به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۲:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۲۳۵۰۶۵

قیمت بستنی ۲۰ تا ۵۰ درصد گران شد

قیمت بستنی ۲۰ تا ۵۰ درصد گران شد
گروه اقتصادی: یک‌ ماه است اخبار افزایش قیمت بستنی به گوش می‌رسد. خبرهایی که واکنش‌های متفاوتی را به‌دنبال داشته و در آخرین مورد، باعث شد یکی از برندهای مطرح بعد از اعتراضات شدید به افزایش هزار تومانی یکی از تولیدات پرطرفدارش، قیمت آن را دوباره به همان نرخ سابق بازگرداند. اما نگاهی به یخچال‌های سوپرمارکت‌ها نشان می‌دهد شایعات شنیده شده بی‌اساس نبوده است.  براساس گفته‌های فروشندگان، قیمت انواع بستنی در یک‌ ماه اخیر بین ۲۰تا۵۰درصد افزایش یافته و این افزایش قیمت در محصولات برند میهن بیشتر از دیگر شرکت‌ها اعمال شده است.گفته می‌شود انواع بستنی‌های این شرکت در طول یک‌ماه اخیر دست‌کم هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند و به‌طور مثال بستنی حصیری(نانی) از ۳هزار تومان به ۴هزار تومان رسیده و زمزمه‌هایی درباره ۴هزار تومانی شدن بستنی‌های قیفی میهن هم به گوش می‌رسد که هم‌اکنون ۳هزار تومان قیمت دارند. قیمت کیم - بستنی پرطرفدار بزرگسال‌ها و نوستالژی‌بازان- هم در کمال ناباوری به ۳هزار تومان رسیده درحالی‌که همین بستنی تا یک سال پیش ۵۰۰تومان قیمت داشت.مگنوم که یکی از معروف‌ترین بستنی‌های برند میهن است از ابتدای امسال ۱۰۰درصد افزایش قیمت داشته و از ۵هزار تومان ابتدا به ۸و در نهایت به ۱۰هزار تومان رسیده و بستنی سالار هم هم‌اکنون ۸هزار تومان است که طبق گفته‌های فروشندگان در خریدهای جدید ۱۰هزار تومان می‌شود.نیمه‌های شهریورماه علاوه بر گرانی بستنی یک موضوع دیگر هم در این حوزه خبرساز شد و آن کمیاب شدن بستنی عروسکی بود که در آن زمان کمبودش به کمبود و گرانی کره نسبت داده شد. البته صحبت از مشکلات فنی در خط تولید این بستنی هم مطرح بود که با توجه به اینکه این مدل بستنی توسط برندهای مختلف تولید می‌شود و امکان اختلال یکباره و همزمان در خط تولید همه شرکت‌ها کمی دور از ذهن است، باید همان موضوع کره را به‌عنوان عامل نوسان عرضه بستنی عروسکی پذیرفت. اما هرچه بود این مشکل هم‌اکنون وجود ندارد و این نوع بستنی فعلا با قیمت ۲هزار تومان عرضه می‌شود. برندهای معروف دیگر ازجمله کاله هم در این مدت قیمت محصولاتشان را افزایش داده‌اند. بستنی یک لیتری تولیدی شرکت کاله را در سوپرمارکت‌ها با قیمت‌های متفاوت ۱۵هزار تومان و ۲۰هزار تومان می‌توان مشاهده کرد درحالی‌که هیچ تفاوتی باهم ندارند جز در تاریخ تولید و این نشان می‌دهد بستنی‌های یک لیتری ۱۵هزار تومانی روزهای آخر حضور در سوپرمارکت‌ها را می‌گذرانند.
مرجع : روزنامه همشهری