به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۲۲۶۱۱۰

کرونا بگیر اما خوش‌هیکل بمان!

کرونا بگیر اما خوش‌هیکل بمان!
گروه جامعه: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اتخاذ شده برای برخی از صنوف و اماکن در پایتخت برای چندمین مرتبه تمدید شده، اما گویا گوش برخی چندان به آن بدهکار نیست و بر خلاف پروتکل‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد. باشگاه‌های بدنسازی یکی از این محل‌هاست که علیرغم تاکید بر تعطیل شدن آنها همچنان به فعالیتشان ادامه می‌دهند. موضوعی که معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از برخورد با آن خبر داده است.
به گزارش ایسنا، پس از اعلام نخستین مرحله از ممنوعیت ها برای فعالیت صنوف در روزهای اول شیوع کرونا در کشور، بسیاری از مردم ممنوعیت‌ها را جدی گرفته و به آن پایبند ماندند. تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه و اماکن این چنینی تعطیل شدند. پاساژها، سینماها و ... هم با ممنوعیت فعالیت روبه رو شده و به حالت تعطیل درآمدند و در این میان عمده باشگاه های بدنسازی و ورزشی نیز تعطیل بودند.
مدتی بعد و با کاهش شمار جانباختگان مبتلا به کرونا در کشور، کم‌کم محدودیت‌ها نیز برای فعالیت صنوف و اماکن برداشته شد و آنها برای مدتی فعالیت خود را به شرط رعایت پروتکل‌ها ادامه دادند، تا اینکه با اوج گیری دوباره کرونا و رکوردزنی‌های پیاپی بار دیگر محدودیت‌ها و ممنوعیت های فعالیت برای برخی از صنوف اعمال شد، البته این‌بار گویا، برخی چندان موضوع را جدی نگرفتند و در این میان یکی از اماکنی که اجازه فعالیت نداشتند، باشگاه‌های بدنسازی بود، اما گویا این بار ورزشکاران هستند که قرار است همچون جمله معروف معتادا نمی‌گیرند، تصور عدم ابتلا به کرونا را داشته باشند.در همین خصوص علیرضا که از ورزشکاران حرفه‌ای رشته پرورش اندام است، می‌گوید:« امکان اینکه در خانه ورزش کنیم وجود نداشت. برای شرکت در مسابقه باید بدنمان آماده می‌شد و به همین دلیل هم مجبور شدم بیایم باشگاه. البته تعداد بچه هایی که باشگاه می‌آیند خیلی کم شده و یک ساعت هایی باشگاه اختصاصی می شود. خیلی از باشگاه ها هم تعطیل کرده‌اند.»او ادامه می‌دهد:« من مجبورم به باشگاه بیایم، البته فکر هم نمیکنم که یک ورزشکار کرونا بگیرد، اگر هم بگیرد بدنش مقاوم است و شکستش می‌دهد.»بهروز هم مانند علیرضا ورزشکار است، اما برخلاف او در این مدت تمرین در خانه و پارک را به حضور در باشگاه ترجیح داده است و می‌گوید:« اکثر باشگاه های بدنسازی در زیرزمین یا محیط های مسقف قرار دارند و تهویه هوای خوبی ندارند. با ماسک و دستکش هم که نمیشود ورزش کرد و اگر هم اینطور باشد، با عرق بدن چه کار باید کرد؟ گفته‌اند امکان انتقال کرونا از طریق ترشحات بدن وجود دارد، پس اگر یک نفر عرق کند و از وسیله ای استفاده کند، اگر ناقل باشد ممکن است دیگران را هم مبتلا کند. به همین دلایل هم باشگاه نرفتم و حتی وقتی گفتند باشگاه ها باز شد هم من یک جلسه رفتم و دیگر ادامه ندادم، در خانه و پارک ورزش می‌کنم. مسابقه که از جان آدم با ارزش تر نیست.»او درباره اینکه آیا ورزشکاران کرونا نمی‌گیرند یا خیر هم اظهار می کند:« اگر ورزشکاران کرونا نمی‌گیرند پس چرا چند نفر از فوتبالیست های کشورمان گرفتند؟ حالا اگر هم نگیرند، ممکن است ناقل باشند و به فردی که بیماری زمینه ای دارد یا مقاومت بدنی اش کمتر است، منتقل کنند. به همین دلیل هم من خیلی موافق نیستم که ورزشکارها کرونا نگیرند.»

پلیس: باشگاه‌های بدنسازی اجازه فعالیت ندارند
سرهنگ نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ درگفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت باشگاه‌ها می‌گوید:« آنچه که ازسوی ستادملی مقابله با کرونا به عنوان مصوبه اعلام می شود، لازم الاجراست و همه باید آن را رعایت کنند. طبق همین دستورالعمل هم فعالیت یک سری باشگاه های ورزشی، ازجمله باشگاه های بدنسازی، ممنوع است و در صورتی که پلیس با موارد تخلف مواجه شود، با آن برخورد می‌کند.»مرادی ادامه می‌دهد: «این پروتکل ها برای حفظ سلامتی مردم است و اصرار پلیس هم در همین خصوص است. البته طرف دیگر هم می‌گوید چندین میلیون اجاره پرداخت می‌کند و نمی‌شود که تعطیل بماند. متوجه سخت بودن شرایط هستیم، اما جان انسان‌ها از همه چیز با اهمیت تر است.»وی از نگارش نامه به وزارت ورزش و جوانان نیز خبر داد و تصریح می کند: «در مورد فعالیت باشگاه های ورزشی در نامه ای به وزارت ورزش و جوانان خواستیم که آنها نیز بر این موضوع نظارت کرده و پروتکل ها بهداشتی و مصوبات را به اطلاع باشگاه ها برسانند.»
برچسب ها: ویروس کرونا