به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۲۱۱۹۶۷

شروع دوباره لیگ زیر نور ماه

گروه ورزشی: شیوع ویروس کرونا باعث شد مسابقات لیگ برتر با یک وقفه طولانی‌مدت مواجه شود که این موضوع شایعات زیادی درباره لغو کامل مسابقات یا اهدای جام به تیم پرسپولیس را به وجود آورد. با این حال به نظر می‌رسد سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال عزمی جدی در برگزاری مسابقات دارند و با توجه به باز شدن تدریجی مراکز مختلف به نظر می‌رسد به زودی مجوز برگزاری تمرینات با رعایت اصول بهداشتی به تیم‌ها داده شود تا پس از رسیدن تیم‌های لیگ برتری به امادگی نسبی مسابقات از سر گرفته شود.
شروع دوباره لیگ زیر نور ماه
در این بین با توجه به این‌که هنوز شرایط به صورت کامل عادی نشده بعید است مسابقات با حضور تماشاگران برگزار شود و سازمان لیگ قصد دارد ادامه مسابقات این فصل را بدون حضور تماشاگران انجام دهد و تماشاگران فوتبال برای حضور در استادیوم‌ها احتمالا باید تا شروع لیگ بیستم صبر کنند.در آخرین نشست کمیته ورزش ستاد ملی مقابله با کرونا بار دیگر درباره میزان خطر و سطح احتمال ابتلا به کرونا در فعالیت‌های ورزشی و حتی استخرها بحث شده که این میزان کمتر از سه درصد بوده است. برای همین پس از بازگشایی اماکن تجاری کم کم نوبت رسیده به بازگشایی مکان‌های ورزشی. بزودی و احتمالا از نیمه اردیبهشت اجازه ورزش‌های انفرادی با نگارش مقررات مربوط به این دست فعالیت‌ها صادر می شود. البته ورزش‌های تیمی هم‌چنان تعطیل است و به همین دلیل تیم‌های ورزشی نمی‌توانند تمرینات خود را آغاز کنند. ورزش‌های فردی هم فعلا قرار است با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی آزاد شوند.انجام ورزش‌های گروهی در فاز بعدی قرار دارد و اگر شرایط به خوبی پیش برود احتمالا در پایان ماه مبارک رمضان به تیم‌ها اجازه فعالیت داده شود و شروع مجدد لیگ برتر هم به نظر می‌رسد پس از نیمه خرداد باشد. نکته مهم درباره ادامه لیگ برتر این است با توجه به گرم شدن هوا سازمان لیگ قصد دارد مسابقات را شب برگزار کند که تیم‌ها را ملزم به تجهیز استادیوم‌های خود به شرایط استاندارد نورپردازی می‌کند.


سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ هم در این باره گفت: مکاتبات لازم را با باشگاه ها، استادیوم ها و هیات های فوتبال داشتیم و اعلام کردیم که به سمت تجهیز کردن ورزشگاه‌ها برای برگزاری در شب بروند. اگر باشگاهی ورزشگاه خود را تجهیز نکند، به علت تذکرات قبلی ممکن است ورزشگاه برخی از تیم ها را عوض کنیم.حال در صورتی که سازمان لیگ بخواهد مسابقات را زیر نور برگزار کند برخی از تیم‌ها با چالشی جدی مواجه می‌شوند و باید خیلی زود ورزشگاه‌های خود را به شرایط استاندارد برسانند تا میزبانی مسابقات را از دست ندهند. وضعیت نور بسیاری از ورزشگاه‌های کشورمان پایین‌تر از حد استاندارد است و اگر سازمان لیگ بخواهد جدی با این موضوع برخورد کند تیم‌هایی چون سایپا، پیکان، نفت، شاهین و پارس جنوبی با مشکل مواجه خواهند شد ولی احتمالا سازمان با تیم‌ها مراعات خواهد کرد تا بتوانند در ورزشگاه‌های خانگی میزبان رقبا باشند. از طرفی در مسابقات لیگ برتر بعضا شاهد قطع شدن برق ورزشگاه‌ها هم بوده‌ایم که در صورت برگزاری بازی‌ها زیر نور ممکن است باز هم از این دست اتفاقات را ببینیم. اگر سازمان لیگ قصد داشته باشد بازی‌های لیگ یک را هم زیر نور برگزار کند آن وقت وضعیت بدتر خواهد شد. چرا که اغلب تیم‌های لیگ یکی دارای ورزشگاه استاندارد نیستند و بعید است بتوانند میزبان بازی‌ها در زمان تاریکی باشند.
برچسب ها: لیگ برتر