به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۲۲۱۹۷۴

مقایسه وضعیت با اوج کرونا در اسفند ماه

گروه جامعه: معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت بیماران کرونایی در ایران بدتر از اسفند ۹۸ نشده است، درباره امکانات بیمارستانی شامل تخت‌ و تجهیزات برای پذیرش این بیماران توضیح داد.
مقایسه وضعیت با اوج کرونا در اسفند ماه
قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز چهارشنبه ۱۸ تیر درباره آخرین وضعیت تخت‌های بیمارستانی برای پذیرش بیماران کرونایی گفت: در حال حاضر وضعیت این بیماران بدتر از اسفند ۹۸ نشده و در آن زمان هم توانستیم بیماران مبتلا به کووید -۱۹ را پذیرش و بستری کنیم.وی ادامه داد: البته امیدواریم با اجباری شدن استفاده از ماسک میزان ابتلا به ویروس کرونا در کشور کاهش پیدا کند. استفاده از ماسک قطعا موثر خواهد بود و روند ابتلا و بستری به علت ابتلا به ویروس کرونا را کاهش خواهد داد.

نیازی به راه‌اندازی بیمارستان سیار نیست
معاون وزیر بهداشت درباره احتمال نیاز به راه‌اندازی مجدد بیمارستان‌های سیار اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد که نیازی به راه‌اندازی مجدد بیمارستان‌های سیار باشد. تا زمانی که تخت بیمارستان خالی باشد، مردم از بیمارستان‌های سیار استقبال نمی‌کنند. این بیمارستان‌ها برای زمانی است که تعداد بیماران بسیار زیادتر از ظرفیت تخت‌های موجود بیمارستانی شود و درنتیجه مجبور خواهیم بود بیمارانی را که شرایط بهتری دارند به بیمارستان سیار منتقل و بیماران بدحال را در تخت‌های بیمارستانی بستری کنیم.جان‌بابایی گفت: البته در اسفندماه نیز به میزان محدودی از ظرفیت بیمارستان سیار در رشت استفاده شد و از این ظرفیت در استان قم استفاده چندانی نشد.معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر یک بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در قم راه‌اندازی شده و در حال استفاده هستیم و بیمار پذیرش می‌کند.

 وضعیت تجهیزات پزشکی در استان‌ها
وی درباره نیاز استان‌هایی مثل خوزستان به دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: در یک ماه اخیر حداقل ۳ بار به خوزستان رفتم. بیشترین دستگاه ونتیلاتور به این استان داده شده و اکنون مشکلی از این لحاظ آنجا وجود ندارد.جان‌بابایی گفت: همچنین در روزهای اخیر دستگاه‌های ونتیلاتور و سی‌تی‌اسکن به استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب استان تهران و گلستان ارسال شده است.
برچسب ها: ویروس کرونا