به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۲۳۳۰۳

پسر مرسی: نمي​گذارند پدرم را ببينم

گروه بين​الملل: پسر محمد مرسی اعلام کرد که به رغم در اختیار داشتن مجوز قانونی برای ملاقات با پدرش، مقامات جدید مصر وی را از ملاقات با مرسی ممنوع کرده‌اند.
پسر مرسی: نمي​گذارند پدرم را ببينم
به گزارش پایگاه خبری پانوراما، اسامه محمد مرسی، پسر محمدمرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی "فیس‌بوک" نوشت: با وجود اینکه من به عنوان یک وکیل مجوز قانونی برای ملاقات با پدرم را دارم، "کودتاچیان" بدون هیچ سند و مدرک قانونی مرا از دیدار با وی ممنوع کردند. وی افزود: با وجود چنین اقداماتی از سوی نظام "کودتاچی" مصر این گمان می‌رود که محمد مرسی در مکانی نامعلوم به سر می‌برد و در زندان "برج العرب" نیست. اسامه مرسی همچنین در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه با اشاره به نگرانی زیاد نسبت به سلامتی پدرش گفت: در حال حاضر تدابیری جهت ممانعت از ادامه چنین اقدامات "غیرقانونی"، در حال انجام است.

وی مقامات کنونی مصر را مسئول امنیت و سلامت پدرش دانست و گفت: آنچه در حال حاضر شاهد آنیم، تنها ادامه حبس اجباری پدرم در بازداشتگاه است. اسامه مرسی همچنین محاکمه محمد مرسی را در چهارم نوامبر گذشته "محاکمه‌ای باطل" دانست. اسامه مرسی سه شنبه گذشته گفت: با وجود اینکه قانون مصر اجازه چهاربار ملاقات را در هر ماه به خانواده بازداشتی‌ها می‌دهد، اما من و برادرم عبدالله از ملاقات با پدرم بدون هیچ دلیل قانونی ممنوع شدیم. از زمان انتشار پیام اخیر محمد مرسی به ملت مصر، این دومین باری است که خانواده مرسی از ملاقات با وی محروم می‌شوند. یک هیات قانونی دفاع از متهمان رخدادهای کاخ ریاست جمهوری "الاتحادیه" در 12 نوامبر گذشته با محمد مرسی دیدار کرده و پیام وی را مبنی بر ثبات و پایداری‌اش و به رسمیت نشناختن "کودتا" به ملت مصر رساندند.  دادگاه کیفری قاهره در چهارم ماه نوامبر جلسه محاکمه محمد مرسی و 14متهم دیگر را به هشتم ژانویه آتی موکول کرد.