به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ساعت ۰۲:۱۱
کد مطلب : ۲۳۵۹۸
63‌درصد آمریکایی‌ها موافق تفاهم ژنو هستند

تازه‌ترين‌نتایج‌نظرسنجی‌ها در آمريكا درباره ايران

گروه بین الملل: جیم لوب روزنامه نگار آمریکایی گفت که نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثریت پاسخ دهندگان موافق توافق هسته‌ای ژنو هستند و از کنگره می‌خواهند که درعین کنترل دقیق پایبندی ایران به توافق، امکان دستیابی به توافق دائمی را از بین نبرد.
تازه‌ترين‌نتایج‌نظرسنجی‌ها در آمريكا درباره ايران
لوب در تازه‌ترین یادداشت خود در پایگاه خبری تحلیلی لوبلاگ نوشت: نتایج نظرسنجی جدیدی که توسط موسسه تحقیقاتی هارت با بیش از چند دهه تجربه در خصوص گرایش‌های سیاست خارجی و سیاست کنگره آمریکا، از رای‌دهندگان آمریکایی درباره توافق هسته‌ای ژنو با ایران انجام شده است چند نکته را به وضوح نشان می‌دهد:

1- بین 37 تا 57 درصد از پاسخ دهندگانی که به گفته خودشان اندکی درباره توافق ژنو شنیده بودند، با آن موافق بودند. این نتیجه به نتایج نظرسنجی‌های انجام شده توسط شبکه سی ان ان و واشنگتن پست که ماه گذشته انجام شد، نزدیک است. وقتی به آنها درباره مبانی اولیه توافق اطلاع داده شد، درصد موافقان افزایش یافت و به 63 درصد رسید. گفتنی است این حمایت مرزهای حزبی و ایدئولوژی را هم پشت سر گذاشته است به طوری که 45 درصد از موافقان خودشان را جمهوری‌خواه، 47 درصد محافظه‌کار و 48 درصد طرفدار پروپا قرص اسراییل معرفی کرده‌اند.

2- پاسخ دهندگان از کنگره خواسته‌اند پایبندی به توافق را کنترل کند، اما آن را تخریب یا متوقف نکند یا در هر صورت، مذاکره برای دستیابی به توافق دائمی را به خطر نیاندازد. امید آن می‌رود که سناتور منندز و شومر دمکرات‌هایی که به نظر می‌رسد بیش از سایرین به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران علاقه دارند، این پیام را دریابند. بیش از دوسوم کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، چنین دیدگاهی دارند و فقط 21 درصد از آنها معتقدند که کنگره باید برای وضع تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران اقدام کند حتی اگر چنین اقدامی، توافق با ایران را از بین ببرد یا مذاکره برای دستیابی به توافق دائمی را به خطر بیندازد.

3- شرکت کنندگان در نظرسنجی از قانون‌گذارانی که از حمله نظامی برای تخریب تاسیسات هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند و یا با مذاکره با ایران مخالف‌اند، چندان پشتیبانی نخواهند کرد. اندکی بیش از یک چهارم از افراد حاضر در این نظرسنجی، گفته‌اند که عقیده این دسته از نمایندگان، مطلوب و مورد حمایت آنهاست و در حدود 2 برابر این عده گفته‌اند که اتخاذ چنین موضعی از سوی نمایندگان، مطلوب آنها نیست.

4- عقیده کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند درباره وضع تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه ایران نیز تقریبا شبیه به عقیده آنها در مورد سوال قبلی بود. وقتی از افراد پرسیده شد که اگر نمایندگان آنها خواهان اعمال تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه ایران باشند، چه واکنشی نشان خواهند داد، 31 درصد گفتند که از این موضع استقبال می‌کنند، 46 درصد گفتند که این اقدام مطلوب آنها نیست و بیش از نیمی از آنها گفتند که این کار اقدام بسیار نامطلوبی است.

بین 26 تا 48 درصد از پاسخ دهندگانی که طرفدار جمهوری خواهان بودند گفتند که اگر نمایندگان آنها خواهان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران باشند، از آنها حمایت می‌کنند. اما بین 16 تا 64 درصد از طرفداران دمکرات‌ها و 28 تا 49 درصد از کسانی که خود را مستقل معرفی می‌کردند، وضع تحریم‌های بیشتر را مطلوب نمی‌دانستند.

5 - اکثریت قابل توجهی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی (70 درصد) مخالف حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بودند، 50 درصد از پاسخ‌دهندگان؛ به شدت مخالف بودند و فقط در حدود 22 درصد با این کار موافق بودند. به نوشته این پایگاه خبری تحلیلی، نظرسنجی مذکور از 26 نوامبر( پنجم آذر) تا اول دسامبر(دهم آذر)، انجام گرفته است.

