به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۲۱۶۳۱۸

مهدی طارمی؛ جانشین وینیسیوس می‌شود؟

گروه ورزشی: با بحرانی که بنفیکا در چند هفته آخر لیگ پرتغال به آن دچار شد، خرید یک مهاجم با کارنامه و گلزن از "باید"های برونو لاژه است و حالا دم دست ترین گزینه مهدی طارمی است.
مهدی طارمی؛ جانشین وینیسیوس می‌شود؟
شاید انتقال احتمالی مهدی طارمی به بنفیکا جذاب‌ترین اتفاق برای ایرانی‌ها نباشد، اما شخصا برای این مهاجم، یکی از منطقی‌ترین هاست. او به تیمی خواهد رفت که در سال اخیر، پای ثابت مرحله گروهی لیگ قهرمانان بوده. این نکته وقتی اهمیت می‌یابد که در نظر بگیریم که بسیاری از تیم‌های با کیفیت فصول اخیر، در مرحله انتخابی-مسابقاتی به صورت رفت و برگشت برای حضور در مرحله گروهی- از گردونه رقابت‌ها کنار رفته اند.برونو لاژه سرمربی کنونی بنفیکا که در فصول اخیر در شفیلد ونزدی و سوانزی سیتی دستیار اول ِ. کارلوس کارواهال (سرمربی مهدی طارمی در ریوآوه) بوده، به جز یک نفر از بقیه مهاجمانِ فعلی تیمش راضی نیست. این تیم که فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ را بسیار درخشان شروع کرد، ناگهان دچار افت شدید شد و در حالی که در ژانویه، اختلاف نسبتا زیادی با پورتو داشت، در فوریه نتایج افتضاحی گرفت؛ باخت به پورتو (خارج) اسپورتینگ براگا (خانه) و دو تساوی متوالی مقابل موریرنزه (خانه) و ویتوریا ستوبال، باعث شد که عقاب‌ها در ۵ هفته ۱۰ امتیاز از دست بدهند. شکست در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مقابل شاختار دونتسک در مرحلهِ اول ِحذفی لیگ اروپا، شرایط را برای این تیم بد و بدتر کرد.

این تیم که، بیشتر با سیستم ۱-۱-۴-۴ و ۲-۴-۴ به میدان می‌رود در خط حمله دو مهاجم باتجربه و آشنا دارد؛ هریس سفروویچ و کارلوس وینیسیوس. اولی که مهاجم نام آشنای تیم ملی سوئیس است در سال‌های اخیر نیز برای آینتراخت فرانکفورت و رئال سوسیه داد گل‌های ارزشمندی به ثمر رسانده. این مهاجم هدف و قدرتمند از نظر بدنی در این فصل به شدت از شرایط طبیعی دور است به احتمال بسیار زیاد جایی در تیم فصل آینده نخواهد داشت.از سویی دیگر، کارلوس وینیسوس که در تابستان اخیر از ناپولی با مبلغ ۱۷ میلیون یورو خریداری شد-گرچه هرگز برای این تیم بازی نکرد-بار اصلی گلزنی قهرمان ۲ دوره لیگ قهرمانان/جام باشگاه‌های اروپا را به دوش می‌کشد. او که سابقه حضور در ریو آوه-تیم کنونی طارمی-را هم دارد، تاکنون در ۳۶ مسابقه تیمش در تمامی رقابت‌ها ۲۰ گل به ثمر رسانده و ۱۲ پاس گل هم ارسال کرده. او تقریبا در هر ۹۰ دقیقه برای تیمش موفق به گلزنی شده. این عملکرد درخشان نشان می‌دهد که این مهاجم سابق موناکو، بی تردید یکی از گزینه‌های غیرقابل جانشین این تیم در تیمِ فصل آینده خواهد بود.

نفر سوم خط حمله، که لاژه بیشتر از او به عنوان بازیکنِ پشت مهاجم یا مهاجم جانشین استفاده می‌کند، چیکینیو نام دارد. لاژه او را در همین تابستان از موریرنزه با تنها ۴ میلیون یورو خرید. تا قبل از تعطیلی مسابقات، شرایط خط حمله این تیم در هفته‌های اخیر به قدری بد بود که لاژه مجبور بود از رافا سیلوا-که اصلا هافبک/بال سمت چپ است-در خط حمله استفاده کند. همین بازیکن هم در جریان پیروزی درخشان بنفیکا مقابل اسپورتینگ در داربی لیسبون بعد از ورود به زمین مسابقه دو بار دروازه حریف را باز کرد. مسابقه ایی که در نهایت تیمش با همین دو گل پیروز شد.عادل تارابت، بازیکن سابق تاتنهام و میلان، دیگر بازیکن قدیمی و باتجربه در این تیم است که گاهی به اجبار برای کمک به وینیسیوس، از خط میانی به خط حمله اضافه می‌شود.در مجموع با توجه به بحرانی که بنفیکا در چند هفته آخر لیگ پرتغال به آن دچار شد، خرید یک مهاجم با کارنامه و گلزن از "باید"های برونو لاژه است.
این تیم در طی این ده سال با فروش ستاره هایی، چون انخل دی ماریا، داوید لوئیز؛ نلسون سمدو، ویکتور لیندلوف، رناتو سانچس و ژوائو فلیکس نزدیک به یک میلیارد دلار از این طریق به جیب زده، قصد دارد در تابستان فلورنتینو لوئیز، هافبک دفاعی ۲۰ ساله خود را با یک مبلغ هنگفت بفروشد. لاژه با خرید یولیان وایگل-هافبک دفاعی تیم ملی آلمان-از دورتموند به باشگاه‌های خواهان لوئیز سیگنال‌هایی ارسال کرد. البته روبن دیاز، مدافع بازیساز و آینده دار این تیم نیز مدنظر بسیاری از تیم‌های قدرتمند اروپایی است.با توجه به عملکرد قابل قبول طارمی در ریو آوه، اگر حضورش در بنفیکا عملی شود، او می‌تواند در صورت درخشش در این باشگاه به حضور در لیگ‌های جذاب‌تر و رقابتی‌تر از لیگ پرتغال امیدوار باشد.
 
برچسب ها: مهدی طارمی