به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۲۳۴۹۲
فرانسه، فرضیه مسمومیت یاسرعرفات را رد کرد

ناخرسندي سهی‌عرفات از گزارش فرانسه

گروه بين الملل: کارشناسان فرانسوی مسئول بررسی دلایل مرگ یاسر عرفات، فرضیه مسمومیت وی را بعید دانستند. این در حالی است که رئیس کمیته فلسطینی مسئول در خصوص پرونده عرفات متعهد شده به زودی فهرست عاملان مرگ عرفات را ارائه دهد.
ناخرسندي سهی‌عرفات از گزارش فرانسه
کارشناسان فرانسوی مسئول انجام تحقیقات درباره جزئیات و دلایل مرگ یاسر عرفات، رهبر فقید تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کردند که فرضیه مسمومیت عرفات بعید است و وی به خاطر خونریزی مغزی و مشکل گوارشی فوت شده است. در گزارش کارشناسان فرانسوی آمده که ماده سمی پولونیوم دلیل مرگ عرفات نبوده است. این درحالی است که پیش‌تر گزارش کارشناسان سوئیسی و روسی حاکی از کشف مقادیری از ماده سمی پولونیوم 210 در جسد عرفات بود. توفیق الطیراوی، رئیس کمیته فلسطینی مسئول بررسی مرگ یاسر عرفات نیز گفت که به زودی مسئولان مرگ رهبر فقید تشکیلات خودگردان فلسطین را مشخص خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه تحقیق فلسطینی در شرف پایان یافتن است، وعده داد که کنفرانس مطبوعاتی بعدی وی آخرین کنفرانس در این باره خواهد بود و عاملان مرگ یاسر عرفات را اعلام خواهد کرد.

در همین راستا، ناصره القدوة، خواهرزاده یاسر عرفات، اعلام کرد که به صحت گزارش فرانسوی درباره مرگ عرفات تردید دارد. وی عنوان داشت: تاکنون از محتوای گزارش فرانسوی مطلع نشده‌ایم، اما هرگونه اطلاعات جدیدی در خصوص مرگ یاسر عرفات به ویژه از سوی کارشناسان فرانسوی، باید با گزارش پزشکی اولیه‌ای که در سال 2004 از بیمارستان صادر شد، هماهنگ باشد. همچنین فرانسوا بوشو، مدیر مرکز فیزیک رادیواکتیو در لوزان اعلام کرد که در جدی بودن گزارش فرانسوی تردید دارد چرا که کارشناسانی که برای بررسی این مساله در رام‌الله حضور دارند. کارشناسان مواد سمی و پزشکی قانونی هستند و هیچ کدام از آنها کارشناس مواد رادیواکتیو نیست. سهی عرفات، بیوه یاسر عرفات نیز از تناقضات میان گزارش‌های کارشناسان سوئیسی و فرانسوی ابراز ناخرسندی کرد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه اسراييل اعلام کرد که گزارش فرانسوی، مسئولان این رژیم را غافلگیر نکرده است. در همین حال خبرگزاری فلسطینی معا با تکذیب گفته‌های الطیراوی اعلام کرد که هیچگونه اظهاراتی در خصوص کشف عاملان ترور یاسر عرافت دریافت نکرده است و تحقیق همچنان ادامه دارد و اگر مسئولان تحقیق به نتایج قابل اعتمادی رسیدند، اسامی عالمان مرگ عرفات را اعلام خواهند کرد.
مرجع : ايسنا