به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۲۱۹۷۲۹

بازداشت مؤسس و اعضای جمعیت خیریه امام علی «ع» و پلمپ آن

شارمین میمندی‌نژاد، موسس جمعیت امام علی
شارمین میمندی‌نژاد، موسس جمعیت امام علی
گروه سیاسی: جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع)، از بزرگ‌ترین نهادهای خیریه غیردولتی در ایران، از بازداشت مؤسس و دو تن از اعضای خود خبر داده است.
این بنیاد نیکوکاری که حمایت از شمار زیادی از کودکان کار و فقیر را برعهده دارد در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی نوشته نیروهای امنیتی، شارمین میمندی‌نژاد موسس جمعیت امام علی را در خانه‌اش بازداشت کرده‌اند. همچنین مرتضی کی‌منش مسئول رسانه‌ای، و کتایون افرازه بازرس علی‌البدل نیز بازداشت شده‌اند. مقام‌های قضائی هنوز به اطلاعیه این جمعیت در مورد بازداشت موسس و دو عضو دیگر آن واکنشی نشان نداده‌اند. در عین حال مشخص نیست این افراد به چه اتهامی بازداشت شده‌اند.
در اردیبهشت سال گذشته، زهرا رحیمی، مدیرعامل جمعیت امام علی، در گفت‌وگویی با «ایرناپلاس» از فشار «برخی نهادهای خاص» برای توقف همکاری شرکت‌ها و مجموعه‌ها با این موسسه سخن گفته بود. به گفته رحیمی «تماس‌هایی با برخی افراد و صنوف که پیش از این با جمعیت امام علی همکاری داشته‌اند، گرفته شده و آنها را از همکاری با جمعیت امام علی منع کرده‌اند». رحیمی افزوده بود نهاد تحت مدیریت او با «کارشکنی‌های پشت پرده» روبه‌رو شده: «این داستان مدتی است که شروع شده و چیزی جدیدی نیست، اما اخیراً خیلی علنی شده است».
مدیرعامل جمعیت امام علی با اشاره به آنچه «پرونده‌سازی» برای این موسسه توصیف کرده بود «بدون هیچ مدرک و سندی شما را به همه جریان‌ها وصل می‌کنند. الان ما را به جریان‌هایی وصل کردند که من اصلاً نمی‌دانم که هستند، به سلطنت‌طلب وصل کردند و به همه و همه. شما را به خدا بگذارید کارمان را بکنیم. در رسانه‌های رسمی مانند صداوسیما و رادیو علیه ما گزارش و خبر رفتند. ما دستمان به‌جایی بند نیست و فقط می‌توانیم شکایت قضایی کنیم».
جمعیت امام علی پیش از آن نیز از تماس‌های تلفنی «تهدیدآمیز» با شماری از اعضای خود در جریان کمک به سیل‌زدگان سال ۱۳۹۸ خبر داده بود. در همان زمان که اظهارات رحیمی در ایرناپلاس بازتاب یافت، یک مقام ارشد وزارت کشور ایران گفته بود این موسسه خیریه «می‌تواند علیه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی اعلام جرم و اقدام کنند. اگر مرجع تهدید را می‌دانند که اقدام کنند، اگر هم نه، به این تهدیدات توجه نکنند».
جمعیت امام علی، آن‌طور که خود می‌گوید «یک سازمان مردم نهاد مستقل، غیرسیاسی و غیردولتی است که در سال ۱۳۷۸ به صورت رسمی به ثبت رسیده است».این جمعیت مانند دیگر نهادهای رسمی خیریه با مجوز رسمی از وزارت کشور فعالیت می‌کند. 

ادعاهای تسنیم درباره جمعیت خیریه امام علی (ع) و اعضای بازداشت شده آن
اما خبرگزاری تسنیم، نزدیك به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز روایت متفاوتی از این خبر دارد و نوشته است: «فرد مرتبط با مراکز ضد ایرانی در پوشش موسسه خیریه بازداشت شد، این فرد به نام  ش. م در سال‌های اخیر با تشکیل موسسه‌ای خیریه و در پوشش اقدامات عام‌المنفعه اقدام به شبکه‌سازی برای نفوذ در سطوح مختلف افکارعمومی کرده است. وی و عوامل مرتبط با او با سوء استفاده از عناوین مقدس در سایه اجرای برنامه‌های شبه فرهنگی- اجتماعی به ترویج فرهنگ التقاطی پرداخته است. این فرد همراه با عوامل خود،‌ در طول سال‌های فعالیت موسسه مذکور علاوه بر همراهی با مراکز ضد ایرانی به طرح ادعاهایی مانند مبارزه با تبعیض و همچنین مباحث حقوق‌بشری و مبارزه با فقر و معضلات اجتماعی پرداخته و با هدف تحت فشار قرار دادن کشور و ملت ایران  اقدامات گسترده‌ای را علیه جامعه ایرانی رقم زده است.  همچنین عناصر اصلی این موسسه علاوه بر توهین به مقدسات و ترویج تفکرات انحرافی ضد دینی  با رسانه‌های معاند و بیگانه همکاری داشته و به  ترویج ابتذال درون گروهی پرداخته‌اند. گفتنی است چندی پیش حجت السلام رئیسی نیز در اظهاراتی به برخی خیریه‌ها انتقاد و آن‌ها را متهم به اقدامات پلید کرده بود.»

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۳:۱۷
دلیل این بگیر و ببند و ترسوندن ها بر همه ملت معلوم است. خدمت مسئولین آن خسته نباشید می گویم. (368402)
۱۳۹۹/۰۴/۰۵ ۰۱:۳۴
موافقم چون باج نداد پلمپ (368530)
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۴:۴۳
پلمب (368409)
یگانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۱۶:۱۸
یه موسسه داره جبران کم کاری شما رو میکنه .ان رو هم پلمب کردید ؟ (368482)
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۰۸:۳۸
مگه ما فقیر داریم که خیریه بخواییم معضل اجتماعی هم نداریم همه هم تا خلافش ثابت نشه مبتذل هستن هر چی اختلاصه هم کار همین خیریه هایی که بچه سوسولا توشن! (368501)