به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۲۱۶۴۷۷

4 عیب خرید نیسان جوک

گروه کسب و کار:
خرید خودروهای خارجی و استفاده از امکانات آن‌ها برای هر فرد لذت‌بخش است. بزرگ‌ترین مشکل خرید خودروهای خارجی قیمت بالای آن‌هاست؛ بنابراین بیشتر افراد ترجیح می‌دهند با صرف هزینه کمتری خودروهای خارجی کارکرده را خریداری کنند. در این مقاله به بررسی و تحلیل نیسان جوک و راهنمایی برای خرید نیسان جوک کارکرده می‌پردازیم.


نیسان
نیسان یک شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است. این شرکت در سال 1933 تاسیس شد و شروع به تولید خودروهای مختلف نمود و بعدها برند اینفینیتی را برای بازار آمریکای شمالی راه‌اندازی کرد. باگذشت زمان طراحی خودروها از حالت ابتدایی خارج‌شده و خودروها شکل ظاهری جدیدی به خود گرفتند. نیسان هم با طراحی‌های متفاوت نسبت به قبل از قافله جا نمانده و یکی از زیباترین شکل‌های خودرو را که تا حد زیادی با مدل‌های قبلی متفاوت است، در نیسان جوک به نمایش گذاشته است.

معرفی نیسان جوک
نیسان جوک در سال 2010 تولید و رونمایی شد و از سال 2016 جای خود را در بازار ایران باز کرد. شکل ظاهری این خودرو از نقاط قابل‌توجه و جذاب این خودرو است. نیسان جوک در دسته خودروهای کراس‌­اوور قرار می‌گیرد.
این خودرو دیفرانسیل جلو و دارای 4 سیلندر ر با حجم 1600 سی‌سی است. موتور نیسان جوک توان تولید 117 اسب بخار و گشتاور 158 نیوتون متر را دارد و می‌تواند در زمان 11.5 ثانیه از حالت توقف به‌سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه برسد. مصرف سوخت این خودرو در حالت ترکیبی برابر با 6 لیتر در هر 100 کیلومتر است. طول استاندارد این خودرو 4135 میلی‌متر، عرض آن 1765 میلی‌متر، ارتفاع 1570 میلی‌متر، فاصله محوری 2530 میلی‌متر و وزن خودرو 1172 کیلوگرم است. برای کمک به راننده در هنگام سواری با این خودرو سیستم های کروز کنترل، کنترل کشش و کنترل پایداری بر روی این خودرو قرار داده‌ شده است. 6 ایربگ پرده‌ای و جانبی وظیفه حفاظت از سرنشینان جلو را به عهده ‌دارند.


معایب نیسان جوک
آگاهی از نقاط ضعف و معایب یک خودرو پیش‌نیاز یک خرید آگاهانه است. به‌طور عمده می‌توان چهار عیب برای جوک نام برد. نخستین موردی که باید در مورد نیسان جوک بدانید قدرت پایین موتور آن است. مدل اسکای پک جوک دارای قدرت پایینی است که نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند. دومین مورد اتاقک نامناسب است. باوجود هزینه بالایی که کاربران برای جوک می‌پردازند، کیفیت پایین مواد استفاده‌شده در ساخت کابین و صندلی‌ها باعث نارضایتی کاربران شده است. این مشکل به‌ویژه در صندلی‌های عقبی خودرو احساس می‌شود. مشکل بعدی کمبود قطعات و گرانی آن‌هاست که در خرید نیسان جوک دست‌دوم باید به آن توجه ویژه‌ای نمود. و درنهایت آخرین مشکل اساسی برای نیسان جوک بازار نسبتا بد خریدوفروش جوک کارکرده است.

1) قدرت پایین موتور
برخلاف انتظار موتور قرار داده‌ شده بر روی نیسان جوک دارای قدرت پایینی است که این مشکل در مدل اسکای پک نمود بیشتری دارد و در هنگام سفرهای برون‌شهری گاهی برای رانندگان دردسرساز می‌شوند. در هنگام خرید نیسان جوک باید به این نکته توجه نمود که نباید از این خودرو قدرت زیادی را انتظار داشت و باید قبل از خرید حتما موتور خودرو را با دقت بررسی نمود تا از وجود هرگونه اشکال در موتور به دلیل فشار بیش‌ازحد مطلع شوید.

