به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۳ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۲۱۳۱۴۴

جمشید پژویان: این را كه یک بچه هم می‌داند!

جمشید پژویان: این را كه یک بچه هم می‌داند!
گروه اقتصادی: استاد اقتصاد دانشگاه علامه گفت: از کرامات شیخ ما این است، شیره را خورد و گفت شیرین است؛ مرکز پژوهش‌های مجلس خیلی هنر کرده که پیشگویی کسری بودجه پایدار را انجام داده است! این مطلب را که الان بچه‌ها هم می‌دانند!

جمشید پژویان افزود: مرکز پژوهش‌ها باید یک راهکار درست بدهد اما متاسفانه این مرکز فقط همان اسم الکی را به‌دنبال خود می‌کشد و هیچ‌وقت هم تاکنون راهکاری که قابل استفاده در اقتصاد ایران باشد از طرف آنها ارائه نشده و از این دم و دستگاه بیرون نیامده است. ما قبل از اینکه دچار کاهش تولید ناخالص ملی ناشی از شیوع کووید-۱۹ بشویم هم کسری بودجه داشته‌ایم. بودجه‌ای که سال گذشته به مجلس ارائه شد کسری داشت. با وجود اینکه طبق معمول هم در درآمدها زیاده‌گویی شده بود و هم در بخش هزینه‌ها کم‌گویی شده بود با این وجود ما دچار کسری بودجه بودیم.
وی گفت: بدیهی ا‌ست که این کسری بودجه خود را در کاهش تولید ناخالص ملی منعکس می‌کند. این کاهش تولید هم تقریبا شامل همه جهان است و آثار آن بسیار آشکار است. وقتی اغلب مشاغل از روی اجبار تعطیل شوند و تقاضای کل کاهش یابد، تولید ناخالص ملی کشورها هم کاهش می‌یابد. اینکه دیگر معجزه نیست و به‌طور طبیعی و قطعی رخ می‌دهد.
 
برچسب ها: جمشید پژویان