به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۱ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۲۳۲۸۵۱

موزه ای از اسناد و اشیای تاریخی آبفای اصفهان راه اندازی شد

گروه جامعه: سرپرست گنجیه و مرکز اسناد آبفای استان اصفهان از راه اندازی موزه ای از اسناد و اشیای تاریخی آب و فاضلاب در اصفهان خبر داد.
به گزارش بهار ، مهرداد خورسندی در این ارتباط اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نخستین شرکتی به شمار می رود که از سال 1345 به طور همزمان کار استحصال، انتقال و توزیع آب آشامیدنی و همچنین جمع آوری، انتقال، تصفیه و دفع فاضلاب را با عنوان سازمان آب و فاضلاب اصفهان آغاز کرد.
وی بیان کرد: سابقه بیش از نیم قرن خدمت رسانی به شهروندان و لزوم جمع آوری، حفظ و نمایش آثار و مستندات نخستین شرکت آب و فاضلاب کشور، ضرورت راه اندازی این دفتر را نشان می دهد.
خورسندی ادامه داد: طی سال های اخیر تلاش بسیاری برای جمع آوری و نگهداری صحیح انواع تجهیزات شده است. این تجهیزات شامل وسایل و ابزاری می شود که به وسیله آنها مردم تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب در استان اصفهان قرار گرفتند.

وی گفت:  هدف از راه اندازی دفتر گنجینه و مرکز اسناد آبفای استان اصفهان جمع آوری اسناد، مکاتبات، عکس ها، اشیا و تجهیزات مرتبط با تاریخ صنعت آب و فاضلاب و نمایش آن ها در قالب یک موزه تاریخی برای عموم شهروندان است.
خرسندی اضافه کرد: دفتر گنجینه و مرکز اسناد آبفای استان اصفهان در ساختمان شماره دو شرکت واقع در میدان جهاد و در ضلع غربی عمارت تاریخی صارمیه واقع شده است. همچنین علاقه مندان می توانند از این پس با شماره تلفن های 32363066 و 32364061 داخلی 272  تماس گرفته و طرح ها و پیشنهادهای خود را با گنجینه و مرکز اسناد آبفای استان اصفهان در میان گذارند