به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۵ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۲۳۷۱۵
بهانه پله برای رد درخواست رئیس‌جمهور برزیل

پراندلي: سيدبندي جام‌جهاني مسخره است

گروه ورزشي: سرمربي تيم ملي ايتاليا، فدراسيون جهاني فوتبال را به خاطر شيوه تقسيم‌بندي تيم‌هاي دنيا در گلدان‌هاي قرعه‌کشي جام جهاني مورد انتقاد قرار دارد.
پراندلي: سيدبندي جام‌جهاني مسخره است
چزاره پراندلي سازوکار فيفا براي قرعه‌‌کشي مرحله گروهي جام جهاني 2014 را زير سوال برد. ملاک فيفا براي سيدبندي تيم‌ها (قراردادن تيم‌هاي در گلدان‌ها) رده‌اي است که آنها در رنکينگ ماه اکتبر سال قبل از برگزاري جام جهاني 2014 داشته‌اند. اين شيوه قرعه‌کشي سبب شده است که تيم‌هايي مانند برزيل،‌ سوئيس که در حال حاضر در رده‌بندي فيفا پايين‌تر از ايتاليا قرار دارند و حتي تيم‌‌هايي مانند پرتغال که برخلاف آتزوري به زحمت و از مرحله‌ پلي‌آف به جام جهاني رسيده‌اند در گلدان يک قرار بگيرند. اين در حالي است که ايتاليا که به همراه هلند اولين صعودکنندگان اروپايي به جام جهاني بوده‌اند جزو 8 تيم سيد اولي محسوب نشده‌اند.

پراندلي با مسخره توصيف کردن اين سازوکار به روزنامه گاتزتا دلو‌اسپورت گفت: من مي‌گويم که فيفا بايد براي آينده در قوانين خود براي قرعه‌کشي تجديدنظر کند. همه مي‌توانند تشخيص دهند که شيوه کنوني قرعه‌کشي مشکل دارد. آيا ملاک رده‌بندي فيفا است؟ مشکلي نيست. ما الان تيم هفتم جهان هستيم و در 2 سال و نيم گذشته هم جزو 7 تيم برتر دنيا بوده‌ايم. وي افزود: فيفا فقط به رنکينگ ماه اکتبر نگاه مي‌کند که اين مسخره است. اين شيوه قرعه‌کشي، شرايط عجيب و غريبي را به وجود مي‌آورد. تيم ملي ايتاليا يکي از 9 تيم اروپايي گلدان 4 قرعه‌کشي جام جهاني است.

از سوي ديگر، اسطوره فوتبال برزیل دعوت رئیس جمهور این کشور برای شرکت در مراسم قرعه کشی جام جهانی را رد کرد. پله، اسطوره فوتبال برزیل با بهانه‌ای عجیب از قرار گرفتن در میان افرادی که قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی را انجام می‌دهند، شانه خالی کرد. پله در پاسخ به دعوت دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل برای حضور در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی گفته است: نمی‌توانم مسئولیت اینکه گوی درآورده شده توسط من قرعه دشواری را برای سلسائو رقم بزند را بپذیرم. او این دعوت رئیس جمهور برزیل را در دیداری که در سائوپائولو انجام شده با این بهانه رد کرده و گفته که نمی‌خواهد با دستان او برزیل در گروه دشواری قرار بگیرد. بعد از این اتفاق پله در پاسخ افرادی که او را بدشگون نامیده‌اند به شوخی پاسخ داد: بله حق باشماست، چراکه من 5 بار در جام جهانی شرکت کرده و بیش از هزار گل در زندگی حرفه‌ای من ثبت شده است. در این گفت‌وگو که توسط خبرگزاری آلمانی DPA منتشر شده به اینکه پله در مراسم هم غایب خواهد بود اشاره نشده است اما با توجه به اینکه نام وی در صدر میهمانان برنامه قرعه‌کشی قرار دارد به احتمال زیاد او تنها از اینکه در میان کسانی که گوی‌ها را در می‌آورند شانه خالی کرده است.
مرجع : تسنیم

۱۳۹۲/۰۹/۱۵ ۱۸:۰۰
راس میگه فیفا میخواد به هر نحوی شده بازی هارو حساس کنه
بنظر من سرگروه ها باید جدا قرعه کشی میشد بعد بقیه تیم ها تصادفی قرعه کشی میشد
یعنی 24 تیم یه گلدان 8 تیم یه گلدان دیگه (183128)
وحید
United States
۱۳۹۲/۰۹/۱۵ ۲۲:۵۲
ایتالیا همیشه زخم خورده از قوانین فیفا و یوفا.
قوانینی که وقتی بودن و بعد از یعه دوره یا دو دوره نهایتا و دقیقا بعد از اینکه زهر خودشون رو به ایتالیا ریختن و باعث بالا رفتن تیمهای مسخره ای شدن در اونها باز نگری شده.
به طور مثال: جام 94 سرنوشت قهرمانی با پنالتی مشخص شد.
جام 96 انگلستان: صعود تیمی که با وجود امتیاز و تفاضل گل برابر فقط به خاطر بازی رو در رو به مرحله بعد صعود کرده
2000 یوفا و 2002 کره و ياپن قانون مسخره گل طلایی و گل نقره ای در وقت اضافه وبه همراه ناداوری مخصوصا به نفع تیم نامرد کره جنوبی که الکی و بیخود تا نیمه نهایی آوردنش ( داور مسابقه خودش به حق کشی که کرده بود اعتراف کرد)
جام جهانی 2014: سید بندی بر اساس باد شکم اعضای مافیای فیفا که کاملا مشخصه میخوان برزیل رو قهرمان کنن چرا؟ چون اسپانسرها میخوان (183291)