به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۶ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۲۲۰۲۷۷
نامه روسای کمیسیون‌های مجلس به روحانی

هشدار نسبت به شرایط نامساعد اقتصادی

هشدار نسبت به شرایط نامساعد اقتصادی
گروه سیاسی: روسای ۱۲ کمیسیون تخصصی مجلس در نامه‌ای به رییس‌جمهوری ضمن هشدار نسبت به شرایط نامساعد اقتصادی و تأکید بر ضرورت تغییر روند هفت ساله مدیریت دولت، عنوان کردند: «این تنها ارزش پول ملی نیست که هر روز رو به کاهش است بلکه امید و آرزوی صدها هزار جوان است که دستخوش ناملایمات و تغییرات مکرر اقتصاد دولت شما می‌شود».
در نامه روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس خطاب به حسن روحانی آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
حضور ریاست جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر روحانی
با سلام و تحیت
اکنون که در آستانه ورود به هشتمین سال از دوران خدمت شما تحت عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور هستیم و مجلس یازدهم با هدف احیای ارزش‌های انقلاب اسلامی کار خود را آغاز نموده، شاهد وضعیت دردناکی هستیم که آن را شایسته ملت شهیدپرور ایران اسلامی نمی‌دانیم. از این روی و بر اساس وظیفه انقلابی و قانونی خویش مبنی بر نظارت بر قوه مجریه و همچنین به موجب اصل هشتم قانون اساسی و به عنوان نمایندگان ملت غیور ایران، لازم است نکاتی را به شما به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی که در اصل یکصدوسیزدهم این قانون بر آن تأکید شده است، تذکر دهیم.
جناب آقای رئیس‌جمهور،
شما در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند متعال سوگند یاد کرده‌اید که پاسدار قانون اساسی باشید؛ قانونی که داشتن مسکن مناسب را حق هر فرد دانسته و وظیفه ایجاد امکان اشتغال برای هر فرد را بر عهده دولت گذارده است، قانونی که بر منع انحصار، احتکار و اسراف و همچنین افزایش تولیدات کشاورزی، دامی و صنعتی تا رسیدن به خودکفایی و رهیدن از وابستگی تاکید دارد.»در این نامه با اشاره به فاصله واقعیت موجود با اصول نظام جمهوری اسلامی، آمده است: «آیا این حجم گسترده از جوانان بیکار از کشوری جز ایران بر این خاک قدم می‌گذارند؟ آیا آنانی که در تأمین معیشت خود درمانده‌اند و برای حداقل‌های زندگی خود مجبور به چند نوبت کار در روز هستند، شهروندان ایران نیستند؟»روسای کمیسیون‌های مجلس همچنین در این نامه خواستار توجه به کودکان کار و زباله‌گردانان شده و آورده‌اند:
«آقای دکتر روحانی،
آیا از قیمت روزافزون مواد غذایی اطلاع دارید؟ آیا از نسبت حداقل‌های یک سبد غذایی با حقوق یک کارگر، یک کارمند و یک معلم اطلاع دارید؟ افزایش تورم در بخش مسکن اعم از خرید و اجاره به گوشتان رسیده است؟ نرخ رو به فزونی خدمات در بخش حمل‌ونقل و قیمت تهیه خودروی شخصی را می‌دانید؟ اگر می‌دانید، از جوان تحصیل‌کرده بیکار توقع کدام امید را در دولت تدبیر و امید دارید؟ آمار افزایشی طلاق و کاهش ازدواج، کاهش فرزندآوری و روند صعودی آسیب‌های اجتماعی به سمع و نظر شما می‌رسد؟ صعوبت و سختی‌های پیش روی کارآفرینان و سنگ‌اندازی در مقابل صنعتگران در ساختار اداری دولت شما با وظایفی که همین دولت در برنامه ششم توسعه برای خود هدف‌گذاری کرده است، چه همخوانی دارد؟»امضاکنندگان این نامه خواستار روحیه جهادی در مواجهه با سوءعملکرد دستگاه‌های زیرنظر دولت شده و با تأکید بر ضرورت دوری برخی اطرافیان از بی‌انگیزگی و رخوت به منظور اجتناب از ایجاد حس رهاشدگی در مردم، عنوان کردند: «این تنها ارزش پول ملی نیست که هر روز رو به کاهش است بلکه امید و آرزوی صدها هزار جوان است که دستخوش ناملایمات و تغییرات مکرر اقتصاد دولت شما می‌شود.
آقای رئیس‌جمهور،
حساسیت مسئولیت شما ایجاب می‌کند که همچون پدری دلسوز و نگاهبانی تیزبین اوضاع و احوال جامعه و جهان را رصد کنید و برای حوادث واقع شده پیش از بحران تدبیری اندیشید. به قول شیخ اجل، سعدی:
علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد/ دریغ سود ندارد چو رفت کار از دست
به روزگار سلامت سلاح جنگ بساز / وگرنه سیل چو بگرفت، سد نشاید بست»
روسای کمیسیون‌های مجلس با تأکید بر ضرورت مواجهه منطقی با حوادث و فجایع، خاطرنشان کردند: «از شما تقاضامندیم نصیحت این برادران ایمانی خود را بپذیرید و روند هفت ساله مدیریت خود را تغییر دهید؛ چرا که مجلس یازدهم با هدف احیای انقلابی‌گری پا به میدان گذاشته و بر سر آرمان‌های خود خواهد ایستاد پس بنای آنچه سابقا با مجلس داشته‌اید را کنار بگذارید و بدانید نمایندگان مردم در مجلس یازدهم در مقابل حقوق مردمی که در طول تاریخ بی‌نظیرند، سکوت نخواهند کرد.»این نامه به امضای روسای ۱۲ کمیسیون تخصصی مجلس رسیده که اسامی آنها به شرح زیر است.
۱_ حمیدرضا حاجی‌بابایی، برنامه و بودجه و محاسبات
۲_ حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، امنیت ملی و سیاست خارجی
۳_ حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، فرهنگی
۴_ محمدرضا پورابراهیمی، اقتصادی
۵_ فریدون عباسی، انرژی
۶_ سیدجواد ساداتی‌نژاد، کشاورزی
۷_ حسینعلی شهریاری، بهداشت و درمان
۸_ علیرضا منادی، آموزش و تحقیقات و فناوری
۹_ عیسی‌زاده، اجتماعی
۱۰_ محمدصالح جوکار، شوراها و امور داخلی
۱۱_ محمدرضا رضایی کوچی، عمران
۱۲_ عزت‌الله اکبری تالارپشتی، صنایع و معادن
مرجع : ایسنا
برچسب ها: مجلس حسن روحانی

