به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۹ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۲۲۲۰۸۷

مشمولان غائب یک‌ساله به دادگاه معرفی می‌شوند

مشمولان غائب یک‌ساله به دادگاه معرفی می‌شوند
گروه جامعه: معاون وظیفه عمومی انتظامی خوزستان گفت: مشمولان دارای بیش از یک سال غیبت علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند.
 
سرهنگ "سید فرشاد موسوی تبار" در تشریح ماده ۵۸ مشمولان خدمت وظیفه عمومی اظهار داشت: مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام برای طی کردن دوره ضرورت احضار می شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند همچنین مشمولانی که معافیت موقت داشته‌اند و پس از انقضای مدت اعتبار، ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی خود را معرفی نکنند، غایب شناخته می‌شوند پس از معرفی یا دستگیری در صورتی که طبق مقررات این قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخیص داده شوند به خدمت اعزام می‌شوند و با آنان به ترتیب زیر رفتار خواهد شد.
وی افزود: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا سه ماه و در زمان جنگ تا ۱۵ روز باشد سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از سه ماه و در زمان جنگ بیش از ۱۵ روز باشد به انجام ۶ ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شوند.
سرهنگ موسوی تبار بیان داشت: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یکسال و در زمان جنگ از ۲ ماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت ذکر شده فراری محسوب خواهند شد و به مراجع صالح قضایی معرفی می‌شوند.
معاون وظیفه عمومی انتظامی خوزستان بیان کرد: مشمولان غایبی که به خدمت اعزام می‌شوند در صورتی که در حین خدمت، حسن اخلاق و رفتار و جدیت در انجام وظیفه از خود نشان دهند یا در عملیات جنگی ابراز شجاعت و فداکاری کنند به طوری که مراتب مورد گواهی فرماندهان و روسای ذیربط باشد برابر ضوابطی که از سوی ستاد کل ابلاغ می شود با تصویب مقام‌های سرلشکری و یا همتراز در سازمان مربوط از انجام اضافه خدمت، یا بخشی از آن معاف خواهند شد.

وی به ماده ۵۸ مکرر (الحاقی) اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آنان اقدام کند و همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و شرکت‌های دولتی و موسسات غیردولتی و خصوصی و بانک‌ها و نیروهای مسلح باید همکاری لازم را در این مورد به‌عمل آورند.
مرجع : برترین‌ها
برچسب ها: خدمت سربازی