به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۱ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۲۳۲۹۳۸
حسن یهشتی‌پور: شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات بالاست

بایدن چیزی برای عرضه ندارد؛ دلتان را به او ‌خوش نکنید

بایدن چیزی برای عرضه ندارد؛ دلتان را به او ‌خوش نکنید
گروه سیاسی: یک کارشناس امور بین‌الملل گفت: جو بایدن چیزی برای عرضه ندارد و فقط نشان دادن ناکامی‌‌‌های ترامپ شانس یا فرصت دیده‌شدن اوست.
 
 «حسن بهشتی‌پور» در گفت‌وگو با روزنامه «صبح‌نو» عنوان کرد: موضوعی که این روزها در کشور دنبال می‌‌شود این است که اگر آقای بایدن پیروز انتخابات ریاست‌‌جمهوری آمریکا شود، به نفع دولت و کشور است. نگاه من این است که به جای اینکه از پیروزی بایدن یا ترامپ درانتخابات جاری آمریکا سخن بگوییم باید در داخل کشور برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم. بالاخره یا بایدن می‌‌آید یا ترامپ و بهتر است برای هر کدام برنامه‌ریزی و طرح خاص خودشان را داشته باشیم. به هر حال یکی برنده می‌‌شود؛ هرچند نباید بنشینیم و به این انتخابات بی‌تفاوت باشیم اما باید سناریو و برنامه‌ریزی مشخصی برای هر دو نفر داشته باشیم. وی با اشاره به اینکه تحولات منطقه از موضوعاتی است که بایدن نسبت به آنها واکنش نشان می‌‌دهد، افزود: اگر هم بایدن پیروز انتخابات آمریکا شود، حتما مشکل خواهیم داشت چراکه موضوعاتی مثل تحولات منطقه غرب آسیا نمی‌گذارد که کاخ سفید از استعمارگری خودش دست بردارد. شاید نسبت به موضوع برجام آقای بایدن کوتاه بیاید و صحبت‌‌هایی در این‌باره هم کرده است اما در زمینه‌‌‌های دیگر با ایران مشکل دارد. ما به عنوان یک کشور مستقل باید دارای یک برنامه‌ریزی از قبل باشیم. این یک واقعیت است که باید در قالب مذاکرات یا لشکرکشی و حتی جنگ سایبری و الکترونیک یا مذاکرات احتمالی برنامه لازم را داشته باشیم.این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: روش صحیح این است که هرکس که رییس‌جمهور شد ابزار تحریم را از دست آمریکا بگیریم؛ چه بایدن باشد یا ترامپ. ما باید تلاش‌مان بر این باشد تا سلاح ترامپ را از دست کاخ سفید بگیریم. شاید رییس‌جمهوری‌‌‌های آمریکا در روش اجرا با یکدیگر متفاوت باشند اما همه آنها نظام سلطه و استثمارگری را دنبال می‌‌کنند.
 
اشتباه دولت
وی با اشاره به نگاه نزدیک دولت روحانی به بایدن، گفت: دولت آقای روحانی اگر به امید پیروزی آقای بایدن است تا شاید اصلاح‌طلبان بتوانند با باز‌شدن در‌‌‌های مذاکره و دیگر موضوعات در مسائل سیاسی و انتخابات آتی کشور عرض اندام کنند، سخت در اشتباه هستند. دولت اصلاحات برای چنین نگاهی شانسی ندارد. اگر بایدن هم به کاخ سفید راه یابد، به این منظور نیست که اصلاح‌طلبان در انتخابات خرداد ایران پیروز می‌‌شوند. باید به این موضوع هم فکر کرد که 10 ماه دیگر تا انتخابات آتی ریاست‌‌جمهوری کشورمان باقی مانده است؛ آیا فضای کشور به گونه‌‌ای خواهد شد که یکی از این اصلاح‌طلبان رییس‌جمهور شود؟ یقینا خیر. استدلال این را هم می‌‌توان در تاییدیه‌‌‌های شورای نگهبان دید که باید آنها را تایید کند؛ تصور اینکه اگر بایدن هم پیروز شود، آیا اصلاح‌طلبان شانسی برای کاندیداتوری ریاست‌‌جمهوری دارند؟ افزون بر این، مردمی که این همه کم‌کاری از اصلاح‌طلبان در دولت و مجلس قبلی دیده‌اند، آیا فرصت پیروزی یا شانس دوباره حضور در پاستور را به اصلاح‌طلبان می‌‌دهند.
کارشناس مسائل بین‌الملل یادآور شد: در انتخابات آمریکا شواهد نشان می‌‌دهد که آقای بایدن در نظرسنجی‌ها و میزان جذب سرمایه‌‌‌های اقتصادی شانس بیشتری دارد چون نظام سرمایه‌سالار است و احتمال پیروزی بایدن وجود دارد اما با همین شرایط دیدیم که خانم کلینتون در دوره قبلی با وجود پیشتازی نسبت به ترامپ نتوانست پیروز نهایی شود چرا که کارت الکترال طوری بود که آقای ترامپ پیروز نهایی شد. به طور حتم نمی‌شود گفت که بایدن برنده است یا ترامپ، چرا که شرایط آمریکا هر روز در حال تحول است. یقینا اگر کرونا و شرایط بی‌مدیریتی ترامپ و تظاهرات ضد‌نژادپرستی سیاه‌پوستان نبود، حتما بایدن هم در موقعیتی نبود که شانسی برای رییس‌جمهورشدن داشته باشد؛ شانسی که ترامپ آورده این است که در مقابلش کسی هست که امیدی به ناکامی‌‌‌های ترامپ دارد و فقط به بیان مشکلات می‌‌پردازد؛ خود بایدن چیزی برای عرضه ندارد و فقط نشان دادن ناکامی‌‌‌های ترامپ شانس یا فرصت دیده‌شدن اوست.
 

.
Norway
۱۳۹۹/۰۷/۰۱ ۱۸:۲۳
اگر اصلاح طلبان فکر کرده اند که با امدن بایدن میتوانند برنده انتخابات شوند سخت در اشتپاه هستند ، دیگر نمیتوانند مردم را گول بزنند چون هیچ تفاوتی با رقیبشان ندارند و چهره واقعیشان برای مردم دیگر رو شده و معلوم شد که اونها وقتش برسد حاظرند هر بلایی سر مردم بیاورند . رفتار چند سال گذشته اصلاح طلبان معلوم کرد اونها چه موجودات خطرناک و فریبکاری هستند ! (369374)
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۰۱ ۲۱:۳۱
گفتن اینکه بایدن و ترامپ هر دو یکی اند و فقط پالانش عوض میشه
مانند خواندن یاسین در گوش جماعی است که چند قرن ست فقط چشم به غرب و بیرون دوخته اند !
کلینتون و بوش و اوباما و ... همه سر و ته یک کرباسند و هیچ خیری از ایشان نمی رسد!
شر مرسان !
افرادی هم که چشم به آنها دارند اولا خائن هستند دوما احمق ! (369376)
Amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۰۰:۰۹
این مطلب خطاب به برخی از دوستان شماست که شده‌اند عضو ستاد انتخاباتی بایدن در داخل ایران!!! (369377)