عبد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۴/۰۶ ۱۶:۴۳
لطفا چه باید کرد را به دولت نشان دهید (368572)
۱۳۹۹/۰۴/۰۶ ۱۷:۰۳
نامه رد گم کنی و طلبکاری و فرار به جلو است وگرنه همه می دانند جناحی که انتصابی است و اصولگرایان با ایجاد اخلال در برنامه دولبت روحانی و عدم ایجاد سازش با جهان و درگیر کردن ایران در چند جنگ منطقه ای عامل اصلی این وضع هستند
خود دولت روحانی و سکوت عارف و..هم در واقع به نوعی همراهی با همین وضع هست
یعنی دو طرفی که این وضع را به وجود اورده اند در حال نامه نگاری به هم هستند
جنگ و درگیری با جهان غرب و اعراب و...هزینه دارد هزینه را هم در حال حاضر ملت ما دارند پرداخت می کنند (368573)
۱۳۹۹/۰۴/۰۶ ۲۳:۴۵
ما دنبال مدیریت علمی هستیم و نه مدیریت انقلابی (368578)
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۰۹:۱۹
خب اگر وضعیت نا بسامان است شما نماینده های مجلس ریلگزار دولت ها هستید .

قوانین معیشتی و حمایتی را طراحی و تصویب کنید .دولت را مجبور به اجرا

عمه قزی هم میدونه وضعیت کشور چطوره . پس شما نماینده ها چکاره هستید ؟؟؟؟
حتما میخواهید تمام عمر مجلس را به انتقادهای سیاسی بی خود بگذرونید ؟؟؟؟ (368585)
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۰۹:۲۷
بیانیه سیاسی و انتخاباتی

روحانی هم مثل شما . خودتون چکار کردید ؟الان یک ماهه گذشته نه طرحی پیشنهاد دادید و نه قدم مثبت

از همه بدتر مردم را دعوت به فروش کلیه کردید

همچین از بیکاری حرف میزنید انگار یادتان رفته با 960 میلیارد دلار منابع 75000 شغل ایجاد کردید


مسکن مهرتونم دیدیم 2500000 هزار مسکن تنها 400 هزار تاش را شما تحویل دادید اونم بدون آب و برق و مدرسه و کلانتری و زیر ساخت


حال باید پرسید الان که شما دوباره اومدید چه برنامه ای دارید ؟
هم ریش دست شماست هم قیچی ! (368586)
رویا میرزابیگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۱۰:۲۲
اگر سکه 7 برابر شده در دوران شما هم از 60 هزار تومن رسید 1200000 یعنی 20 برابر

اگر دلار گران شده در دوران شما هم دلار از 800 تومن شد 3900 اونم با بالاترین درآمدنفتی تاریخ

در مورد بیکاری هم که گفتید بابا در 8 سال مدیریت شما 4075 واحد صنعتی بزرگ تعطیل شد تعداد شاغلینتون هم از 20914000 شد تقریبا 21میلیون اونم در 8سال

از قیمت مسکن حرف میزنید شما که قیمت زمین را 9برابر کردید و مسکن را 6 برابر . طرح مسکن مزخرف مهر هم که 75 درصدش این دولت کامل کرد


الان شدید اسطوره ؟ شدید ناجی ؟ (368588)
اوباش عاباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۱۴:۵۴
روحانی واقعا دیگه مثل ومانند ندارد??????؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (368589)
حسنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۱۴:۵۴
کاش سرنگون میشدند زودتر (368590)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۰۶:۳۰
سلام من به از ایرانی بودن ومسلمون بودنم خوشحالم .اما از وضعیت مملکتم به امام زمان شکایت می کنم از همه مسیولین از رییس جمهور .رییس قوه قضاییه.رییس مجلس.رهبری .حتی مراجع تقلید گله مندم .از خون شهدایی که به خاطر دفاع از مردم ومملکت در برابر صدام و داعش ریخته شد خجالت بکشید.هر روز تورم هرروز اختلاس .فکر کنم مردم الان راضی هستند که صدامها وداعشها به مملکت حمله می کرد اما با سفره مردم وحداقل نیازهامون این کار رو نمی کردن.الان فقط وقت ضرب العجل وجهادی کار کردن هست. (368597)
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۱۲:۱۶
بازی تمام منطقی باشید (368603)