به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : ۲۱۶۷۲۱
دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی:

برخی مدیران کشور در دو ترم مدرک ارشد و دکتری می‌گیرند!

برخی مدیران کشور در دو ترم مدرک ارشد و دکتری می‌گیرند!
گروه سیاسی: دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی از کشف بیش از ۳۰ هزار مدرک جعلی توسط وزارت علوم در سال ۹۸ در میدان انقلاب خبر داد و گفت: برخی مدیران سیاسی بدون حضور در کلاس ۱۴۰ واحد درس را در دو ترم پاس می‌کنند و مدرک دکتری و ارشد می‌گیرند.

دکتر فریدون جعفری ضمن بیان این مطلب در صفحه اینستاگرام خود، با انتقاد از مدرک گرایی در اعتبار سنجی مسئولان و نمایندگان مجلس اظهار کرد: این روز‌ها در اعتبارسنجی نمایندگان جدید مجلس یکی از موضوعات چالشی مدرک ماخوذه دانشگاهی آن‌ها است چنان چه برخی را از جلوس بر کرسی نمایندگان ملت محروم کرده است، در واقع وقتی حضور در جایگاهی سیاسی را منوط به داشتن کاغذی به نام مدرک می‌کنیم بدون این که آزمون‌ها و ارزیابی‌های درستی از دانش مرتبط با آن مدرک را تقویت و به‌گزینی کنیم نتیجه سوق سیاسیون به سمت مدرک‌گرایی با استفاده از نفوذ و قدرتشان خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در واقع وقتی در دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های غیر دولتی و موسسات غیر انتفاعی نظارت و دقت کافی در نحوه و صدور مدرک دیده نمی‌شود در نتیجه با پدیده‌ای با عنوان مدرک فروشی مواجه خواهیم شد. دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی تاکید کرد: حتی در مواقعی که ظاهرا درست است هیچ نظارت علمی بر کیفیت فعالیت‌های پژوهشی منتهی به اخذ مدرک صورت نمی‌گیرد و بازار پایان نامه فروشی‌ها، مقاله‌فروشی‌ها داغ و پر سود خواهد شد و دانشجویان حتی بدون یک جلسه حضور در کلاس با رانت، لابی و معامله نمره اخذ می‌کنند که در این شرایط با نوع دیگری از مدرک بی اعتبار مواجه هستیم. وی تاکید کرد: فقط در یک جمع‌آوری سطحی ابزار و ادوات فروش پایان نامه و کتاب در میدان انقلاب توسط وزارت علوم در سال ۹۸ منتشر شد بیش از ۳۰ هزار نمونه غیر قانونی و جعلی کشف شد یعنی ۳۰۰۰۰ مدرکی که ظاهرا معتبر هستند، اما واقعا بی اعتبار، جعلی و شاید در میان آن ۳۰ هزار بتوان نام برخی از منتخبین فعلی را در صورت بررسی دقیق، درست و بی‌طرفانه و به دور از نفوذ دید.

مدیر کل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم همچنین تصریح کرد: وقتی اساتید راهنما در رساله‌های دکتری پایان نامه‌های ارشد دقت علمی و مکفی در جلوگیری از سرقت‌های علمی و ادبی نکرده و بعضا هم حتی متن را یک بار نخوانده وارد جلسه دفاع می‌شود با مدرک بی اعتبار مواجه خواهیم شد.به گفته دکتر جعفری، وقتی ملاحظه می‌شود مدیری سیاسی در حال مدیریت کلان هم زمان در دانشگاه هم ثبت نام کرده و مدرک دکتری و ارشد می‌گیرد بدون حضور در کلاس ۱۴۰ واحد در دو ترم بالاتر از نابغه‌ترین نابغه‌ها پاس می‌کند شاید مدرکی ظاهرا صحیح داشته باشد، اما قطعا جعلی و بی اعتبار است.وی در پایان خاطر نشان کرد: د ر برخی موسسات علنا مدرک فروخته می‌شود به گونه‌ای که نام و عنوان در سوابق موسسه جعلی بوده، ولی فقط روی کاغذ فاجعه‌ای در فضای علمی و دانشگاهی در حال رخ دادن است. البته نباید منکر پیشرفت‌های علمی کشور از لحاظ کمیت و کیفیت شد.
 

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۰۰:۵۰
اگه این خبر واقعیت داشته باشه کل نظام کلاهشو بالا بگیره ریال اون پول وهمه امتیازای حاصله از لحاظ شرعی حرومه وحق الناس به گردن تک تکشونه که من بالشخصه از حق خودم نمیگذرم وخداوند ازشون هم نگدره (367776)
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۰۷:۳۸
وزارت علوم باید تمام این مدارک را ابطال و علیه این افراد و موسسات اعلام جرم کند ، وزارت علوم موظف است که از ساحت علم و اساتید و دانشجویان واقعی محافظت کند. به صرف خبر دادن که فایده ندارد. از طرفی قوه قضائیه نیز باید ضرب الاجل این قضیه را به طور جد و با شدیدترین درجه پیگیری نماید و نتیجه را به طور شفاف به مردم اعلام نماید. همچنین افرادی که با این مدارک هر چقدر درآمد داشته اند به خزانه برگردانند و از کار اخراج و زندانی شوند تا درس عبرتی شود برای مدرک سازان و مدرک خران قلابی. (367779)
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۱۰:۱۲
بزرگوار اونایی هم که در سه یا 5 ترم ارشد و دکتری میگیرن با این سطح سواد و معلومات چه گلی به سر این مملکت زدن که نماینده یا وزیر با دوترم.. خانه از پای بست ویران است. (367782)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۱۱:۲۸
خاک تورسر هر چی مدیر بیلیاقت غیر اصلح (367783)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۱۷:۱۲
تنها سرمایه و دلخوشی من ، مدرک تحصیلی مهندسی ام بود که 20 سال پیش، با زجر کشیدن و شب بیداری، از دانشگاه دولتی گرفتم.تا شغل خوبی بدست بیارم.متاسفانه بعد از فارغ التحصیل شدنم و بعد از سربازی،با انبوه مدرک داران تقلبی در بازارکار مواجهه شدم و سرخوردگی و بیکاری و شغل های پست،من را دپرس کرد و همه چی ویران شد.خدا حق من را بگیرد از کسانی که ارزش مدرک تحصیلی معتبر را از بین بردند.آمین. (367791)
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۲۱:۲۴
بعد پول گوشت واستخوانهایشون هم حلال وپاک وخمس وزکاتشون هم قبول کسی نیست از لحاظ شرعی اتمام حجت کنه (367796)
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۲:۵۷
در سودجویی موسسات غیر قانونی شکی نیست، اما آن مدیران چرا باید اینقدر بی وجدان و شارلاتان باشند؟ آخر این کشور چه گناهی کرده است ؟ (367811)
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۹:۰۱
خاک تو سر ان مدیری که از طریق جعل مدارک به پست ومقام کذایی دست پیدا میکنه وباعث میشه تا این همه جور جنایت اتفاق بیفته ننگتان باد پول نجس را میبرید سر سفره میریزید حلقوم بچه های بیگناه واقعا کسی که این کارها کرده بهتره بره خود کشی کنه تا نفس کثیفش هوا را الوده کنه. (367819)