به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ساعت ۰۰:۴۶
کد مطلب : ۲۳۵۹۶
«حسان اللقیس» کیست؟

يك گروه ترور فرمانده‌حزب‌الله را برعهده گرفت

گروه بين‌الملل: یک گروه افراطی در لبنان موسوم به "گردان انصار الامه الاسلامیه" مرتبط با گروههای تروریستی در سوریه با صدور بیانیه ای مسئولیت ترور یکی از فرماندهان حزب الله لبنان را برعهده گرفت.
يك گروه ترور فرمانده‌حزب‌الله را برعهده گرفت
یک گروه افراطی موسوم به "گردان انصار الامه الاسلامیه" با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن برای پایگاه لبنانی النشره ارسال شده، مسئولیت ترور "حسان هولو اللقیس" فرمانده حزب الله لبنان را برعهده گرفت. این گروه تروریستی در بیانیه خود از واژه غزوه (جنگهای زمان پیامبر گرامی اسلام) استفاده کرده و مسئولیت این اقدام تروریستی را پذیرفته است. این در حالی است که ساعتی پیش گروهی موسوم به "احرار السنه بعلبک" با انتشار بیانیه ای در شبکه های اجتماعی مسئولیت این ترور را پذیرفته بود.

به گزارش پایگاه خبری «المنار»، ساعت 24 دیشب «حسان هولو اللقیس» از رهبران جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان در حال بازگشت به خانه و در مقابل منزلش در «السان تیریز- الحدث» واقع در جنوب بیروت ترور شد. در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: برادر و فرمانده شهید حسان اللقیس، جوانی و تمام عمر خود تا آخرین لحظه زندگیش در راه مقاومت شریف صرف کرد و همواره مجاهد، رهبر، صاحب ابتکار عمل و فداکار و عاشق شهادت بود و پدر یکی از شهیدان جنگ تموز 2006 به شمار می‌رفت.

در این بیانیه آمده است: دشمن اسرائیلی متهم مستقیم و اصلی این حمله تروریستی است زیرا بارها به دنبال به شهادت رساندن برادر شهید ما در مناطق مختلف بوده است و همواره این تلاش‌ها ناکام می‌ماند تا اینکه شب گذشته این ترور محقق شد. در ادامه این بیانیه آمده است: این دشمن باید مسئولیت کامل این حمله تروریستی را بر عهده بگیرد و تمامی پیامدها و تبعات آن را بپذیرد.

«حسان اللقیس» کیست؟

فرمانده ترور شده حزب‌الله لبنان که پسر خود را در جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان از دست داده بود، از مقامات نزدیک به «سید‌حسن نصرالله» بود. به گزارش فارس، برخی منابع اعلام می‌کنند که «حسان اللقیس» از فرماندهان حزب‌الله لبنان که ساعت 24 شب گذشته به وقت لبنان ترور شد، از مقامات نزدیک به «سید حسن نصرالله» دبیرکل این جنبش مقاومت بوده است و مسئول حزب‌الله در همان منطقه محل سکونتش یعنی «السان تیریز- الحدث» به شمار می‌رفت.

گفته می‌شود که اللقیس در بخش فنآوری و ارتباطات از راه دور حزب‌الله فعالیت داشت و نقش مهمی در تعمیر سیستم ارتباطات راه دور حزب‌الله پس از آسیب های وارده از سوی اسرائیل در طول جنگ 33 روزه، ایفا می‌کرد. اما روزنامه «هاآرتص» ادعا کرد که این فرمانده حزب‌الله رئیس بخش فنآوری و تسلیحات حزب‌الله بوده است. پایگاه خبری «الجدید»، نوشت که اللقیس به ضرب گلوله‌هایی که از فاصله نزدیک شلیک شده با 5 تیر در سر و گردنش به شهادت رسیده است. برخی منابع اعلام کرده‌اند که وی به ضرب 4 گلوله که به سوی کتف و سرش شلیک شده، کشته شده است.