به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۲۰:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۲۱۸۷۹۸
آخرین قیمت ارزها؛

دلار پشت مرز ۱۸ هزار تومان معامله می‌شود

گروه اقتصادی: اولین روز هفته برای فعالان بازار ارز، با ثبات نسبی قیمت‌ها همراه شده است. این در حالی است که در آخرین روز هفته گذشته، نرخ دلار و یورو با افزایش قابل توجه همراه شده بودند و شاخص ارزی به ۱۸ هزار تومان نیز رسیده بود.
دلار پشت مرز ۱۸ هزار تومان معامله می‌شود
در معاملات امروز (شنبه بیست و چهارم خردادماه ۹۹) بازار ارز، شاهد عدم تغییر نرخ دلار و یورو در صرافی‌های بانکی هستیم. به گونه‌ای که در حال حاضر، هر اسکناس دلار آمریکا، به نرخ ۱۷۵۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و بدون تغییر نرخ نسبت به روز پنج شنبه، به قیمت ۱۷۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۹۵۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل، بدون تغییر نرخ نسبت به پایان هفته قبل، به قیمت ۱۹۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.  عدم تغییر نرخ در صرافی‌های بانکی در حالی است که هفته گذشته، نرخ فروش دلار و یورو به ترتیب ۷۷۰ و ۱۱۵۰ تومان افزایش یافته بود.در بازار آزاد نیز امروز نرخ دلار آمریکا با مقاومت در مرز هجده هزار تومانی به رقم ۱۷۹۵۰ تومان معامله می‌شود. این در حالی است که روز پنج شنبه، نرخ دلار به بالای ۱۸ هزار تومان نیز صعود کرده بود. هر یورو نیز امروز در بازار آزاد به رقم ۲۰۱۰۰ تومان و هر درهم امارات به نرخ ۴۹۹۵ تومان رسیده است.

نرخ رسمی ۴۷ ارز در بانک مرکزی
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳۳ ارز از جمله یورو و پوند کاهش و قیمت ۴ ارز افزایش یافت؛ همچنین نرخ دلار و ۹ ارز دیگر نیز ثابت ماند.بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «شنبه بیستم و چهارم خرداد ۹۹» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۷۲۸ ریال کاهش به قیمت ۵۲ هزار و ۶۹۰ ریال و هر یورو با ۵۰۰ ریال کاهش به قیمت ۴۷ هزار و ۲۷۸ ریال اعلام شد.افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۱۲۰ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۵۹۴ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۳۵۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۴۳ ریال، روپیه هند ۵۵۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۳۷۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۴۳۶ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۱۲۳ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۲۰ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۰ هزار و ۹۱۲ ریال قیمت خورد.از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۴۳ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۴۶۱ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۱۶۶ ریال، روبل روسیه ۶۰۲ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۳۰ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۸۳۰ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۱۶۵ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۰۲ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۶۶ ریال، کیات میانمار ۳۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۳۹۹ ریال تعیین شد.همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۱۸ ریال، دینار لیبی  ۳۰ هزار و ۸ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۳۰ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۵ هزار و ۵۶۹ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۸۴۴ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۸۹۳ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ یال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۴۸۸ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۸۲۲ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۵۴  ریال، افغانی افغانستان ۵۴۲ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۶۱۲ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۳ هزار و ۵۳۸ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۸۲  ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.
برچسب ها: دلار بازار قیمت