بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این کشور جان باخته‌اند با ۸۳۲ مورد فوتی جدید به ۵ هزار و ۶۹۰ نفر افزایش یافته است. از سوی دیگر شمار افراد مبتلا به این بیماری از ۶۴ هزار و ۵۹ نفر در روز گذشته به ۷۲ هزار و ۲۴۸ نفر تا ظهر امروز افزایش یافته‌اند.

طبق جدیدترین آمار ثبت شده در سایت "وردومترز"، از زمان گزارش اولین موارد ابتلا به این ویروس در چین تا لحظه انتشار این خبر ۲۸ هزار و ۲۴۴ نفر در جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده و ۶۱۴ هزار و ۴۵۴ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند. همچنین شمار بهبودیافتگان از این بیماری در جهان تاکنون ۱۳۷ هزار و ۳۳۴ نفر اعلام شده است. براساس این آمار، آمریکا با بالاترین آمار مبتلایان و ایتالیا با بیشترین رقم قربانیان همچنان در بالای این فهرست قرار دارند. آمریکا با ۱۰۴ هزار و ۲۵۶ مبتلا در صدر جدول کشورهای کانون همه‌گیری کرونا قرار دارد و تاکنون ۱۷۰۴ قربانی بر اثر این بیماری داشته است. ایتالیا نیز با ۸۶ هزار و ۴۹۸ مورد به لحاظ آمار مبتلایان در جایگاه دوم است، گرچه با ۹۱۳۴ فوتی بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان را دارد. کرونا در چین نیز تاکنون ۳۲۹۵ قربانی گرفته و ۸۱ هزار و ۳۹۴ نفر نیز در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. همچنین در اسپانیا تاکنون ۵۶۹۰ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و ۷۲ هزار و ۲۴۸ نفر به این بیماری دچار شده‌اند. همچنین آمار مبتلایان در آلمان به ۵۳ هزار و ۳۴۰ نفر رسیده و مجموع جان‌باختگان کرونا در این کشور هم اکنون۳۹۹ نفر گزارش شده است. در فرانسه نیز آمار مرگ و میر کرونا ۱۹۹۵ نفر و شمار مبتلایان آن نیز ۳۲ هزار و ۹۶۴ تن گزارش شد. همچنین آمار کلی انگلیس نیز ۷۵۹ فوتی و ۱۴ هزار و ۵۴۳ مبتلا گزارش شده است.

۱۳۹ نفر دیگر در ایران جان باختند
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و شمار کلی جانباختگان به ۲ هزار و ۵۱۷ نفر رسیده است.
وی همچنین در گزارش روزانه خود از ۳ هزار و ۷۶ مورد ابتلای جدید در ایران خبر داد که شمار افراد مبتلا شده به ویروس جدید کرونا را به ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر افزایش داده است. جهانپور شمار افراد بهبود یافته را در مجموع ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر ذکر کرد و افزود:« ۳ هزار و ۲۰۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.»

ترکیه حرکت قطارهای بین شهری را متوقف و پروازهای داخلی را محدود کرد
ترکیه روز شنبه حرکت تمام قطارهای بین شهری را متوقف کرد و در پروازهای داخلی نیز محدودیت‌هایی را به اجرا گذاشت. این اقدامات برای مقابله با گسترش شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور اتخاذ شده است.
شمار افراد مبتلا به کووید ۱۹ در ترکیه تا روز گذشته به ۵ هزار و ۶۹۸ مورد افزایش یافت. ۹۲ نفر نیز تاکنون در اثر ابتلا به این ویروس در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته در یک نشست خبری گفته بود که این کشور در مقایسه با جمعیت جهان دارای بیشترین تخت آی.سی.یو است و در زمینه تولید دستگاه تنفس نیز به سرعت پیشرفت کرده است.

وی از شهروندان این کشور خواست که به‌طور داوطلبانه خود را قرنطینه کنند و به جز خرید یا تامین نیازهای اساسی از خانه خارج نشوند. وی تاکید کرد که تمام پروازهای بین‌المللی متوقف شده است و سفرهای بین شهری تحت شرایط خاص انجام می‌شود. شرکت هواپیمایی ترکیه به دنبال سخنان اردوغان اعلام کرد که پروازهای داخلی از نیمه شب شنبه تنها از آنکارا و استانبول به سمت برخی از شهرهای بزرگ برقرار است و مسافران پس از ساعت ۱۷ به وقت محلی نیازمند دریافت مجوز از استانداری برای انجام سفر هستند. راه آهن ترکیه نیز گفت که حرکت تمام قطارهای بین شهری از روز شنبه تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.
برچسب ها: ویروس کرونا