موسسه تحقیقاتی «هارت» که یکی از معتبرترین موسسات تحقیقاتی در آمریکا می‌باشد در این نظرسنجی تلفنی نظر 800 نفر را درباره توافق هسته‌ای ژنو جویا شده است که اظهار کرده‌اند قطعا یا به احتمال قوی در انتخابات بعدی آمریکا شرکت می‌کنند. 41 درصد شرکت‌کنندگان خود را هوادار حزب دمکرات و 35 درصد طرفدار جمهوری خواهان معرفی کرده‌اند.
مرجع : ایرنا

۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۰۶:۴۲
از عدد63% متنفرم (182608)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۳۰
منم ، ياد شعار معروف ٦٣٪ افتادم.
نمي شد حالا ي زرصد ديگه اي بود !!!!!!! از يك تا صد بايد دقيقا ٦٣٪ باشه آخهههه!!؟؟؟؟؟؟ (182738)
شیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۰۷:۵۵
توافق ژنو باشکست روبه رو میشود. (182614)
مراد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۱۱
جنابعالي خواهر نوستراداموس نيستين؟؟؟ (182716)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۱۵
منم همین احتمال رو میدم
غرب میخواست در بین مردم وجهه صلح طلب از خودش نشان بده
با این کار موفق شدند// چند ماه بعد هم بهونه میاره که ایران پنهان کاری میکنه
یا بهونه های دیگه فراوان ازشون دیده شده
اسرائیل مطمئنا اط این توافق راضی نیست // اسرائیل فقط با حمله راضی میشه
البته ما از مذاکره کنندگان راضی هستیم
اونها سعی خودشون رو کردن و حداقل باعث شدند دیگه همه کشورها با آمریکا هم نظر نباشند و نشون بدهند ایران به دنبال صلاح هسته ای نیست (182722)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۱۶
واسه اونها چه فرقی میکنه
مگه ما اونها رو تحریم کرده بودیم ؟؟ (182723)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۳۱
بيشين بينيم با !!
شدي اون كارتونه كه هي مي گفت من مي دونم من مي دونم !! (182739)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۴۲
اگر افراطیون جلوشون گرفته بشه دلیلی برای شکست وجود نداره (182744)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۰:۱۰
برای اینکه بعد از 4 سال مثه دار و دسته شیخ اصلاحات جیم بزنن اونور (182645)
سینانسی
United States
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۱:۲۶
من دلم روشنه...
ایشالله این یک دستاورد بزرگ برای دولت تدبیر و امید و یک دست آورد بین المللی برای حزب دموکرات باشه...
که باعث تداوم این دو دولت در دولتهای آتی بشه....
خدایا این اصولگرا و جمهوری خواه هارو هیچوقت بهشون قدرت نده که دهن ما این وسط سرویس میشه!!! (182687)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۳:۴۵
آسوشیتدپرس و رسانه های دیگری مثل لوموند قبلاً مطلبی را گزارش کرده بودند که ایران و آمریکا از مدتها قبل یعنی از یک سال قبل و در دوران احمدی نژاد!دیدارهای مخفیانه ای در کشورهایی مثل عمان داشته اند و ثمره آن نیز توافقنامه ژنو شد!پس این گونه فکر کردن که حسن روحانی و ظریف آمدند و همه کارها درست شد،چندان صحیح نمی باشد.ظریف فقط توافقنامه ای که از مدتها قبل آمده شده بود را امضا کرد.
درسته که این توافقنامه برای مردم خوب بود ولی متأسفانه افراطیون داخلی هم از بزرگترین مخمصه ای که گرفتار آمده بودند نجات پیدا کردند. (182781)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۴:۰۰
آقا امین شما که خیلی از توافق ژنو ناراحت هستید می تونید سایت رجانیوز نظر بدید آقای افراطی.هر وقت مدرک موثق پیدا کردید بعد افشا کنید والسلام. (182782)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۴:۵۳
منظور شما از مدرک موثق گزارش دیدارهای مخفیانه ایران و آمریکا هست؟اگر منظور شما این است می توانید این مطلب را بخوانید.
http://puyesh.net/fa/news/6163/%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%A7%D8%B4%D9%86%DA%AF%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%A7%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D8%B4%D8%BA%D9%88%D9%84-%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%AF
. . . (182808)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۴:۳۳
به نظر تو اقایی که ادعات زیاد ولی دیدت خیلی سطحیه اگر محمود یه مثقال تمایل داشت رابطه با غرب رو خوب کنه میرفت منکر هولوکاست بشه ؟ بگه امریکا خودش 11 سپتامبرو ایجاد کرد ، بگه اونقدر قطعنامه بدید که بشه هفت هزار نا ، تو سازمان ملل خواستار نابودی یه کشور عضو سازمان ملل بشه و اینقدر ایرانو در دنیا منزوی کنه که کشورکهای چند صد هزار نفری هم برامون دم در بیارن ؟ احمدی نژاد یه اهداف دیگه ای داشت که بعدا معلوم میشه و باورش برا خیلیا هنوز سخته (182796)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۱:۴۵
خدا را شکر که مشکلات حل شد ! (182698)
سعید آریاییان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۴:۴۸
اگه منطقی و با فکر باشیم از رابطه با هیچ کشوری ضرر نمی کنیم
چون با تحلیل و بررسی جلوی باج دهی و قرارداد های یکطرفه گرفته میشه
و فقط تصمیمات با سود دوطرفه گرفته میشه (182805)