به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۱۹ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۲۳۰۸۷۲

دونالد ترامپ، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد

دونالد ترامپ، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد
گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه به خاطر آنچه تلاش‌های وی برای ایجاد صلح میان امارات و اسراییل خوانده شده، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد.
بر اساس گزارش دیلی میل، دونالد ترامپ تنها چند هفته پس از آنچه تلاش‌های وی برای میانجی گری میان اسرائیل و امارات متحده عربی خوانده شده، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل ۲۰۲۱ شد.  بر این اساس، ترامپ از سوی «Christian Tybring-Gjedde» یکی از اعضای پارلمان نروژ که از ترامپ برای آنچه تلاش‌هایش در جهت حل درگیری‌های جهانی خوانده شده، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد. این عضو پارلمان نروژ در گفتگو با شبکه فاکس‌نیوز گفت: به خاطر شایستگی اش، من فکر می‌کنم او تلاش‌های بسیاری را برای ایجاد صلح میان ملت‌ها بیش از هر نامزد دیگر صلح به انجام رسانده است.

کریستین تیبرینگ که ریاست هیات نروژی در مجمع پارلمانی ناتو را نیز برعهده دارد در توصیه نامه خود به کمیته برگزار کننده مراسم اعطای جوایز نوبل به صورت ویژه به «نقش کلیدی» ایالات متحده در عادی سازی روابط میان اسرائیل و امارات عربی متحده اشاره کرده و تلاش‌های دونالد ترامپ و همکارانش را در این خصوص مورد تقدیر قرار داده است. وی در این خصوص تاکید می‌کند: «درحالی که امید می‌رود دیگر کشورهای منطقه نیز مسیر حرکت امارات عربی متحده را دنبال کنند، باید گفت که این توافق نامه می تواند شرایط را به کلی تغییر دهد و خاورمیانه را به منطقه همکاری و رفاه تبدیل کند.» اشاره این نماینده راستگرا به تغییر در خاورمیانه در واقع روندی است که با توافق همکاری و عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل آغاز شده است. این روند آنگونه که تحلیلگران می‌گویند در آینده‌ای نزدیک توسط دیگر کشورهای منطقه از جمله بحرین و نیز کشور آفریقایی سودان،‌ البته پس از تحویل قدرت از سوی دولت انتقالی به نمایندگان مردم دنبال خواهد شد. میانجی‌گری ایالات متحده برای حل اختلافات میان صربستان و کوزوو که با اعلام انتقال سفارت صربستان از تل آویو به بیت المقدس همراه شد،‌ از جمله دیگر تلاش‌هایی است که برخی هوداران دونالد ترامپ از آن برای توجیه تلاش‌های صلح‌طلبانه او استفاده می‌کنند.
برچسب ها: دونالد ترامپ