به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۲۳۸۱۴

سفر جک استراو در نیمه دی ماه به تهران

گروه سياسي: رییس گروه دوستی - پارلمانی ایران و انگلیس گفت: به احتمال زیاد سفر «جک استراو» نماینده مجلس عوام انگلیس به تهران در نیمه دی ماه امسال انجام می شود.
سفر جک استراو در نیمه دی ماه به تهران
«عباسعلی منصوری آرانی» درباره دعوت از همتای انگلیسی خود برای توسعه روابط پارلمانی تهران - لندن افزود: البته هنوز زمان قطعی این سفر مشخص نیست و مشغول رایزنی در این زمینه هستیم. «جک استراو» سیاستمدار و وزیر اسبق امور خارجه انگلیس و نماینده کنونی مجلس عوام این کشور است که ریاست گروه دوستی پارلمانی لندن - تهران را به عهده دارد. منصوری آرانی که ریاست چند گروه دوستی - پارلمانی از جمله انگلیس را در مجلس شورای اسلامی بر عهده دارد،گفت: دعوتنامه خود به روسای گروه های دوستی پارلمانی سوئیس، بلژیک، یونان و انگلیس را از طریق اداره کل تشریفات مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه به همتایان خود در کشورهای مختلف از جمله انگلیس ارسال کرده ام اما هنوز زمان دقیق این سفرها مشخص نیست.

روز گذشته، علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایرنا با اعلام خبر سفر جک استراو به تهران اظهار داشت: انگلیسی ها از مدت ها پیش متقاضی سفر به تهران بودند و اینطور نیست که مجلس ایران اصراری برای انجام این سفر داشته باشد.
مرجع : ايرنا