2) اتاقک نامناسب
در اتاقک این خودرو مشکلات زیادی نهفته است که باعث نارضایتی بیشتر کاربران شده است. استفاده از مواد بی‌کیفیت در ساخت داشبورد و صندلی‌ها باعث شده است تا فضای داخلی این خودرو بیشتر به خودروهای بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت شباهت داشته باشد. ارگونومیک نبودن صندلی‌ها نیز باعث ایجاد ناراحتی در سرنشینان و راننده شده است. فضای کم اتاقک به‌ویژه در صندلی‌های عقب خودرو باعث شده که جوک بیشتر شبیه خودروهای هاچ بک به نظر برسد تا شاسی‌بلند.


3) خدمات نامناسب
در زمان تصمیم‌گیری برای خرید خودروهای کارکرده یکی از نکات توجه به خدمات پس از فروش و موجود بودن قطعات یدکی در بازار است. برای خرید نیسان جوک هم باید اینکه مدنظر قرار بگیرد که قطعات یدکی نیسان جوک در بازار کمیاب و گران‌قیمت هستند. این مشکل زمانی پررنگ‌تر می‌شود که قصد خرید نیسان جوک دست‌ دوم را داشته باشیم. با افزایش عمر خودروها نیاز به تعمیرات آن‌ها نیز بیشتر می‌شود و برای تعمیرات قطعات یدکی موردنیاز هستند پس اگر قصد خرید نیسان جوک دست‌دوم رادارید باید بدانید که خودرویی کم‌خرج نخواهد بود.

4) بازار بد فروش دست ‌دوم
هنگام خرید هر خودرو باید بازار فروش دست ‌دوم آن خودرو به‌عنوان فاکتوری مهم در نظر گرفته شود. تمامی مواردی که در این مقاله بیان شد باعث شده تا کاربران میل زیادی برای خرید نیسان جوک دست‌دوم نداشته باشند. به همین دلیل در زمان خرید نیسان باید در نظر داشت که نمی‌توان به‌سادگی نیسان جوک را فروخت. بهتر است بگوییم که برای فروش این خودرو بایستی منتظر و یا به دنبال یک مشتری عاشق پیشه برای تیپ اسپرت خودروی نیسان جوک باشید.
نیسان جوک نام پرآوازه برند نیسان را یدک می‌کشد پس اعتبار زیادی دارد. طراحی ظاهری این خودرو به شکلی بسیار زیبا و جذاب انجام‌شده است و امکانات خوبی دارد. اما با توجه به تمام نکات مثبت معایبی هم دارد که باید موردتوجه قرار گیرد. درنهایت با توجه به آشنایی با نیسان جوک و بازار فروش آن و قیمت این خودرو بهترین تصمیم‌گیرنده در مورد خرید خودرو جوک شما هستید.

اطمینان در خرید نیسان جوک دست دوم
همان‌طور که میدانید خرید خودروی دست‌دوم از حساسیت و پیچیدگی زیادی برخوردار است. این مساله زمانی که شما تصمیم به خرید یک خودروی خارجی و گران‌قیمت می‌گیرید بیشتر خواهد شد. با توجه به مسائلی که ممکن است در مورد رنگ‌شدگی بدنه و یا شرایط فنی خودروی دست‌دوم وجود داشته باشد و یا نکات انتقال سند بهتر است خرید خودروی دست دوم مورد نظر خود را از جایی مطمئن انجام دهید و یا با کارشناسان حرفه‌ای در زمینه بازار دست‌دوم خودرو مشورت نمایید. برای این منظور می‌توانید به نمایشگاه آنلاین خرید و فروش خودروی همراه مکانیک مراجعه کنید تا علاوه بر کارشناسی خودروهای مورد نظر شما به صورت حرفه‌ای و با حداقل هزینه ممکن، از گزینه‌های مناسب برای خریدتان مطلع شوید. با استفاده از خدمات نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک می‌توانید از تضمین شرایط خرید نیز برخوردار شوید تا ریسک خود را به صفر نزدیک کنید.